Bille til en pige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg har ikke skrevet i tråden før. Men jeg kommer til at tænke på en bille(insekt) når jeg ser det skrevet. 

Og nogle af de navne du ridser op, kan jeg også komme til at tænke på samme måde, fx Kastanje, Ege, Mynte, Anemone. 

Men nogle af navnene er/har været populære og temmelig mange er blevet navngivet fx Bjørn, Storm og Jasmin. 

Men det handler nok om at vænne sig til navnet. For der er også navne jeg har synes var svære at vænne sig til, men nu efter det er blevet sagt så mange gange og vi har været sammen med det barn, er det jo bare helt naturligt med det navn. 

Til TS.: Jeg tænker at uanset om hun kommer til at hedde Bille eller Laura så vil andre altid have en mening om navnet. 

Personligt har jeg lidt svært ved at se/høre det for mig, men jeg ville jo klart vænne mig til det og efter noget tid ikke tænke at det var en specielt navn. 

Ja, folk vil have meninger om alle navne, om det er gode gamle, natur, engelsk, tyrkiske eller japanske.. 
Men jeg kom bare til at tænke på det, når alle sagde de tænkte på insekter, og ville se om det kun var fordi det er et insekt, for som jeg skrev til en anden, ikke alle ser et insekt som ulækkert, og jeg faktisk ikke tænker på Bille, når jeg siger Bille August, for det er bare hvad han hedder. 

Altså hellere Bille end Altan, bvadr eller andet.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2021

AnoMor

BAE skriver:

Jer der siger at det får jeg til at tænke på et insekt, tænker I på samme måde om navne som Bjørn, kastanje, Ege, Mynte, Jasmin, Storm, Anemone og ja jeg kunne blive ved. Eller er det kun fordi det er et insekt.. Jeg er bare virkelig nysggerig.

Ærligt. Så ja. Mynthe = urt. Bjørn = bamse kastanje = en brun bold med tændstikker i. Ege = træer. Storm = uvejr osv.  

jeg forstår ikke at man kalder sine børn de navne. Men det er jo helt op til forældre selv. De skal kalde det det de synes er godt. 

Anmeld Citér

17. marts 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Ok, jeg har brug for lidt indput Jeg skal snart føde min lille pige, og jeg er blevet ret vild med navnet Bille. Det var jeg også inden jeg vidste det blev en pige, men tænkte at det kun var et drengenavn. Har siden opdaget at det er unisex, selvom der er mange flere drenge/mænd der hedder det.

Hvordan tænker I om Bille til en pige? Jeg ved godt at jeg ikke skal lade mig styre af andres meninger, men vil alligevel godt vide om det er noget som de fleste synes virker helt skævt

Hvis det er det navn, I kan li, så er det hun skal hedde. Ja, der er folk der vil  have deres mening, men hun til sidst kan hun ikke hedde noget andet. 

Der vil næsten altid være meninger om forskellige navne, for vi har alle forskellige smag. 

Jeg ville nok også tænke: what? Men det betyder ikke at jeg ikke  kan li det, men at det er et jeg ikke har hørt til en pige. 

Anmeld Citér

17. marts 2021

Anonym trådstarter

DR har en kvindelig radiovært der hedder Bille, og jeg har altid tænkt at det lød mega sejt når hun sagde sig navn. Jeg synes der er pondus i navnet - og efter at så mange har udtrykt betænkligheder ved navnet er jeg faktisk kommet tættere på at det sgu er det min datter skal hedde! Min lille seje, søde Bille! 

Anmeld Citér

17. marts 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

DR har en kvindelig radiovært der hedder Bille, og jeg har altid tænkt at det lød mega sejt når hun sagde sig navn. Jeg synes der er pondus i navnet - og efter at så mange har udtrykt betænkligheder ved navnet er jeg faktisk kommet tættere på at det sgu er det min datter skal hedde! Min lille seje, søde Bille! 

Ja... Super seje Bille����

Anmeld Citér

18. marts 2021

noche

Jeg synes egentligt det er meget sødt og det er da et navn man husker. Men måske mange vil komme til at tro at hun hedder Mille?
I navnesammenhæng tænker jeg faktisk ikke på insekter, men i stedet på instruktøren Bille August, men jeg synes navnet er fint til både drenge og piger.

Anmeld Citér

18. marts 2021

God-mor

Anonym skriver:

Ok, jeg har brug for lidt indput Jeg skal snart føde min lille pige, og jeg er blevet ret vild med navnet Bille. Det var jeg også inden jeg vidste det blev en pige, men tænkte at det kun var et drengenavn. Har siden opdaget at det er unisex, selvom der er mange flere drenge/mænd der hedder det.

Hvordan tænker I om Bille til en pige? Jeg ved godt at jeg ikke skal lade mig styre af andres meninger, men vil alligevel godt vide om det er noget som de fleste synes virker helt skævt

Jeg synes det er et super flot navn

Anmeld Citér

18. marts 2021

Sscm

Jeg synes det er SKØNT navn...... her bruges det som min datters kælenavn, og trods hun er 15 år synes hun det er et fedt kælenavn

Anmeld Citér

18. marts 2021

norasfamilie

Jeg siger go for it! Synes det er så sødt. Min datter går i børnehave med en dreng der hedder Bille og en pige der hedder Bille

Anmeld Citér

18. marts 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg er ellers generelt ret oldschool, når det kommer til navne og folk der efter min mening bliver lige lovlig kreative på deres børns vegne. Men jeg synes sgu Bille er ret cool - til begge køn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.