Vil du vaccineres? Afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2021

kamikaze

Jeg troede Corona var en luftvejssygdom, hvorfor giver den blodpropper ?

Man har efterhånden vidst i et års tid at Corona giver både neurologiske (dvs hjerne/kognitive) symptomer og kredsløbssymptomer. Den giver derudover f eks også problemer med nyrer og lunger. Hvad jeg ved af, så ved man ikke endnu hvorfor. Men lungeproblemerne er en konsekvens af noget mere fundamentalt, det er der ikke nogen tvivl om.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2021

Abracadabra

Boyz2 skriver:

Jeg troede Corona var en luftvejssygdom, hvorfor giver den blodpropper ?

Alle infektionssygdomme kan påvirke blodets evne til at størkne - vi kender jo fx hudblødninger ved meningitis. Når først infektionen rigtigt har fat, lider også hjertet, musklerne, hjernen - faktisk hele kroppen. 

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/infektioner/sygdomme/import-og-tropesygdomme/covid-19-sars-cov-2/

Anmeld Citér

15. marts 2021

lineog4

Anonym skriver:

Når man læser tråden herinde er det jo tydelig folk har en klar holdning til os som fravælger . Jeg personligt kunne ikke være mere ligeglad hvad folk vælger . Det er helt op til dem . Jeg dømmer ikke dem af den grund . Men fik lige et svar som netop ( syntes jeg ) viser den ekskludering jeg oplever . At der skal ses skævt til os som fravælger . Den udvikling syntes jeg er skræmmende .

Jeg personligt har ikke en holdning. Men udover det vil jeg aldrig spørge om nogen er vaccineret eller ej, og det hverken for covid19, HPV eller hvad ved jeg. 

Synes egentlig det mest skræmmende er, at vi skal være bekende kulør og forholde os til andres valg. Jeg forholder mig til mit, forventer at jeg ikke skal tales ned til, at jeg ikke skal være en os eller dem, og at jeg kan tage vaccinen i fred og ro, npr jeg får deb tilbudt uden at fortælle andre om det, måske min arbejdsgiver, hvis jeg bliver småsyg af den, men det er så også det.

Anmeld Citér

15. marts 2021

Anonym

kamikaze skriver:

Du er meget uspecifik i din udskamning. Jeg arbeider til daglig med medicinsk dataanalyse og forholder mig til den statistik der findes på området, ikke skræmmekampagner. Selv om mange undgår symptomer ved Corona, er der f eks også forhøjet risiko for blodpropper ved Corona. Tilsyneladende langt mere forhøjet end ved AZ-vaccinen. Derudover er der forhøjet risiko for en række andre skader som jeg nødigt vil have. Jeg tager til enhver tid gerne en vaccine.

Folk bestemmer helt selv om de vælger vaccine eller ej . Jeg kunne personligt ikke være mere ligeglad . Men mit valg er et NEJ TAK . Hvorfor kan mit valg ikke respekteres ? Hvorfor skal jeg være “ bange “ for at sige mit valg højt , af frygt for at blive udskammet . 

Anmeld Citér

15. marts 2021

Anonym

lineog4 skriver:

Jeg personligt har ikke en holdning. Men udover det vil jeg aldrig spørge om nogen er vaccineret eller ej, og det hverken for covid19, HPV eller hvad ved jeg. 

Synes egentlig det mest skræmmende er, at vi skal være bekende kulør og forholde os til andres valg. Jeg forholder mig til mit, forventer at jeg ikke skal tales ned til, at jeg ikke skal være en os eller dem, og at jeg kan tage vaccinen i fred og ro, npr jeg får deb tilbudt uden at fortælle andre om det, måske min arbejdsgiver, hvis jeg bliver småsyg af den, men det er så også det.

