Bille til en pige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2021

Pb18

asphodel skriver:

Ærligt, så synes jeg det er egoistisk at vælge at navngive sit barn Bille eller Regnorm eller Gås. Det stakkels barn skal leve med det resten af livet. Jeg synes at alt for mange søde, dejlige børn får sære navne, fordi deres forældre har behov for at være i centrum. Jeg ville være vildt ked af det, hvis mine forældre havde kaldt mig Kakerlak, Skarnbasse eller Guldsmed, bare fordi de satte deres egne behov over mine, fordi de synes bare det er sååååå fint. Jeg kender nogen som kaldte deres barn Propella, fordi forældrenes bedste ven var pilot, og så skulle barnet selvfølgelig opkaldes efter hans profession. Jeg synes simpelthen det er egoistisk.

Men nu er det jo et navn, der er godkendt til piger, omend sjældent brugt. Så hvem skal være dommer over hvilke godkendte navne, der alligevel er synd /mærkeligt? På min årgang var der mange Camilla'er, og der var da nogle, der var kede af det også.

Der er fordele og ulemper ved alle navne og folk har forskellige holdninger og meget vil også afhænge af geografi - i København vil Bille nok ikke stikke specielt ud.

Personligt har jeg det stramt med unikke stavemåder af gængse navne, men vi er jo heldigvis forskellige 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2021

Anonym trådstarter

asphodel skriver:

Ærligt, så synes jeg det er egoistisk at vælge at navngive sit barn Bille eller Regnorm eller Gås. Det stakkels barn skal leve med det resten af livet. Jeg synes at alt for mange søde, dejlige børn får sære navne, fordi deres forældre har behov for at være i centrum. Jeg ville være vildt ked af det, hvis mine forældre havde kaldt mig Kakerlak, Skarnbasse eller Guldsmed, bare fordi de satte deres egne behov over mine, fordi de synes bare det er sååååå fint. Jeg kender nogen som kaldte deres barn Propella, fordi forældrenes bedste ven var pilot, og så skulle barnet selvfølgelig opkaldes efter hans profession. Jeg synes simpelthen det er egoistisk.

Haha, okay, ro på Nu kan man jo også hedde Lærke, Bjørn, Vibe, Sten, Rose, Ege, Birk, Kastanje osv. 

Anmeld Citér

17. marts 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
asphodel skriver:

Hvorfor er Bille være en Birk, Bjørn, Ege og andre naturnavne? 

Altså jeg synes der er VOLDSOM forskel på at kalde sit barn for Bille, som er et godkendt navn til at kalde sit barn for skarnbasse...

Anmeld Citér

17. marts 2021

Tommelise

Jeg bryder mig ikke særlig meget om navnet - og slet ikke til piger (men det er jo godkendt til piger).

Den eneste Bille jeg kender, er Bille August.

Billie bryder jeg mig heller ikke om. Jeg synes generelt, det er lidt kikset med engelske navne til pæredanske børn.

Men hvis I er vilde med navnet Bille, så er det da bare det, hun skal hedde. Folk vænner sig hurtigt til det. 

Anmeld Citér

17. marts 2021

Kir

Nu synes jeg der er ret mange mærkelige navne der er godkendt, fx Awesome, Badr, Altan, Sok og Ok. Ved ikke helt hvem der er der sidder og godkender navne, men det giver da efterhånden ikke mening at have en navneliste.

Når det så er sagt, så synes jeg faktisk Bille er et sødt navn. Og synes sagtens man kan bruge det som pigenavn. Og mht stavemåde så vil der altid være folk der ikke kan finde ud af det, uanset hvor nemt et navn det er. Så det synes jeg ikke man skal tage hensyn til. 

Anmeld Citér

17. marts 2021

Anonym

Jeg kan ikke lide det, hverken til dreng eller pige. Som en siger, lyder og får det mig til at tænke på et insekt. 

Anmeld Citér

17. marts 2021

BAE

Profilbillede for BAE

Jer der siger at det får jeg til at tænke på et insekt, tænker I på samme måde om navne som Bjørn, kastanje, Ege, Mynte, Jasmin, Storm, Anemone og ja jeg kunne blive ved. Eller er det kun fordi det er et insekt.. Jeg er bare virkelig nysggerig.

Anmeld Citér

17. marts 2021

Anonym

Jer der siger at det får jeg til at tænke på et insekt, tænker I på samme måde om navne som Bjørn, kastanje, Ege, Mynte, Jasmin, Storm, Anemone og ja jeg kunne blive ved. Eller er det kun fordi det er et insekt.. Jeg er bare virkelig nysggerig.

Ja til Kastanje, Anemone, Ege og Mynte   Nogle er mere "acceptable" end andre, og kan måske lyde søde, som Anemone og Lilje. Men Bille forbinder man med noget ulækkert som kribler og krabler. *Gys*

Anmeld Citér

17. marts 2021

Anonym

BAE skriver:

Jeg har ikke skrevet i tråden før. Men jeg kommer til at tænke på en bille(insekt) når jeg ser det skrevet. 

Og nogle af de navne du ridser op, kan jeg også komme til at tænke på samme måde, fx Kastanje, Ege, Mynte, Anemone. 

Men nogle af navnene er/har været populære og temmelig mange er blevet navngivet fx Bjørn, Storm og Jasmin. 

Men det handler nok om at vænne sig til navnet. For der er også navne jeg har synes var svære at vænne sig til, men nu efter det er blevet sagt så mange gange og vi har været sammen med det barn, er det jo bare helt naturligt med det navn. 

Til TS.: Jeg tænker at uanset om hun kommer til at hedde Bille eller Laura så vil andre altid have en mening om navnet. 

Personligt har jeg lidt svært ved at se/høre det for mig, men jeg ville jo klart vænne mig til det og efter noget tid ikke tænke at det var en specielt navn. 

Anmeld Citér

17. marts 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Ja til Kastanje, Anemone, Ege og Mynte   Nogle er mere "acceptable" end andre, og kan måske lyde søde, som Anemone og Lilje. Men Bille forbinder man med noget ulækkert som kribler og krabler. *Gys*

Og bjørne er jo nogen man bare går hen og giver en kæmpe krammerxD 
nu er det ikke alle der synes at biller er ulækre.
Og hvorfor er nogen mere acceptable? Bille kan da også lyde sødt og at dele navn med en af de største filmskabere(har faktisk aldrig tænkt på insektet når jeg nævnte ham)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.