Anonym skriver:
Tak for dit input.
jeg forstår måske bare ikke at man kan skubbe andre væk på den måde bare fordi man er i et nyt forhold. Det har jeg personligt aldrig selv gjort. Jeg har derimod sumpet fyrer hvis de ikke kunne accepterer mit venskab med ham. For han betyder bare mere for mig. For mig er venner for livet. Kærester kommer og går.
jeg er nu ikke ensom synes jeg. Har stadig to jeg ser ofte hvoraf jeg faktisk dater den ene. Og som beskrevet mange gange før. Så forventer jeg på ingen måde at tingene skal være som før han fil kæreste. Slet ikke. Forventer en gensidig interesse for vores venskab som han selv siger han aldrig vil miste for noget eller nogen
Måske er det blandt andet dér, jeres forventninger og udgangspunkter er blevet for forskellige - han er vel nået til et punkt i sit liv, hvor kærester ikke er nogen, der kommer og går. Hvor han sætter sit parforhold højere end venskaber og forventer/håber, det er for livet. Det vil da være den mest modne og reelle indstilling at have, når der også er børn involveret.
Jeg mener ikke, at man skal dumpe sine venner af den årsag, men hvis han kan mærke - og ved - at du har den indstilling, at jeres venskab er vigtigere end et parforhold, er du måske for stor en mundfuld for ham nu. Ikke i forhold til mængden af tid, du ønsker at tilbringe med ham, men din forventning om din “plads” i hans liv.
Hvad han tidligere har sagt om jeres venskab, kan jo være svært at holde fast i, når han nu er i et seriøst og forpligtende forhold.
I har begge en udfordring nu med at afstemme forventninger til hinanden.
Anmeld
Citér