Vil du vaccineres? Afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2021

Anonym

Tommelise skriver:

Det, der bliver opponeret imod her i tråden, er jo, at de, der fravælger vaccinen, samtidig lige vælger at udskamme dem, der tilvælger vaccinen og beskylde dem for "blindt at følge flokken" (og gør det bag en anonym knap).

Det er lidt trættende. Vi, der vælger vaccinen til, kan altså også godt tænke selv. 

Læs lige hvad JEG skriver . Tak .  Men med udsigten til et vaccinepas , gør det faktisk os der fravælger ekskluderet . Folk bestemmer helt selv hvad de vil . Jeg ønsker den bare ikke , og følger faktisk jeg bliver set forkert på . Hvad andres mening er et jo ikke mit ansvar .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ud over at folk selvfølgelig skal opføre sig ordentligt og respektfuldt, så må du selvfølgelig forvente at folk ekskluderer og tager afstand fra dig, fordi du jo træffer valg som implicit udsætter andre for risiko. Det er vel sagtens desværre en naturlig konsekvens - og havde jeg fx en pårørende som var udsat og ikke kunne vaccineres, ja så ville jeg for alt i verden forsøge at undgå dig (altså - forstået som “folk det ikke vil vaccineres&rdquo. Det er ikke ment fjendtligt - men fordi dine “personlige valg” jo ikke er personlige i denne sammenhæng, men har konsekvenser for alle omkring dig...

Men hvorfor skal jeg vælge en vaccine , jeg ikke føler mig tryg ved , fordi DU skal passes på ? Tæller mine meninger ikke ? Hensyn til mig ? Den tankegang forstår jeg slet slet ikke . 
Jeg fejler ikke noget og ønsker ikke en vaccine , så jeg skal udskammes . Hvad pokker er det for en verden .

Anmeld Citér

15. marts 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Der vil altid være risiko for bivirkninger - også for vacciner som har været udviklet over flere år. Nu har der været nogle forekomster af blodpropper og det skal selvfølgelig undersøges om der er sammenhæng med vaccinen.

Men antallet af blodpropper i forhold til antallet af vacciner som er givet er jo meget meget lille så den kan godt være gennemtestet uden at blodpropper er forekommet i testperioden. Folk får blodpropper af mange årsager så det er ikke sikkert det er blevet kædet sammen med vaccinen - det skal så gøres klart om der er grund til eller ej.

Men hvorfor sættes vaccinen så i bero, hvis det antallet af blodpropper er så lille, i forhold til de vacciner der er givet og hvis det “bare” er en normal bivirkning ?

Anmeld Citér

15. marts 2021

Anonym

lineog4 skriver:

Jeg kan godt se corronapasset kan føles som en ekskludering, og må indrømme jeg ikke har besluttet mig for, hvad jeg mener om det endnu.

Men ellers hvad er så ekskluderende - jeg spørger ikke andre om de er vaccineret, eller testet for den sags skyld. Det skal jeg jo ikke blande mig i. 

Jeg tænker heller ikke, at jeg, med mindre det giver mening, fortæller andre om, hvorvidt jeg bliver vaccineret eller testet. 

Når man læser tråden herinde er det jo tydelig folk har en klar holdning til os som fravælger . Jeg personligt kunne ikke være mere ligeglad hvad folk vælger . Det er helt op til dem . Jeg dømmer ikke dem af den grund . Men fik lige et svar som netop ( syntes jeg ) viser den ekskludering jeg oplever . At der skal ses skævt til os som fravælger . Den udvikling syntes jeg er skræmmende .

Anmeld Citér

15. marts 2021

Anonym

kamikaze skriver:

Corona giver også øget risiko for blodpropper. Samt en række andre problemer, deriblandt neurologiske -- dvd forskellige niveauer af hjerneskade. Tab af lugt og smagssans er et af de mildere eksempler her. Hukommelsestab og depression er i den lidt mere moderate ende. Det er   derfor vaccinen stadig er et bedre alternativ end Corona.

