Vil du vaccineres? Afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2021

Tommelise

Anonym skriver:

Enig . Jeg frygter den form for udskillelse man vil blive mødt med , når jeg fravælger vaccinen . Folk bestemmer helt selv om de ønsker eller ej , men os som fravælger bliver nærmest ekskluderet .

Det, der bliver opponeret imod her i tråden, er jo, at de, der fravælger vaccinen, samtidig lige vælger at udskamme dem, der tilvælger vaccinen og beskylde dem for "blindt at følge flokken" (og gør det bag en anonym knap).

Det er lidt trættende. Vi, der vælger vaccinen til, kan altså også godt tænke selv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Enig . Jeg frygter den form for udskillelse man vil blive mødt med , når jeg fravælger vaccinen . Folk bestemmer helt selv om de ønsker eller ej , men os som fravælger bliver nærmest ekskluderet .

Ud over at folk selvfølgelig skal opføre sig ordentligt og respektfuldt, så må du selvfølgelig forvente at folk ekskluderer og tager afstand fra dig, fordi du jo træffer valg som implicit udsætter andre for risiko. Det er vel sagtens desværre en naturlig konsekvens - og havde jeg fx en pårørende som var udsat og ikke kunne vaccineres, ja så ville jeg for alt i verden forsøge at undgå dig (altså - forstået som “folk det ikke vil vaccineres&rdquo. Det er ikke ment fjendtligt - men fordi dine “personlige valg” jo ikke er personlige i denne sammenhæng, men har konsekvenser for alle omkring dig...

Anmeld Citér

15. marts 2021

lineog4

Folk skal gøre præcis, som de vil, og hvad de mener, er bedst for netop dem. Men jeg føler ikke, at der er plads til eller accept over for dem, som fravælger, og DET er skræmmende og forkert. Jeg kunne ikke være mere ligeglad med, hvad andre gør, men der skal bare være plads til de forskellige valg, vi træffer.. 

Nu ved jeg jo ikke om du er den samme anonyme, der skriver, at de fleste som tilvælger er mindre oplyste. 

For ja der skal være plads til alle, også de som tiævækger uden de kaldes får eller uoplyste, eller nogle der bare følger flokken og vil blive siddende i et brændende hus eller....

Jeg vil aldrig pege fingre af en, der fravælger vaccinen. Fx havde jeg svært ved at tilvalget HPV for min datter, og udskød det til hun selvom kom hjem og spurgte: skal jeg ikke? Jeg overvejer MFR i lang tid (for 18 år siden var der meget debat om den, lm autisme mm.). Og jeg er da heller ikke den der hopper om bord i en astra vaccine lige i disse dage. 

Men jeg vil også kræve ingen pegede fingre, ingen fordom om, at jeg har nok bare fulgt flokken, når og hvis jeg vælger vaccinen.

Egentlig meget simpelt smil til verden og den smilet til dig. Kald andre uoplyste, får, lemminger mm. Og du vil nok også møde pegede fingre, øgenavne og mangel på respekt. 

Anmeld Citér

15. marts 2021

lineog4

Anonym skriver:

Jeg kan godt se corronapasset kan føles som en ekskludering, og må indrømme jeg ikke har besluttet mig for, hvad jeg mener om det endnu.

Men ellers hvad er så ekskluderende - jeg spørger ikke andre om de er vaccineret, eller testet for den sags skyld. Det skal jeg jo ikke blande mig i. 

Jeg tænker heller ikke, at jeg, med mindre det giver mening, fortæller andre om, hvorvidt jeg bliver vaccineret eller testet. 

Anmeld Citér

15. marts 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Det bekymrer mig, at Sundhedsstyrelsen promoverer / tilbyder astra-zeneca vaccinen og fortæller, at alt er godt, for så bagefter at sætte den i bero i 14 dage. Andre lande sætter også vaccinen i bero.

Hvorfor skal en godkendt og gennemtestet vaccine sættes i bero - den er jo gennemtestet for bivirkninger, før den blev godkendt.

jeg synes ikke det er betryggende og jeg har nu mistet tiltroen til Regeringen og spekulerer på, om de andre tilbudte vacciner rent faktisk er så gennemtestede og sikrer, som vi er blevet lovet.

Kan vi stole på, at der om 3-12 måneder ikke dukker bivirkninger op på de andre godkendte og gennemtestede vacciner.

Anmeld Citér

15. marts 2021

Baby.mamma

Boyz2 skriver:

Det bekymrer mig, at Sundhedsstyrelsen promoverer / tilbyder astra-zeneca vaccinen og fortæller, at alt er godt, for så bagefter at sætte den i bero i 14 dage. Andre lande sætter også vaccinen i bero.

Hvorfor skal en godkendt og gennemtestet vaccine sættes i bero - den er jo gennemtestet for bivirkninger, før den blev godkendt.

jeg synes ikke det er betryggende og jeg har nu mistet tiltroen til Regeringen og spekulerer på, om de andre tilbudte vacciner rent faktisk er så gennemtestede og sikrer, som vi er blevet lovet.

