Besøg og baby..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.594 visninger
27 svar
27 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. februar 2021

Anonym trådstarter

Ved ikke om det er mig der er for pylret, men.... Har en lille søn på 2 måneder og vi har været hjemme hos svigermor i 4.timer pga det var hendes fødselsdag. Synes han er for lille til sådan et besøg. Det stresser både mig og ham.. Føler jeg.. Og han bliver overstimuleret og overtræt når han er der.. Er han ikke for lille til sådan noget der?? Hvad er jeres erfaring? Er jeg for pylret? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2021

ErDuHerIkkeSnart

Du ved jo bedst selv, hvad der er rart for dig og for ham, så hvis det er sådan du har det, er det en ærlig sag. Jeg har ikke haft kvaler ved at tage mine unger med i den alder, hverken på familiebesøg eller ferier, køreture eller hvad der nu har været. Så et dagsarrangement hos svigermor ville ikke være en udfordring, men man er forskellig? For tiden ville jeg ikke deltage i fødselsdag under hele taget grundet Corona, men det har jo ikke noget med baby at gøre ... 

Anmeld Citér

6. februar 2021

Anonym

Ved ikke om det er mig der er for pylret, men.... Har en lille søn på 2 måneder og vi har været hjemme hos svigermor i 4.timer pga det var hendes fødselsdag. Synes han er for lille til sådan et besøg. Det stresser både mig og ham.. Føler jeg.. Og han bliver overstimuleret og overtræt når han er der.. Er han ikke for lille til sådan noget der?? Hvad er jeres erfaring? Er jeg for pylret? 

Jeg synes du er pyldret. Med mindre du har et meget følsomt barn, kan de fleste godt klare 4 timers besøg..??  Min søn overnattede hos min mor da han var 3 1/2 måned.

Det afhænger RIGTIG meget af om mor og far slapper af. Det smitter af på baby. Jeg ville tage det mere afslappet. Jeg var også en måned i Thailand med baby på 2 1/2 måned - rigtig god oplevelse for alle.

Anmeld Citér

6. februar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes du er pyldret. Med mindre du har et meget følsomt barn, kan de fleste godt klare 4 timers besøg..??  Min søn overnattede hos min mor da han var 3 1/2 måned.

Det afhænger RIGTIG meget af om mor og far slapper af. Det smitter af på baby. Jeg ville tage det mere afslappet. Jeg var også en måned i Thailand med baby på 2 1/2 måned - rigtig din oplevelse for alle.

Det er mit første barn, det er så svært for mig at slappe af. Finder hele tiden fejl hos svigerforældre alt fra hvordan de holder baby til hvordan de bliver ved med at stimulerer ham, selvom hans øjne ser trætte ud. Ved godt der ikke er noget rigtigt eller forkert, men vil så gerne være en god mor og støtte mit barn og være der for ham og beskytte ham. Måske er jeg overbeskyttende.. Er så træt.. 

Anmeld Citér

6. februar 2021

Anonym

Det er mit første barn, det er så svært for mig at slappe af. Finder hele tiden fejl hos svigerforældre alt fra hvordan de holder baby til hvordan de bliver ved med at stimulerer ham, selvom hans øjne ser trætte ud. Ved godt der ikke er noget rigtigt eller forkert, men vil så gerne være en god mor og støtte mit barn og være der for ham og beskytte ham. Måske er jeg overbeskyttende.. Er så træt.. 

Ja - ikke for at være nedgørende... men du lyder som en med første barn.

Børn er meget meget robuste. Man skal selvfølgelig ikke smide dem ud fra en etage Men jeg er sikker på, at du er en super mor og bliver endnu bedre ved af slappe af. 
Tænk på andre som nogle der kan aflaste dig. “Fedt du vil holde baby mens jeg faktisk kan få varm mad.”

Min søn blev opereret og vi tog på ferie 12 dage efter (ikke planlagt på den måde - men endte sådan). Alt gik fint - selv med 12 timers flytur. 

Lad andre lære din baby at kende. Og tro mig svigerforældre og ens egne forældre har selv været baby-forældre. De ved godt hvordan man holder en baby. Jeg bliver provokeret når min bror med baby kigger efter hvordan jeg holder (har selv to børn). 

Anmeld Citér

6. februar 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

En helt alm og normal baby, sku meget gerne ku holde til at være til fest, med mor og far i 4 timer. 

Tit så reagere ens børn, på forældrenes uro, så hvis du er urolig vil baby, helt sikkert også blive det. Vh Stine 

Anmeld Citér

6. februar 2021

TLO

Jeg synes ikke, du er pylret! 

Jeg synes, du er en god mor, som læser sin lille baby efter allerbedste evne, og det er du og far dem der er bedst til.

Jeg bider mærke i, at du skriver, at du blev stresset og i dit svar, at du er træt, så de 4 timers besøg har været for meget for dig.

Tillykke med den lille ny

Anmeld Citér

7. februar 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis du mener det er for meget for dit barn eller du synes de stimulerer det for meget, så må du sige det til dem og evt. køre før hjem, hvis du mener det er bedst for barnet.

Hvis du selv er træt og bliver stresset af at være afsted, så er det også helt ok at tage hjem eller ikke tage afsted. 

Objektivt set kan barnet sagtens klare 4 timer ude, men børn, forældre og omstændigheder er forskellige. 

Anmeld Citér

7. februar 2021

sol_og_sommer_<3

Anonym skriver:

Da vi havde fået vores første var vi til fødselsdag en hel dag da hun var 14 dage gammel, det var der ingen problemer i. Når de er så små kan de sove fra næsten hvad som helst.

Jeg tror mere det handler om hvordan du selv har det, og det er også helt ok. Alle der har prøvet at få børn ved at det er hårdt med en baby og man er mega træt. Så du må gerne melde fra og sige at du ikke magter det.

Bortset fra det er det helt sikkert jer der kender jeres barn bedst og ved hvornår han vil tilbage til mor/far. 
Men på et tidspunkt vil det være godt for dig at finde en ro i at andre kan holde baby mens du kan få en lille pause

Anmeld Citér

7. februar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg tænker typisk 1. Gangsmor overbekymret og pylret

Slap af i det, så bliver der nemmere for både dig og din baby og nej 4 timer er ikke meget, det burde både du og baby kunne klare, der ligger vel også en lur i løbet af de 4 timer ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.