Den er svær.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.078 visninger
24 svar
38 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar 2021

Anonym trådstarter

Hej alle 

Sagen er den at vi har holdt vores 5 årige hjemme siden en uge før jul til nu. Vi har haft mulighed for det. Da jeg er på barsel lillesøster kom den. 13.01. 21. Min mand er hjemme også på barsel. Nu vil hun (vores 5 årige) gerne i børnehaven hun savner hendes veninder. Og vil afsted. Hun har kun gået med os altså 3. Kan godt forstå hende.

Men jeg/vi kan simpelthen ikke bare sende hende afsted eller kan vi? Vi bor lidt ud på landet og børnehaven er 100%ude.

Jeg selv er pædagog og ved hvor træls det hele er for personalet. 

Vores datter savner hende venner og nogle på hendes alder. 

Min mand og jeg skiftet til at lege og underhold.  

Vores nye familie mellem kan kun sover på en af os. Mens vi går /vugger. Da hun har meget luft. Og natten er delt op. Jeg har hende fra 20 til 23 og min mand fra 23 til 01 Ca. Også bytter vi igen. Vi er trætte. Men sådan er det jo at få en lille en. Jeg ammer. 

Hvad skal vi gør? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej alle 

Sagen er den at vi har holdt vores 5 årige hjemme siden en uge før jul til nu. Vi har haft mulighed for det. Da jeg er på barsel lillesøster kom den. 13.01. 21. Min mand er hjemme også på barsel. Nu vil hun (vores 5 årige) gerne i børnehaven hun savner hendes veninder. Og vil afsted. Hun har kun gået med os altså 3. Kan godt forstå hende.

Men jeg/vi kan simpelthen ikke bare sende hende afsted eller kan vi? Vi bor lidt ud på landet og børnehaven er 100%ude.

Vores nye familie mellem kan kun sover på en af os. Mens vi går /vugger. Da hun har meget luft. Og natten er delt op. Jeg har hende fra 20 til 23 og min mand fra 23 til 01 Ca. Også bytter vi igen. Vi er trætte. Men sådan er det jo at få en lille en. Jeg ammer. 

Hvad skal vi gør? 

Hvad med korte dage? 
Min nevø er i børnehave hver dag, han bliver bare hentet tidligere, men det er rart for ham og han får dækket sit sociale behov med de andre børn og voksne, hvilket er vigtigt for børns læring og udvikling. 
Ja, jeg ved godt at det siges at de bør holdes hjemme, men I har også holdt hende hjemme i over en måned, og der er jo ikke lukket, og jeg regner  ikke med at I tænker at sende  hende af sted fra 7 til 17 hver dag. 
Altså jeg synes godt I kan sende hende af sted. 

Anmeld Citér

31. januar 2021

Anonym trådstarter

Hvad med korte dage? 
Min nevø er i børnehave hver dag, han bliver bare hentet tidligere, men det er rart for ham og han får dækket sit sociale behov med de andre børn og voksne, hvilket er vigtigt for børns læring og udvikling. 
Ja, jeg ved godt at det siges at de bør holdes hjemme, men I har også holdt hende hjemme i over en måned, og der er jo ikke lukket, og jeg regner  ikke med at I tænker at sende  hende af sted fra 7 til 17 hver dag. 
Altså jeg synes godt I kan sende hende af sted. 

Ja vi havde snakket om hvis hun skulle afsted var det fra 9.30 til kl. 12.30.

Og det kun var mandag og onsdag. Glemt at skrive det i det første 

Anmeld Citér

31. januar 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ja vi havde snakket om hvis hun skulle afsted var det fra 9.30 til kl. 12.30.

Og det kun var mandag og onsdag. Glemt at skrive det i det første 

synes jeg sagtens at I kan.. 

Det er 6 timer om ugen. 

Anmeld Citér

31. januar 2021

Anonym

Hej trætte du

Jeg arbejder selv i institution, og det er meget få af de børn der bliver holdt hjemme.

