Besøg og baby..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Ved ikke om det er mig der er for pylret, men.... Har en lille søn på 2 måneder og vi har været hjemme hos svigermor i 4.timer pga det var hendes fødselsdag. Synes han er for lille til sådan et besøg. Det stresser både mig og ham.. Føler jeg.. Og han bliver overstimuleret og overtræt når han er der.. Er han ikke for lille til sådan noget der?? Hvad er jeres erfaring? Er jeg for pylret? 

Jeg kan godt sætte mig ind i den følelse. Min første var kolikbarn, og der gik lang tid før jeg var klar til at tage på længere besøg (hos andre end min mor og babys far). 

Min nr 2 var 9 dage da vi var til fødselsdag i familien, og det var et heldags arrangement. Det klarede vi uden problemer, og baby sov i viklen næsten hele tiden.

Min pointe er at mødre og børn er forskellige. Du ved bedst selv hvad du og baby kan klare 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2021

Kir

Jeg er selv førstegangsmor, til en dreng på snart 4 mdr. 

Nu er alle babyer jo forskellige, men min oplevelse er, at Markus har haft det fint med de besøg vi har været på da han var lidt mindre. Han blev selvfølgelig træt, særlig fordi han havde svært ved at sove mens vi var ude, men det sov han bare ekstra efterfølgende.

Til gengæld var det super hårdt for mig. Jeg havde mega søvn underskud og var stadig meget usikker i mor-rollen og på ham. Det var faktisk først da han blev omkring 3 mdr at jeg begyndte at slappe mere af (både ude og hjemme).

Og særligt mine svigerforældre, som jeg er super glad for og tryg ved havde jeg det svært ved i starten. De bor i Norge, så de var her en weekend kort efter fødslen. Og ville selvfølgelig gerne holde ham så meget som muligt fordi de ikke vidste hvornår de ville se ham igen. Jeg lod dem, fordi jeg synes de skulle have så meget ud af besøget som muligt. Men på et vist tidspunkt blev det for meget for mig, jeg havde stadig stort behov for at have ham tæt på mig. Så jeg fik taget ham fra dem. Jeg prøvede at være stille og rolig, men min kæreste sagde at jeg var lidt hektisk men jeg huskede på at min veninde havde sagt at ligegyldig hvad, så er det mig der er moren og hvis det føles ubehageligt for mig så skulle jeg følge min mave fornemmelse. Og det er jeg virkelig glad for. Og så må folk synes jeg var pylret, men det var bare sådan jeg havde det på det tidspunkt. Eneste jeg fortryder er, at jeg ikke fik sagt fra på en lidt mere hyggelig måde og lidt før så jeg ikke nåede at blive desperat for at få ham så jeg er fortaler for at man giver plads til andres måde at være sammen med baby, men samtidig så skal man heller ikke forcere tingene og ignorere mave fornemmelsen

Anmeld Citér

7. februar 2021

Katrines89

Profilbillede for Katrines89

Jeg synes du er pyldret. Med mindre du har et meget følsomt barn, kan de fleste godt klare 4 timers besøg..??  Min søn overnattede hos min mor da han var 3 1/2 måned.

Det afhænger RIGTIG meget af om mor og far slapper af. Det smitter af på baby. Jeg ville tage det mere afslappet. Jeg var også en måned i Thailand med baby på 2 1/2 måned - rigtig god oplevelse for alle.

Hvor er du bare sej. Altså. Bare fordi du kan det, er jo ikke ensbetydende med, at alle andre kan det. Som du selv skriver afhænger det af forældrene. Og forældre er gudskelov heller ikke ens. 

Anmeld Citér

7. februar 2021

Katrines89

Nej, vil ikke mene du er pylret. 

Jeg har på fornemmelsen at mange der mener, at du er pylret er flergangsmødre. Og sandsynligvis har glemt tiden og bekymringerne med den førstefødte. Især i den alder. Just thoughts. 

Anmeld Citér

7. februar 2021

Katrines89

Anonym skriver:

Ja - ikke for at være nedgørende... men du lyder som en med første barn.

