Mor og meget mere skriver:
Måske er det blandt andet dér, jeres forventninger og udgangspunkter er blevet for forskellige - han er vel nået til et punkt i sit liv, hvor kærester ikke er nogen, der kommer og går. Hvor han sætter sit parforhold højere end venskaber og forventer/håber, det er for livet. Det vil da være den mest modne og reelle indstilling at have, når der også er børn involveret.
Jeg mener ikke, at man skal dumpe sine venner af den årsag, men hvis han kan mærke - og ved - at du har den indstilling, at jeres venskab er vigtigere end et parforhold, er du måske for stor en mundfuld for ham nu. Ikke i forhold til mængden af tid, du ønsker at tilbringe med ham, men din forventning om din “plads” i hans liv.
Hvad han tidligere har sagt om jeres venskab, kan jo være svært at holde fast i, når han nu er i et seriøst og forpligtende forhold.
I har begge en udfordring nu med at afstemme forventninger til hinanden.
Er helt enig her.. Hvis man mener, at kærester kommer og går, så er man ikke interesseret i et fast, seriøst og langvarigt forhold.. Og det synes jeg, at det lyder til, at vennen er interesseret i med hende her..
Så jeg tænker også, at det hele bliver en alt for mundfuld for ham nu, og han så vælger at have sit fokus på kæresten nu..
TS: Det er da benhårdt at miste sin ven eller tid med sin ven, men det virker ikke helt til, at han er interesseret i at have fokus på venskabet lige nu, og så bliver du nødt til at give ham en smule plads
Anmeld
Citér