Jeg ved at flere forældre har kontaktet min leder med samme dilemma, og min leder har sagt at børnene er meget velkomme. 

Hos os ser vi overhovedet ikke negativt på at børnene møder op - tværtimod! Det er også godt for dem at være sociale med jævnaldrende, og også at bevare relationen til de voksne. Vi (personale) testes 1 gang i ugen, og forældrene er de første der får besked hvis der skulle være en positiv test iblandt os.

Mit råd vil være at kontakte ledelsen i dit barns institution og høre hvad de tænker.

kram herfra.

Anmeld Citér

31. januar 2021

Anonym

Vi har også fin mulighed for at lade børnene være hjemme. Vi startede med at have dem hjemme, da opfordringen kom, men efter den første uge var jeg nede i børnehaven - faktisk bare for at hente noget tøj - og så snakkede jeg med dem dernede.

De syntes, vi skulle sende børnene afsted. Den store skal starte i førskole her første marts, og de syntes, han gik glip af for meget af den sidste tid i børnehaven. Så vi aftalte, at de kom korte dage, havde fri en til to dage om ugen, og at personalet skulle sige til, hvis de vurderede situationen anderledes på et andet tidspunkt - så skulle vi nok holde dem hjemme fuld tid.

Det er så godt for os alle, at de er afsted.

Jeg synes, I skal snakke med pædagogerne i børnehaven om det og lave nogle aftaler, som alle kan leve med - store og små. ��

Anmeld Citér

31. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle 

Hvad skal vi gør? 

Hej

Jeg er pædagog i en børnehave og det er virkelig få børn der er hjemme. Ud af 110 snakker vi måske en 3-4 stykker i løber af en dag.

Jeg synes det er dejligt at ungerne kommer, de savner hinanden og for mig som pædagog kan jeg egetlig gode lidt at der sker noget i mellemtimerne 9-15. I ydertimerne kan man tit være mere presset for det er der man kan mærke sygemeldingerne i personalegruppen.

Jeg ville nok sende afsted sådan en 8.30- 14.30. Så kommer hun når dagen er i gang og går hjem med overskud. Evt. holde lang weekend fredag eller mandag og give 4 dags uger. 

Anmeld Citér

31. januar 2021

Babilooo

Selvfølgelig kan du sende afsted?

Anmeld Citér

31. januar 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

Synes du skal ringe derned og spørger. Nogle institutioner er lagt ned af sygdom og ventetid til test af personale og der er det vitterligt overlevelse med de børn der er.  Andre, som den jeg selv arbejder i, er ikke lagt ned og der havde der været plads til hende i nogle timer om dagen. 
Et par dage om ugen fra 09-12/13 stykker er hvor der er mest personale og hvor der sker mest kan man måske sende en forespørgsel om. Så jeg ville ringe derned og simpelthen spørger. 

Mange søskende har behov for at komme lidt tilbage til en normal hverdag når der er kommet et nyt familiemedlem, det ved pædagoger også godt. Hvor de har deres eget lidt og mor og far ikke hele tiden skal tilfredsstille en babys behov. Så ring ned og spørg hvordan det ser ud med personale, for forklar at det hele er lidt svært med en lille ny og en storesøster der keder sig. 

Anmeld Citér

31. januar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg ville holde hende hjemme indtil efter vinterferien og så kortere dage afhængig af situationen.

Jeg arbejder også i daginstitution og det er virkelig få der holder deres børn hjemme på trods af barsel og arbejdsløshed altså dem som har rig mulighed for det. Det irreterer mig da jeg ikke selv har mulighed for at holde mine børn hjemme og hvis jeg havde havde jeg selvfølgelig gjort det. Så jeg skal på arbejde for at passe andres børn hvis forældre reelt ikke har et behov for det (misforstå mig ikke, jeg passer selvfølgelig hellere end gerne, de forældre der arbejder og har et reelt behov.)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.