Når far er i fængsel.. hvad så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2020

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Jeg tænker, at Problemet jo slet ikke er at faren til dine børn er i fængsel, men at han jo ikke gider sine børn. Han gider lege far on/off når han ikke har andet for  SÅ synd - og DET skulle min børn dæleme ikke udsættes for. Børn tager altid skylden på sig og det at blive svigtet og fravalgt på den måde kan i den grad sætte spor i børn. Det er du nødt til at stoppe!

Det er nemlig sådan det er. Set med mine øjne så vil han kun være far når det er sjovt/nemt. Han er god i lege mm sammen med dem. Men noget så banalt som et bleskift (da de var mindre) har han aldrig gjort, alle lægebesøg mv har jeg stået for, første skoledag har han aldrig deltaget i ej heller. Han har ikke tid (siger han). Alt hvad der indebære at være mor gør jeg med glæde. Der er da selvfølgelig også ting jeg savner at kunne gøre når JEG har lyst, men jeg valgte at få børn og de bliver sjælendt passet. Om to ugers tid skal de passes med en overnatning. Så er det 1 år siden de sidst var det, og før det var det 3 år siden. Jeg elsker tiden med dem, alle vores oplevelser, deres udvikling ALT. Far tager det som en selvfølge at jeg står for alt da de jo bor hos mig, og jo jo det er vel også en selvfølge. Jeg synes bare det er for nemt at smide alle former for ansvar fra sig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2020

Anonym trådstarter

Nå. Beslutningen er endegyldigt taget nu. Det bliver ikke samvær. Hverken her eller i fængslet. 
Som tidligere skrevet har/havde han tlf derinde, det blev opdaget og han fik orlovs spærring i 3 måneder - derfor kom han ikke ud til jul. Til gengæld ville han så kunne komme ud til nytår. Men jeg fik et opkald tidligere på dagen. Fra farfar. Han ringede for at fortælle at han (far) endnu en gang er blevet taget i at have en tlf derinde: så orlovs spærring på 3 måneder igen. 
Ligegyldighed. Egoisme. INTET ANDET. 
Selvom lige det her med tlf er i småtingsafdelingen ift at være på kant med regler og love, så er jeg helt sikker på det ikke er sidste gang og formentlig heller ikke sidste gang han ender i fængsel. Børnene er bedre tjent uden. 

Anmeld Citér

30. december 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Nå. Beslutningen er endegyldigt taget nu. Det bliver ikke samvær. Hverken her eller i fængslet. 
Som tidligere skrevet har/havde han tlf derinde, det blev opdaget og han fik orlovs spærring i 3 måneder - derfor kom han ikke ud til jul. Til gengæld ville han så kunne komme ud til nytår. Men jeg fik et opkald tidligere på dagen. Fra farfar. Han ringede for at fortælle at han (far) endnu en gang er blevet taget i at have en tlf derinde: så orlovs spærring på 3 måneder igen. 
Ligegyldighed. Egoisme. INTET ANDET. 
Selvom lige det her med tlf er i småtingsafdelingen ift at være på kant med regler og love, så er jeg helt sikker på det ikke er sidste gang og formentlig heller ikke sidste gang han ender i fængsel. Børnene er bedre tjent uden. 

Det lyder som den rigtige beslutning. Især når psykologen fraråder samvær.

Det lyder, som om dine børn har brug for ro og for ikke at blive udsat for svigt konstant. Lige nu er deres far også en rigtig dårlig rollemodel.

Så jeg håber, du har ro i maven over beslutningen. 

Anmeld Citér

30. december 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Det lyder som den rigtige beslutning. Især når psykologen fraråder samvær.

Det lyder, som om dine børn har brug for ro og for ikke at blive udsat for svigt konstant. Lige nu er deres far også en rigtig dårlig rollemodel.

Så jeg håber, du har ro i maven over beslutningen. 

Han er en virkelig dårlig rollemodel. Det værste er næsten at han bare griner af det hele og ikke kan se han er galt på den, men at det helt klart er systemet den er gal med. I følge ham har han jo ikke gjort noget forkert. Men altså ingen får 5 års fængsel for ingenting. 

Anmeld Citér

30. december 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Han er en virkelig dårlig rollemodel. Det værste er næsten at han bare griner af det hele og ikke kan se han er galt på den, men at det helt klart er systemet den er gal med. I følge ham har han jo ikke gjort noget forkert. Men altså ingen får 5 års fængsel for ingenting. 

Nej bestemt ikke. Der skal en del til at udløse en dom på 5 år. 

Han lyder desværre som en person, der ikke forandrer sig. 

Anmeld Citér

30. december 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Nej bestemt ikke. Der skal en del til at udløse en dom på 5 år. 

Han lyder desværre som en person, der ikke forandrer sig. 

Jeg tror desværre du har ret

Anmeld Citér

30. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er sådan set enig i at der skal en del til før man får 5 års fængsel. Og at han er en dårlig rollemodel osv. 

men samtidig kan jeg ikk lade være at tænke at det ikk kan være den personfarlige karakteristik han er straffet under siden han både har udgang og åben fængsel. 

Har selv en rigtig god ven som lige har fået 7 års fængsel og også åbent fængsel med udgang osv. han er et virkelig godt menneske. Bare taget nogle rigtig dumme beslutninger i forbindelse med narkotika. 

siger slet ikke at ts’ eks er et godt menneske eller noget. Han lyder som en klaphat af format. Men han virker ikk som en der er farlig for børnene udfra hvad ts beskriver. Derfor synes jeg personligt hun skal tage i mod tilbuddet om at farmor og farfar tager børnene med i fængslet og besøger ham hvor han ikke kan rende fra børnene til fordel ror drukture som han gør på udgang 

Anmeld Citér

30. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

De har set børnene i alt den tid far ikke har været der. Det er jordens sødeste mennesker og de vil altid få lov til at se børnene. Det er også deres eget ønske. 

Hvor er det godt, at de har et nært forhold til deres bedsteforældre. Fokuser på at vedligeholde det, og lad vær med at bruge mere energi på deres far medmindre han en dag bliver voksen nok til at prioritere sine børn.

Anmeld Citér

30. december 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er sådan set enig i at der skal en del til før man får 5 års fængsel. Og at han er en dårlig rollemodel osv. 

men samtidig kan jeg ikk lade være at tænke at det ikk kan være den personfarlige karakteristik han er straffet under siden han både har udgang og åben fængsel. 

Har selv en rigtig god ven som lige har fået 7 års fængsel og også åbent fængsel med udgang osv. han er et virkelig godt menneske. Bare taget nogle rigtig dumme beslutninger i forbindelse med narkotika. 

siger slet ikke at ts’ eks er et godt menneske eller noget. Han lyder som en klaphat af format. Men han virker ikk som en der er farlig for børnene udfra hvad ts beskriver. Derfor synes jeg personligt hun skal tage i mod tilbuddet om at farmor og farfar tager børnene med i fængslet og besøger ham hvor han ikke kan rende fra børnene til fordel ror drukture som han gør på udgang 

Hvad han har lavet mm vil jeg ikke komme ind på. Men det er groft. Rigtig groft. 
Det er hans første dom, så om det har noget at sige ved jeg ikke.

Han er ikke farlig for børnene, men han er heller ikke god for dem. 

Anmeld Citér

30. december 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor er det godt, at de har et nært forhold til deres bedsteforældre. Fokuser på at vedligeholde det, og lad vær med at bruge mere energi på deres far medmindre han en dag bliver voksen nok til at prioritere sine børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.