Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:
Jeg har ikke skrevet i tråden før. Men jeg kommer til at tænke på en bille(insekt) når jeg ser det skrevet.
Og nogle af de navne du ridser op, kan jeg også komme til at tænke på samme måde, fx Kastanje, Ege, Mynte, Anemone.
Men nogle af navnene er/har været populære og temmelig mange er blevet navngivet fx Bjørn, Storm og Jasmin.
Men det handler nok om at vænne sig til navnet. For der er også navne jeg har synes var svære at vænne sig til, men nu efter det er blevet sagt så mange gange og vi har været sammen med det barn, er det jo bare helt naturligt med det navn.
Til TS.: Jeg tænker at uanset om hun kommer til at hedde Bille eller Laura så vil andre altid have en mening om navnet.
Personligt har jeg lidt svært ved at se/høre det for mig, men jeg ville jo klart vænne mig til det og efter noget tid ikke tænke at det var en specielt navn.
Ja, folk vil have meninger om alle navne, om det er gode gamle, natur, engelsk, tyrkiske eller japanske..
Men jeg kom bare til at tænke på det, når alle sagde de tænkte på insekter, og ville se om det kun var fordi det er et insekt, for som jeg skrev til en anden, ikke alle ser et insekt som ulækkert, og jeg faktisk ikke tænker på Bille, når jeg siger Bille August, for det er bare hvad han hedder.
Altså hellere Bille end Altan, bvadr eller andet..
Anmeld
Citér