Børn er meget meget robuste. Man skal selvfølgelig ikke smide dem ud fra en etage Men jeg er sikker på, at du er en super mor og bliver endnu bedre ved af slappe af. 
Tænk på andre som nogle der kan aflaste dig. “Fedt du vil holde baby mens jeg faktisk kan få varm mad.”

Min søn blev opereret og vi tog på ferie 12 dage efter (ikke planlagt på den måde - men endte sådan). Alt gik fint - selv med 12 timers flytur. 

Lad andre lære din baby at kende. Og tro mig svigerforældre og ens egne forældre har selv været baby-forældre. De ved godt hvordan man holder en baby. Jeg bliver provokeret når min bror med baby kigger efter hvordan jeg holder (har selv to børn). 

“ikke for at være nedgørende... men du lyder som en med første barn”

Hvad mener du her?

Anmeld Citér

7. februar 2021

Anonym

Katrines89 skriver:

“ikke for at være nedgørende... men du lyder som en med første barn”

Hvad mener du her?

At når man har flere børn, kan det godt lyde forkert når man siger de er pylrede.  

Anmeld Citér

7. februar 2021

Anonym

Katrines89 skriver:

Hvor er du bare sej. Altså. Bare fordi du kan det, er jo ikke ensbetydende med, at alle andre kan det. Som du selv skriver afhænger det af forældrene. Og forældre er gudskelov heller ikke ens. 

Jeg siger blot hvad der kan lade sig gøre.. hvis man forsøger at slappe af.

En baby der er normal og ikke har problemer kan i de fleste tilfælde godt klare et boller lagkage arrangement på få timer. 

Anmeld Citér

7. februar 2021

Lje

Anonym skriver:

Ved ikke om det er mig der er for pylret, men.... Har en lille søn på 2 måneder og vi har været hjemme hos svigermor i 4.timer pga det var hendes fødselsdag. Synes han er for lille til sådan et besøg. Det stresser både mig og ham.. Føler jeg.. Og han bliver overstimuleret og overtræt når han er der.. Er han ikke for lille til sådan noget der?? Hvad er jeres erfaring? Er jeg for pylret? 

Du er lige i starten af forældreskabet og der er meget (mange grænser), der skal på plads. 

Da mit barn havde den alder, handlede det for mig meget, om der var plads og rum til os. Plads til vi kunne trække os ved spisning, lægge til lur i barnevognen mv.

Så jeg har både kun været til venindes fødselsdag i 55 min., da det så var lurtid og vi sad i lille bitte lejlighed. Og været meget længere tid hos min egen mor og min  svigermor. Vi har altid prioriteret mad/lur/struktur på dagen. Det er en del af vores forældreskab. Det trives vi i. 

Herunder også at sige højt: "nu kan jeg se, at jeg får et træt barn, så jeg tager lige over til lidt mad og en lur". Det må man gerne som forældrene. Det er måske der, du skal sætte ind. På grænserne. Uanset om I er hos svigermor eller andre steder. Og så ikke bruge krudtet på at sammenligne med andre. Det kommer der sjældent noget godt ud af. 

Vh.

Anmeld Citér

7. februar 2021

Anonym

Jeg syntes denne corona rid gør at der skal ikke så meget til før man føler sig over stimuleret. 

Tænker også det er aktuelt for børne. Der har ikke været det samme liv i samfundet som førhen. 

Min den første havde vi som alle sagde en nem baby. Dog havde jeg malke maskine med rundt de første 3 måneder. Men han var god og mild og sov fra alt. Det eneste var at mange gerne vil holde babyer helt tæt og pusse nusse. Og det ville han ikke så  så stak han i hyl, hvor jeg hurtigt fik guidet dem så de så hvis de lagde han anderledes så var han glad med det samme.. For han nød opmærksomheden bare på hans primisser. 

Anmeld Citér

7. februar 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg kan anbefale dig at tage en vikle med hvis du har sådan en. Så kan bedsteforældre ikke hapse baby. Der vil baby være tryg og tæt på dig. 
Ellers må du sætte foden ned når du mærker at I har nået maks stimuli. Vores pige er træt efter en times vågentid. Der fortæller jeg højt og bestemt at hun kan ikke holde til mere og at hun blot bliver overstimuleret og overtræt og det gavner ingen. Så er det op i favnen på mor og evt lidt væk fra andre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.