Anonym skriver:
Jeg forholder mig ikke til hvad andre vælger . Det er virkelig ikke af betydning for mig . Jeg har fravalg og ønske på intet tidspunkt en vaccinen . Men os som fravælger er nok i undertal og føler faktisk der bliver set ned på os . At vi ikke tar hensyn til svage borger . Som en så fint skriver , at jeg må tage med ( husker ikke ordvalget ) at folk tar afstand pga mit valg. Jeg tar da ikke afstand til folk som vælger en vaccine , det er jo deres valg . Men syntes faktisk det mest skræmmende ved corona er folks måde at agere på . Behandle hinanden , at vi som befolkning bliver delt op på denne måde
Jeg synes også opdelingen af "dem og os" er skræmmende. Det synes jeg generelt uanset om debatten går på indvandrere, politik eller corona-vaccine.
Men det handler vel i bund og grund altid om det samme. Frygt.. frygt for det vi føler os usikre på.
Jeg tror, det er bedre at møde folk med omsorg for deres frygt end at gå "jeg har ret til!!!"-vejen. Hvis du forstår?
Mød afstanden med forståelse. For jeg går ud fra at alle der ikke ønsker at modtage en vaccine, selvfølgelig er opmærksom på ikke at bære evt smitte videre til de som er i risikogruppen og ikke KAN vaccineres. Jeg går udfra, uanset om man er vaccineret eller ej, at alle er interesseret i at passe på vores svage, kronisk syge, ældre osv.
Men det tror jeg sommetider går tabt, fordi man får mere travlt med at stadfæste sin egen ret fordi man føler sig angrebet. Det er jo naturligt nok, men ikke just konstruktivt for forståelsen af hinanden.
Anmeld
Citér