Janey siger det så fint.
Langt de fleste jeg taler med, skal ses på præcis samme måde som os. Nærmeste familie, altså forældre og søskende. Det er der ingen, der løfter et øjenbryn ved. Det er først, når vi fortæller, at det i vores tilfælde betyder, at vi bliver 12, at vi får kommentarer.
Så længe det er den nærmeste familie, og man tager sine forholdsregler, så synes jeg faktisk ikke, at man bør blande sig i, om man samles 5, 7, 10 eller 12.
Jeg er helt enig, og vi er endda nogle af de "gode samfundsborgere", der kan få lov til at pudse vores glorie, da vi kun bliver 8, men vi har rigtig mange naboer, der har mange børn, så de bor 5-6 personer i deres husstand. Mange af dem ser deres søskende og forældre på en helt almindelige uge, da de har deres nærmeste familie tæt på, så det kan ikke hidse mig op, hvis de ser de samme mennesker juleaften, selv om de kommer over anbefalingen på 10 personer.
Selvfølgelig skal vi ikke mødes på kryds og tværs lige nu og have mange kontakter, men der er tale om 2 personer ekstra, og det er personer, der i forvejen ses, så der blandes ikke "bobler".
Anmeld
Citér