Folk skal gøre præcis, som de vil, og hvad de mener, er bedst for netop dem. Men jeg føler ikke, at der er plads til eller accept over for dem, som fravælger, og DET er skræmmende og forkert. Jeg kunne ikke være mere ligeglad med, hvad andre gør, men der skal bare være plads til de forskellige valg, vi træffer..
Nu ved jeg jo ikke om du er den samme anonyme, der skriver, at de fleste som tilvælger er mindre oplyste.
For ja der skal være plads til alle, også de som tiævækger uden de kaldes får eller uoplyste, eller nogle der bare følger flokken og vil blive siddende i et brændende hus eller....
Jeg vil aldrig pege fingre af en, der fravælger vaccinen. Fx havde jeg svært ved at tilvalget HPV for min datter, og udskød det til hun selvom kom hjem og spurgte: skal jeg ikke? Jeg overvejer MFR i lang tid (for 18 år siden var der meget debat om den, lm autisme mm.). Og jeg er da heller ikke den der hopper om bord i en astra vaccine lige i disse dage.
Men jeg vil også kræve ingen pegede fingre, ingen fordom om, at jeg har nok bare fulgt flokken, når og hvis jeg vælger vaccinen.
Egentlig meget simpelt smil til verden og den smilet til dig. Kald andre uoplyste, får, lemminger mm. Og du vil nok også møde pegede fingre, øgenavne og mangel på respekt.
Anmeld
Citér