Den er svær.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2021

MEF

Jeg er på barsel (baby født sidst i december), min mand arbejde hjemme og vi har derfor egentlig også mulighed for at holde vores store pige hjemme fra dagpleje. Men vi gør det ikke. Min mand har brug for arbejdsro, og når hun er hjemme går dagen op i perler, Tegninger og diverse andre forstyrrelser. Og jeg har brug for nogle timer hvor jeg bare kan koncentrerer mig om vores lille ny. Vi henter tidligere end vi plejer (egentlig ikke pga Corona, men det ville vi nok gøre uanset, så hun er afsted 4-5 timer om dagen ca) og så får hun 1-2 fridage i løbet af ugen, på de dagen hvor vi synes det giver mening. Vores datter har brug for de sociale relationer som hun har i dagplejen og hun savner det når hun har været hjemme i mange dage
Jeg synes i skal sende hende afsted i det omfang det fungerer for jer! Uden dårlig samvittighed - institutionerne er åbne for alle.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2021

Baby17

Anonym skriver:

Hej alle 

Sagen er den at vi har holdt vores 5 årige hjemme siden en uge før jul til nu. Vi har haft mulighed for det. Da jeg er på barsel lillesøster kom den. 13.01. 21. Min mand er hjemme også på barsel. Nu vil hun (vores 5 årige) gerne i børnehaven hun savner hendes veninder. Og vil afsted. Hun har kun gået med os altså 3. Kan godt forstå hende.

Men jeg/vi kan simpelthen ikke bare sende hende afsted eller kan vi? Vi bor lidt ud på landet og børnehaven er 100%ude.

Jeg selv er pædagog og ved hvor træls det hele er for personalet. 

Vores datter savner hende venner og nogle på hendes alder. 

Min mand og jeg skiftet til at lege og underhold.  

Vores nye familie mellem kan kun sover på en af os. Mens vi går /vugger. Da hun har meget luft. Og natten er delt op. Jeg har hende fra 20 til 23 og min mand fra 23 til 01 Ca. Også bytter vi igen. Vi er trætte. Men sådan er det jo at få en lille en. Jeg ammer. 

Hvad skal vi gør? 

Jeg bliver så træt.. 

Hvsd er det der er træls for personalet? At de skal passe deres arbejde??

Jeg er virkelig træt af at høre om pædagoger som synes de har det hårdt. 

Du hører ikke rengøringsdamen, fabriksarbejderen eller kassedamen brokke sig over de ikke er hjemsendte. 

Så efter min mening kan du fint sende dit barn af sted, med den begrundelse at det er bedst for dit barn fordi det får sit sociale behov dækket. 

Jeg er helt med på at vi står midt i en pandemi, jeg er en af dem som passer de som bliver meget syge af virussen. Det brokker jeg mig heller ikke over, for det er mit arbejde. Så lad nu vores børn få en nogenlunde almindelig hverdag. Selvfølgelig er det godt at give flere fridage og korte dage men det mener jeg nu altid det er! Pandemi eller ej.. 

Anmeld Citér

31. januar 2021

AnoMor

Jeg ville sende afsted hvis der selv ytres ønske om det. 

Jeg har rig mulighed for at holde min søn hjemme da jer er hjemme studerende pt og det ikk er meget skole arbejde. Så han får valget om morgenen hvad han helst vil. Oftest vil han så blive hjemme og det er jo bare dejligt.  

Det er kun dage hvor jeg har meget skole arbejde at han ikke får et valg. 

Anmeld Citér

31. januar 2021

Roselil

Profilbillede for Roselil
Baby17 skriver:

Jeg bliver så træt.. 

Du hører ikke rengøringsdamen, fabriksarbejderen eller kassedamen brokke sig over de ikke er hjemsendte. 

Så efter min mening kan du fint sende dit barn af sted, med den begrundelse at det er bedst for dit barn fordi det får sit sociale behov dækket. 