Der er jo også dem som faktisk ikke har nogle nævnte værdige symptomer . Men skræmme kampagnerne gør sørme meget ved folk .

Anmeld Citér

15. marts 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
Boyz2 skriver:

Men hvorfor sættes vaccinen så i bero, hvis det antallet af blodpropper er så lille, i forhold til de vacciner der er givet og hvis det “bare” er en normal bivirkning ?

Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men mit bud er at det handler om signalværdien og frygten for at historierne vil øge modstanden. Alle lande vil gerne have så mange vaccineret som muligt, så de kan fjerne restriktioner og lette presset på sundhedssystemerne. De vil gerne vise folk at de tager bivirkninger seriøst og nogle lande har så valgt at sætte vaccinationerne med AZ på pause selvom tallene måske ikke giver grund til det.

Anmeld Citér

15. marts 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
IenFart skriver:

Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men mit bud er at det handler om signalværdien og frygten for at historierne vil øge modstanden. Alle lande vil gerne have så mange vaccineret som muligt, så de kan fjerne restriktioner og lette presset på sundhedssystemerne. De vil gerne vise folk at de tager bivirkninger seriøst og nogle lande har så valgt at sætte vaccinationerne med AZ på pause selvom tallene måske ikke giver grund til det.

Jeg mener bare, at der burde være taget højde for alt dette, før man begyndte at vaccinere. 

Sundhedsstyrelsen burde kunne stå inde for vaccinen, før de gør brug af den og der burde derfor ikke være grund til at sætte den i beror i 14 dage. 

signalværdien ville være stærkere, hvis Sundhedsstyrelsen kunne stå 100 % inde for vaccinen og ikke behøvede at sætte den i bero i 14 dage.

Anmeld Citér

15. marts 2021

kamikaze

Anonym skriver:

Der er jo også dem som faktisk ikke har nogle nævnte værdige symptomer . Men skræmme kampagnerne gør sørme meget ved folk .

Du er meget uspecifik i din udskamning. Jeg arbeider til daglig med medicinsk dataanalyse og forholder mig til den statistik der findes på området, ikke skræmmekampagner. Selv om mange undgår symptomer ved Corona, er der f eks også forhøjet risiko for blodpropper ved Corona. Tilsyneladende langt mere forhøjet end ved AZ-vaccinen. Derudover er der forhøjet risiko for en række andre skader som jeg nødigt vil have. Jeg tager til enhver tid gerne en vaccine.

Anmeld Citér

15. marts 2021

kamikaze

Boyz2 skriver:

Jeg mener bare, at der burde være taget højde for alt dette, før man begyndte at vaccinere. 

Sundhedsstyrelsen burde kunne stå inde for vaccinen, før de gør brug af den og der burde derfor ikke være grund til at sætte den i beror i 14 dage. 

signalværdien ville være stærkere, hvis Sundhedsstyrelsen kunne stå 100 % inde for vaccinen og ikke behøvede at sætte den i bero i 14 dage.

Det ville betyde et år eller to i lockdown mens vi venter på statistik om langtidsvirkninger. Det er heller ikke et acceptabelt alternativ. Der er ingen problemfri veje ud herfra.

Anmeld Citér

15. marts 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
kamikaze skriver:

Du er meget uspecifik i din udskamning. Jeg arbeider til daglig med medicinsk dataanalyse og forholder mig til den statistik der findes på området, ikke skræmmekampagner. Selv om mange undgår symptomer ved Corona, er der f eks også forhøjet risiko for blodpropper ved Corona. Tilsyneladende langt mere forhøjet end ved AZ-vaccinen. Derudover er der forhøjet risiko for en række andre skader som jeg nødigt vil have. Jeg tager til enhver tid gerne en vaccine.

Jeg troede Corona var en luftvejssygdom, hvorfor giver den blodpropper ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.