Baby17 skriver:
Jeg er helt med på at nogle institutioner i hovedstadsområdet har været hårdt ramt - fordi området har været hårdere ramt end resten af landet..
Men det gælder ikke alle steder. Vi bor i en mindre landsby 20 min væk fra Odense. Vi har ikke mærket det mindste til corona - udover de restriktioner som der jo er. Men ingen smitte tilfælde i børnehaven. Mange har holdt deres børn hjemme de første uger af januar og til dels stadig. Jeg holder mit barn hjemme når jeg kan, som jeg altid har gjort.
Men hos os ser jeg tværtimod at der er de samme antal voksne til færre børn. Og i min verden er det altså ikke så skidt endda.
Og selvom alle børn var der, var det jo også bare mandag imorgen som en hvilken som helst anden dag - bare hvor børnene er delt mere op i deres grupper når de er indenfor.
Og sådan tror jeg altså at hverdagen ser ud de fleste steder. Alle institutioner er jo ikke lagt ned af corona. Ligesom alle plejehjem ikke er lagt ned osv..
Jeg arbejder i en institution 20 min fra Odense .
Vi har heller ikke haft Corona (officielt) endnu, et par tilfælde i juleferien, som lederen valgte ikke skulle meldes ud 
Men vi er ofte presset. Nogen forældre holdt hjemme den første uge (sjovt nok dem som stadig skulle passe deres job), men vi har efterhånden fuldt hus. Vi skal stadig melde os syge ved det mindste, vi får som oftest ikke vikar dækning.
I sidste uge manglede vi en del og jeg må ærlig indrømme det var opbevaring og intet pædagogisk praksis.
Så jo selvom, man ikke bor i hovedstaden og selvom institutionen endnu ikke har været lukket pga Corona, så er personalet langt de fleste steder altså presset 
I mine egne ungers institution er der også flere sygemeldinger netop pga man skal melde sig syg ved det mindste, det er ikke noget der som sådan bliver meldt ud til forældrene.
Anmeld
Citér