Jeg er helt med på at vi står midt i en pandemi, jeg er en af dem som passer de som bliver meget syge af virussen. Det brokker jeg mig heller ikke over, for det er mit arbejde. Så lad nu vores børn få en nogenlunde almindelig hverdag. Selvfølgelig er det godt at give flere fridage og korte dage men det mener jeg nu altid det er! Pandemi eller ej.. 

Absolut med på at de mindste skal have så tryg og almindelig en hverdag som muligt. Men det er bare ikke almindelig hverdag eller forhold i institutionen, som det heller ikke er alle andre steder. Der er selvsagt mange flere sygemeldinger, hjemsendelser og vikardækning eller mangel på samme. Det giver alt andet lige, en mere presset dag i institutionen som i forvejen er underbemandet. Hvem går det så ud over mon... en rengøringsmedarbejder, kan blive presset og aå er der måske mere snavset efter endt Arbejdsdag, men den ekstra snavs giver ikke ar på små mennesker som er dybt afhægige af de voksnes omsorg. Man vælger selv, at sende afsted eller ej, men man må gerne lige overveje, hvad der kan ligge bag opfordringen til at holde hjemme, udover selve sygdommen corona, selvfølgelig

Anmeld Citér

31. januar 2021

Baby17

Roselil skriver:

Absolut med på at de mindste skal have så tryg og almindelig en hverdag som muligt. Men det er bare ikke almindelig hverdag eller forhold i institutionen, som det heller ikke er alle andre steder. Der er selvsagt mange flere sygemeldinger, hjemsendelser og vikardækning eller mangel på samme. Det giver alt andet lige, en mere presset dag i institutionen som i forvejen er underbemandet. Hvem går det så ud over mon... en rengøringsmedarbejder, kan blive presset og aå er der måske mere snavset efter endt Arbejdsdag, men den ekstra snavs giver ikke ar på små mennesker som er dybt afhægige af de voksnes omsorg. Man vælger selv, at sende afsted eller ej, men man må gerne lige overveje, hvad der kan ligge bag opfordringen til at holde hjemme, udover selve sygdommen corona, selvfølgelig

Jeg er helt med på at nogle institutioner i hovedstadsområdet har været hårdt ramt - fordi området har været hårdere ramt end resten af landet.. 

Men det gælder ikke alle steder. Vi bor i en mindre landsby 20 min væk fra Odense. Vi har ikke mærket det mindste til corona - udover de restriktioner som der jo er. Men ingen smitte tilfælde i børnehaven. Mange har holdt deres børn hjemme de første uger af januar og til dels stadig. Jeg holder mit barn  hjemme når jeg kan, som jeg altid har gjort. 

Men hos os ser jeg tværtimod at der er de samme antal voksne til færre børn. Og i min verden er det altså ikke så skidt endda. 

Og selvom alle børn var der, var det jo også bare mandag imorgen som en hvilken som helst anden dag - bare hvor børnene er delt mere op i deres grupper når de er indenfor. 

Og sådan tror jeg altså at hverdagen ser ud de fleste steder. Alle institutioner er jo ikke lagt ned af corona. Ligesom alle plejehjem ikke er lagt ned osv.. 

Anmeld Citér

31. januar 2021

Anonym

Baby17 skriver:

Jeg bliver så træt.. 

Nu er jeg en af dem der ikke arbejder i hovedstadsområdet men i yderkanten af en større by. Hele efteråret har vi i en personalegruppen på 20 ca manglet 10 kollegaer hver uge. Hold op jeg har løbet stærkt. Jeg har mange gange været alene i 2-3 timer med 12 vuggestuebørn. Vi har ikke måtte hjemsende for kommunen men har skulle få det til at fungerer. Mine kolleager i børnehaven har mange dage været alene med 30 børn til en gruppe. Zoner har vi måtte droppe da der ikke været personale til det. Da hele vuggestuepersonalet var hjemsendt fordi et forælderpar havde sendt deres corona smittet barn afsted mødte alle børn op selvom de vidste at personalet var hjemsendt.