Kan vi stole på, at der om 3-12 måneder ikke dukker bivirkninger op på de andre godkendte og gennemtestede vacciner.

Tænker præcis det samme. Men jeg kender også svaret. Folket er forsøgskaniner, og derfor kommer de her ting først frem nu. Sørgeligt, men sådan er verden skruet sammen. Så intet under, at så mange mister tilliden til systemet og vaccinerne.

Anmeld Citér

15. marts 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Der vil altid være risiko for bivirkninger - også for vacciner som har været udviklet over flere år. Nu har der været nogle forekomster af blodpropper og det skal selvfølgelig undersøges om der er sammenhæng med vaccinen.

Men antallet af blodpropper i forhold til antallet af vacciner som er givet er jo meget meget lille så den kan godt være gennemtestet uden at blodpropper er forekommet i testperioden. Folk får blodpropper af mange årsager så det er ikke sikkert det er blevet kædet sammen med vaccinen - det skal så gøres klart om der er grund til eller ej.

Anmeld Citér

15. marts 2021

Anonym

lineog4 skriver:

Nu ved jeg jo ikke om du er den samme anonyme, der skriver, at de fleste som tilvælger er mindre oplyste. 

For ja der skal være plads til alle, også de som tiævækger uden de kaldes får eller uoplyste, eller nogle der bare følger flokken og vil blive siddende i et brændende hus eller....

Jeg vil aldrig pege fingre af en, der fravælger vaccinen. Fx havde jeg svært ved at tilvalget HPV for min datter, og udskød det til hun selvom kom hjem og spurgte: skal jeg ikke? Jeg overvejer MFR i lang tid (for 18 år siden var der meget debat om den, lm autisme mm.). Og jeg er da heller ikke den der hopper om bord i en astra vaccine lige i disse dage. 

Men jeg vil også kræve ingen pegede fingre, ingen fordom om, at jeg har nok bare fulgt flokken, når og hvis jeg vælger vaccinen.

Egentlig meget simpelt smil til verden og den smilet til dig. Kald andre uoplyste, får, lemminger mm. Og du vil nok også møde pegede fingre, øgenavne og mangel på respekt. 

Jeg har langt fra læst alle svar, så om andre skriver det samme, ved jeg ikke, men det er bare fint, at andre deler samme holdning som jeg

Jeg peger ikke fingre, men er realist. Jeg skal ikke talte hverken ned eller grimt om dig personligt, din holdning eller dit valg. Det vil jeg slet ikke bruge tid på. Jeg bidrager med det, jeg føler for i denne debat, og som jeg mener, er brugbart. 

Rigtig god aften til dig uanset din holdning eller kommende valg

Anmeld Citér

15. marts 2021

kamikaze

Anonym skriver:

Men hvordan giver det så mening med den vaccine ?

Man ved ikke, at man sagtens kan give sygdommen videre. Med stor sandsynlighed smitter de vaccinerede langt mindre end dem, der ikke er. Men det er langt sværere at måle når kun en brøkdel af befolkningen er smittet, end hvorvidt de vaccinerede selv er beskyttet mod smitte.

Hvis du vil vide om de vaccinerede bliver mindre syge end de ikke-vaccinerede, skal du blot holde øje med de to grupper over tid og tælle antal syge. Hvis du vil vide, om de vaccinerede smitter mindre, har du brug for en gruppe mennesker, der primært interagerer med vaccinerede. Sådanne grupper har vi ikke haft tilgang på.

Derfor mangler evidens for at de vaccinerede ikke smitter.

Anmeld Citér

15. marts 2021

kamikaze

Anonym skriver:

Jamen ved du hvad, det ved jeg virkelig heller ikke. Det er bare det, at du ikke bliver ramt lige så hårdt, men du kunne jo ikke vide, om du uden vaccinen alligevel ville være en person, som får sygdommen uden at vide det. Nogle fejler jo IKKE EN DYT når de har corona (også voksne mennesker). Så derfor har jeg vejet det op, og tænker, at en influenza kan jeg sagtens klare mig igennem, det gør jeg hvert år og nogle gange flere gange om året- det ved jeg, hvad er. Men at få forfærdelige, uforudsigelige bivirkninger i form af blodpropper, manglende blodplader osv, det tør jeg simpelthen ikke få. Nu har jeg læst om raske personer i alt fra 30érne til 60-års alderen, som har fået blodpropper og/eller er døde af blodpropper efter vaccinen. Så for mig er der ingen tvivl, og jeg er glad for, at mine nærmeste følger med og springer fra, for jeg ønsker dem virkelig det bedste, men deres valg er deres valg, så derfor er jeg glad for, at de læser op på tingene og ikke bare blindt følger strømmen som mange andre gør.

Corona giver også øget risiko for blodpropper. Samt en række andre problemer, deriblandt neurologiske -- dvd forskellige niveauer af hjerneskade. Tab af lugt og smagssans er et af de mildere eksempler her. Hukommelsestab og depression er i den lidt mere moderate ende. Det er   derfor vaccinen stadig er et bedre alternativ end Corona.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.