Den er svær.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Men hvis der har været et barn med Corona må børnene i vuggestuen da heller ikke komme ?

Men ellers er jeg helt enig og vi har det ca på samme måde hos os, langt væk fra hovedstaden 

nej alle var hjemsendt men børnene fik negative svar i løbet af natten og personalet fik dem langt op af dagen af en eller anden grund.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det lyder voldsomt hvis i virkelig har 10 ud af 20 ansatte sygemeldt i gennemsnit om dagen. Det tænker jeg ikke kan være helt sandt. Nok er det snotnæse sæson men i må da have et vanvittigt sygefravær allesammen så

Sjovt man tvivlet på andre når de fortæller hvordan det også kan være derude. Hos os er vi ikke bange for at blive smittet, vi har haft 3 tilfælde i børnegruppen og ingen har smittet viderer. Men vi er godt nok bange for at gå kollektivt ned.

Men desværre er det er sandt og det har været et kæmpe pres. Mange af sygemeldingerne er kommet i form af stress, folk har haft brug for en pause. Man er ked af det når man går på arbejde, man synes ikke man yder nok, løber stærkt nok. Vi har super vikararer og de har trukker meget, men når de også melder sig syge, begynder det at blive svært.

Anmeld Citér

1. februar 2021

Anonym

Bare en tanke. 

Kunne børnehaven ikke oprette gruppen på times eller zoom for børnene der er hjemme. Også den ej se hinanden. 

Med en nyfødt kan jeg godt se det er et dilemma. 

Vi har to hjemme 6 og 8 år med hjemmeskole. Min kæreste arbejder aften og jeg dag så den vej kan vi varetage det selv. Ingen lege kammarater. 

Er det at gå i små sko. Måske. Men jeg har sagt til mig selv. At til efter vinterferien holder vi dem hjemme. Også må vi se.. 

Anmeld Citér

1. februar 2021

Janey

Profilbillede for Janey

Vi har holdt vores den mindste hjemme fra børnehave siden 18. december, men nu hvor medierne er begyndt at skrive, at dagens pressemøde omhandler, at skolerne åbner op for de mindste klasser igen fra på mandag, så kommer han også afsted igen. 

Vores børnehave har endnu ikke været væsentligt ramt af sygemeldinger og dækker altid ind med vikarer, så vi har indtryk af, at der er et fint overskud blandt personalet til, at børnene kan vende tilbage. Når vi er kommet forbi på vores gåture, ser det nu også ud til, at de næsten har haft fuldt hus hele tiden.

Medmindre man er tilknyttet en børnehave, der er ramt af mange sygemeldinger, så synes jeg, det vil være fint at sende afsted med de tal, der er på corona lige nu. Stiger de igen med den engelske mutation, holder vi vores søn hjemme igen, men ikke som det ser ud lige nu.

Anmeld Citér

3. februar 2021

Anonym trådstarter

Mange tak for alle der har skrevet. 

Vi har snakket med børnehaven og de har savnet vores datter. Og som de også sagde 7 9 13 har der ikke været nogle tilfælde endnu der over og de bliver testet hver uge. 

De er ude meget af dagen og de kommer ind ved 13 tiden. De har mange forældre der henter ved det tidspunkt. Og der må kun være en forældre i institutionen ad gang. Med maske på. 

Vi har sendt hende afsted. Og gudskelov for det for de sidste 2 natter har manden og jeg ikke sovet så meget måske på skift 2 timer. For den lille er ked af det luft i maven ovs. 

Vi bor i jylland ud på landet. Børnehaven har Max 25 børn når der er fuldt hus. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.