Vi står stadig og brokker ikke men du skal ikke fortælle mig at mit arbejde er sammenligeligt med rengøringspersonalets. 

Anmeld Citér

31. januar 2021

Anonym

Baby17 skriver:

Jeg er helt med på at nogle institutioner i hovedstadsområdet har været hårdt ramt - fordi området har været hårdere ramt end resten af landet.. 

Men det gælder ikke alle steder. Vi bor i en mindre landsby 20 min væk fra Odense. Vi har ikke mærket det mindste til corona - udover de restriktioner som der jo er. Men ingen smitte tilfælde i børnehaven. Mange har holdt deres børn hjemme de første uger af januar og til dels stadig. Jeg holder mit barn  hjemme når jeg kan, som jeg altid har gjort. 

Men hos os ser jeg tværtimod at der er de samme antal voksne til færre børn. Og i min verden er det altså ikke så skidt endda. 

Og selvom alle børn var der, var det jo også bare mandag imorgen som en hvilken som helst anden dag - bare hvor børnene er delt mere op i deres grupper når de er indenfor. 

Og sådan tror jeg altså at hverdagen ser ud de fleste steder. Alle institutioner er jo ikke lagt ned af corona. Ligesom alle plejehjem ikke er lagt ned osv.. 

Jeg arbejder i en institution 20 min fra Odense .

Vi har heller ikke haft Corona (officielt) endnu, et par tilfælde i juleferien, som lederen valgte ikke skulle meldes ud

Men vi er ofte presset. Nogen forældre holdt hjemme den første uge (sjovt nok dem som stadig skulle passe deres job), men vi har efterhånden fuldt hus. Vi skal stadig melde os syge ved det mindste, vi får som oftest ikke vikar dækning.

I sidste uge manglede vi en del og jeg må ærlig indrømme det var opbevaring og intet pædagogisk praksis.

Så jo selvom, man ikke bor i hovedstaden og selvom institutionen endnu ikke har været lukket pga Corona, så er personalet langt de fleste steder altså presset

I mine egne ungers institution er der også flere sygemeldinger netop pga man skal melde sig syg ved det mindste, det er ikke noget der som sådan bliver meldt ud til forældrene.

Anmeld Citér

31. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Nu er jeg en af dem der ikke arbejder i hovedstadsområdet men i yderkanten af en større by. Hele efteråret har vi i en personalegruppen på 20 ca manglet 10 kollegaer hver uge. Hold op jeg har løbet stærkt. Jeg har mange gange været alene i 2-3 timer med 12 vuggestuebørn. Vi har ikke måtte hjemsende for kommunen men har skulle få det til at fungerer. Mine kolleager i børnehaven har mange dage været alene med 30 børn til en gruppe. Zoner har vi måtte droppe da der ikke været personale til det. Da hele vuggestuepersonalet var hjemsendt fordi et forælderpar havde sendt deres corona smittet barn afsted mødte alle børn op selvom de vidste at personalet var hjemsendt.

Vi står stadig og brokker ikke men du skal ikke fortælle mig at mit arbejde er sammenligeligt med rengøringspersonalets. 

Men hvis der har været et barn med Corona må børnene i vuggestuen da heller ikke komme ?

Men ellers er jeg helt enig og vi har det ca på samme måde hos os, langt væk fra hovedstaden 

Anmeld Citér

31. januar 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Afsted med hende! 

Anmeld Citér

1. februar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det lyder voldsomt hvis i virkelig har 10 ud af 20 ansatte sygemeldt i gennemsnit om dagen. Det tænker jeg ikke kan være helt sandt. Nok er det snotnæse sæson men i må da have et vanvittigt sygefravær allesammen så

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.