Jeg forholder mig ikke til hvad andre vælger . Det er virkelig ikke af betydning for mig . Jeg har fravalg og ønske på intet tidspunkt en vaccinen . Men os som fravælger er nok i undertal og føler faktisk der bliver set ned på os . At vi ikke tar hensyn til svage borger . Som en så fint skriver , at jeg må tage med ( husker ikke ordvalget ) at folk tar afstand pga mit valg. Jeg tar da ikke afstand til folk som vælger en vaccine , det er jo deres valg . Men syntes faktisk det mest skræmmende ved corona er folks måde at agere på . Behandle hinanden , at vi som befolkning bliver delt op på denne måde

Anmeld Citér

15. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ud over at folk selvfølgelig skal opføre sig ordentligt og respektfuldt, så må du selvfølgelig forvente at folk ekskluderer og tager afstand fra dig, fordi du jo træffer valg som implicit udsætter andre for risiko. Det er vel sagtens desværre en naturlig konsekvens - og havde jeg fx en pårørende som var udsat og ikke kunne vaccineres, ja så ville jeg for alt i verden forsøge at undgå dig (altså - forstået som “folk det ikke vil vaccineres&rdquo. Det er ikke ment fjendtligt - men fordi dine “personlige valg” jo ikke er personlige i denne sammenhæng, men har konsekvenser for alle omkring dig...

Syntes det er Så sygt det du skriver . Må hvis helelr forlade denne tråd inden det går galt . Respektere vi alle hinanden og vores valg . Jeg har IKKE ansvaret for dit helbred .

Anmeld Citér

15. marts 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Syntes det er Så sygt det du skriver . Må hvis helelr forlade denne tråd inden det går galt . Respektere vi alle hinanden og vores valg . Jeg har IKKE ansvaret for dit helbred .

Nu spørger jeg bare lige nysgerrigt. Og måske du har skrevet det tidligere, jeg har ikke læst hele tråden. 

Er du generelt imod vacciner eller blot denne? Følger dine børn det alm vaccineprogram?

Anmeld Citér

15. marts 2021

Anonym

Nu spørger jeg bare lige nysgerrigt. Og måske du har skrevet det tidligere, jeg har ikke læst hele tråden. 

Er du generelt imod vacciner eller blot denne? Følger dine børn det alm vaccineprogram?

Jeg er ikke imod vacciner,  men ønsker ikke denne . Hvilket jo er mit valg . 

Anmeld Citér

15. marts 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg forholder mig ikke til hvad andre vælger . Det er virkelig ikke af betydning for mig . Jeg har fravalg og ønske på intet tidspunkt en vaccinen . Men os som fravælger er nok i undertal og føler faktisk der bliver set ned på os . At vi ikke tar hensyn til svage borger . Som en så fint skriver , at jeg må tage med ( husker ikke ordvalget ) at folk tar afstand pga mit valg. Jeg tar da ikke afstand til folk som vælger en vaccine , det er jo deres valg . Men syntes faktisk det mest skræmmende ved corona er folks måde at agere på . Behandle hinanden , at vi som befolkning bliver delt op på denne måde

Jeg synes også opdelingen af "dem og os" er skræmmende. Det synes jeg generelt uanset om debatten går på indvandrere, politik eller corona-vaccine. 

Men det handler vel i bund og grund altid om det samme. Frygt.. frygt for det vi føler os usikre på. 

Jeg tror, det er bedre at møde folk med omsorg for deres frygt end at gå "jeg har ret til!!!"-vejen. Hvis du forstår? 

Mød afstanden med forståelse. For jeg går ud fra at alle der ikke ønsker at modtage en vaccine, selvfølgelig er opmærksom på ikke at bære evt smitte videre til de som er i risikogruppen og ikke KAN vaccineres. Jeg går udfra, uanset om man er vaccineret eller ej, at alle er interesseret i at passe på vores svage, kronisk syge, ældre osv. Men det tror jeg sommetider går tabt, fordi man får mere travlt med at stadfæste sin egen ret fordi man føler sig angrebet. Det er jo naturligt nok, men ikke just konstruktivt for forståelsen af hinanden.  

Anmeld Citér

15. marts 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg er ikke imod vacciner,  men ønsker ikke denne . Hvilket jo er mit valg . 

Bestemt. Jeg har vidst heller ikke antydet andet, så vidt jeg ved  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.