Besøg og baby..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2021

grinny

Nej du er ikke pylret du er førstegangs mor som er ved at finde sin stemme i moderskabet! Og husk nu endelig at sige fra hvis folk overskrider dine grænser!

Andre SKAL ikke holde dit lille barn! Hvis du ikke føler for det behøver du ikke pausen fra dit barn fordi andre mener det er det rigtigt! 

Min den mindste er snart 8 måneder og jeg kan tælle på 1 hånd  hvem der har holdt ham, fordi han er ikke allemandseje han er vores dreng og hos os er han tryggest! For en lille månedstid siden var det første gang vores store pige på 4,5 år sov ude for nu ville hun gerne sove hos mormor og selvfølgelig skulle hun selv tage valget for hvornår hun var klar til det!

Husk at have dig selv med i moderskabet, du skal være den mor du føler er rigtigt i dit hjerte om enten det så er den ene eller anden slags

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg vil også sige en baby kan holde til det. 
men det lyder til, det er svært for dig, at være ude med baby? Er du ok? 

Anmeld Citér

7. februar 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

At når man har flere børn, kan det godt lyde forkert når man siger de er pylrede.  

What? Men det lyder rigtigt ved en førstegangsmor? Ej, det forstår jeg ingenting af 

Anmeld Citér

7. februar 2021

Anonym

CKJ skriver:

What? Men det lyder rigtigt ved en førstegangsmor? Ej, det forstår jeg ingenting af 

Det er fordi du misforstår mig.

Min pointe var blot at når man siger “du er pylret” til en førstegangsmor og selv har flere børn kan det lyde patroniserende. Og det er ikke min mening - blot af illustrere at børn faktisk kan holde til en del og også hygge sig ude.

Anmeld Citér

8. februar 2021

Anonym

Du er måske pylret, men det må man altså også gerne være, når man har en lille baby! Jeg var dælme også pylret over min baby, da han var lille! Han blev som din også hurtigt overstimuleret og jeg var frustreret over, at de andre ikke kunne forstå det og hele tiden bare kørte på!

Jeg vogtede over ham som en løvinde og så snart jeg havde lært at vikle, viklede jeg ham til alle festerne. Det er svært at "slappe af", som folk siger, når man har det sådan med sin baby. For mig var det rent instinktivt. Det var lidt mere afslappet med lillebror, heldigvis, men jeg er altså en løvemor med mine babyer og de går ikke på omgang til familiefester...

(Det skal dog tilføles til slut, at jeg både fik fødselstraumer og efterfødselsdepressioner, hvilket spillede ind på min ekstreme beskyttertrang overfor mine babyer... )

Anmeld Citér

8. februar 2021

Anonym

Der er en grund til at i ikke fik en brugsanvisning med da i blev forældre og det er at   der findes 100 måde at værre forældre på og i skal finde jeres   måde at gør tingen på

Anmeld Citér

8. februar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Ved ikke om det er mig der er for pylret, men.... Har en lille søn på 2 måneder og vi har været hjemme hos svigermor i 4.timer pga det var hendes fødselsdag. Synes han er for lille til sådan et besøg. Det stresser både mig og ham.. Føler jeg.. Og han bliver overstimuleret og overtræt når han er der.. Er han ikke for lille til sådan noget der?? Hvad er jeres erfaring? Er jeg for pylret? 

Ja du er pylret. Men når du er sagt så er det altså også okay at være det. Det tager tid at finde sig til rette i den nye rolle som mor. Nogle finder sig til rette hurtigt og er klar til familie visitter efter et par dage og andre skal bruge flere måneder. Det er der slet ikk nogen der skal blande sig i.

Mit bedste råd jeg give er; Husk det der med at svigerforældre og dine egne forældre. De har selv haft babyer og ved godt hvordan man holder dem. Og ja baby bliver nok overstimuleret de få timer. Og øv ja det er irriterende når man kommer hjem. Men det er vendt igen dagen efter.

jeg er selv pylret til tider. Og mit barn er altså snart 6 år.  

Anmeld Citér

10. februar 2021

Nulløst

Du er bestemt ikke pylret, og er der overhovedet noget der hedder det når man er nybagt mor �� 

Jeg havde ikke lyst til et overrendt hospitalbesøg efter fødslen, og der var én der sagde "hvis babyerne i flygtninge lejrene kan klare mange mennesker, kan dit også"  

Det er lige meget hvad baby kan klare, det vigtigste er mors mavefornemmelse og grænser bliver overholdt. 

Husk grænserne og mavsen ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.