Hvordan skal i holde jul?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2020

Janey

Profilbillede for Janey
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg mener ikke følgende som en udskamning, men som reel undren: Hvorfor skulle store familier ikke kunne dele sig op i 2-3 mindre grupper ligesom så mange af os andre må gøre? Altså at det er både svært og ærgerligt, er vi jo fælles om at synes, men sådan er det jo bare...?

Det kunne mange store familier måske også, men som en anden nævner, hvorfor skal de gøre det, hvis de alligevel ser hinanden de andre dage bare ikke på samme tidspunkt?

Hvis de samme 12 mennesker møder hinanden over f.eks. 2 eller 3 dage, vil smitterisikoen jo være den samme, som hvis de er i samme rum på samme dag. Er en person smittet vil den person kunne smitte de andre uanset om vedkommende møder dem på en gang eller hen over flere dage.

Jeg kunne forstå problemet, hvis man var f.eks. var 25, men 12 er kun lige over anbefalingen, som desuden kun er en anbefaling og ikke lov.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2020

Janey

Profilbillede for Janey
LSS skriver:

Super flot at gå imod anbefalingerne når man tænker på hvilken situation hele vores stand står midt i! Og ja i er kun 2 mere end der anbefales, men hvis alle gør som jer og liiiige tager en ekstra med så stopper det jo aldrig. 

Det stopper, når nok folk er vaccineret, og vi fpr flokimmunitet og ikke før. Om vi er 10 eller 25 til jul ændrer ikke på, hvornår pandemien stopper, men kan have indflydelse på antallet af smittede og døde, og det er helt sikkert vigtigt, men at tro, at hvis vi overholder alle anbefalinger, så stopper pandemien kommer desværre ikke til at holde. Som vores statsminister har nævnt før, er der andre lande, der har strammere restriktioner end Danmark, men det har nu ikke stopppet pandemien der. 

Anmeld Citér

17. december 2020

Hende her

Janey skriver:

Det kunne mange store familier måske også, men som en anden nævner, hvorfor skal de gøre det, hvis de alligevel ser hinanden de andre dage bare ikke på samme tidspunkt?

Hvis de samme 12 mennesker møder hinanden over f.eks. 2 eller 3 dage, vil smitterisikoen jo være den samme, som hvis de er i samme rum på samme dag. Er en person smittet vil den person kunne smitte de andre uanset om vedkommende møder dem på en gang eller hen over flere dage.

Jeg kunne forstå problemet, hvis man var f.eks. var 25, men 12 er kun lige over anbefalingen, som desuden kun er en anbefaling og ikke lov.

Janey siger det så fint. 

Langt de fleste jeg taler med, skal ses på præcis samme måde som os. Nærmeste familie, altså forældre og søskende. Det er der ingen, der løfter et øjenbryn ved. Det er først, når vi fortæller, at det i vores tilfælde betyder, at vi bliver 12, at vi får kommentarer.

Så længe det er den nærmeste familie, og man tager sine forholdsregler, så synes jeg faktisk ikke, at man bør blande sig i, om man samles 5, 7, 10 eller 12.

Anmeld Citér

17. december 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Så den der globale pandemi og alle de ting, vi alle bliver bedt om at (undlade at) gøre for at hjælpe hinanden og samfundet ... det et ikke rigtig noget, som I opfatter jer som værende en del af? 

Mon ikke de 12 personer ser hinanden jævnligt i forvejen, når der er tale om søskende med deres børn og forældre? Så er det næppe at være 12 juleaften, der øger smitterisikoen i deres familie. Risikoen er vel den samme, om de ser hinanden på en gang eller alle ser hinanden henover et par dage. 

Anmeld Citér

17. december 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Janey siger det så fint. 

Langt de fleste jeg taler med, skal ses på præcis samme måde som os. Nærmeste familie, altså forældre og søskende. Det er der ingen, der løfter et øjenbryn ved. Det er først, når vi fortæller, at det i vores tilfælde betyder, at vi bliver 12, at vi får kommentarer.

Så længe det er den nærmeste familie, og man tager sine forholdsregler, så synes jeg faktisk ikke, at man bør blande sig i, om man samles 5, 7, 10 eller 12.

Jeg er helt enig, og vi er endda nogle af de "gode samfundsborgere", der kan få lov til at pudse vores glorie, da vi kun bliver 8, men vi har rigtig mange naboer, der har mange børn, så de bor 5-6 personer i deres husstand. Mange af dem ser deres søskende og forældre på en helt almindelige uge, da de har deres nærmeste familie tæt på, så det kan ikke hidse mig op, hvis de ser de samme mennesker juleaften, selv om de kommer over anbefalingen på 10 personer.

Selvfølgelig skal vi ikke mødes på kryds og tværs lige nu og have mange kontakter, men der er tale om 2 personer ekstra, og det er personer, der i forvejen ses, så der blandes ikke "bobler".

Anmeld Citér

17. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Så den der globale pandemi og alle de ting, vi alle bliver bedt om at (undlade at) gøre for at hjælpe hinanden og samfundet ... det et ikke rigtig noget, som I opfatter jer som værende en del af? 

Pus du bare din glorie lidt mere, det er så nemt at dømme ud fra et enkelt skriv.

De 3 (4) af dem vi skal holde med har lige haft COVID-19 og bør derfor ikke kunne smittes igen lige pt. ifølge lægerne og de smitter heller ikke mere.

Vi har faktisk taget det ganske alvorligt og stortset ikke set nogle mennesker siden marts.

Der er kun 1 som handler ind. Vi har begge arbejdet hjemmefra siden nedlukningen. Aflyst (barnedåb) og fravalgt arrangementer (30 års, 60 års og 70 års fødselsdag samt vores 2 store børns). Vi har ikke set mange familiemedlemmer i over 1 år nu - de har aldrig mødt vores yngste barn. Jeg så først min eneste nevø, da han var 2 måneder og med en coronatest først. Mine forældre har jeg først set i sidste uge ellers var det lidt over 4 måneder siden sidst. Så ja, vi bliver 12 juleaften.

Ps. alle julegaver er indkøbt via onlinehandel 

Anmeld Citér

17. december 2020

Anonym

LSS skriver:

Super flot at gå imod anbefalingerne når man tænker på hvilken situation hele vores stand står midt i! Og ja i er kun 2 mere end der anbefales, men hvis alle gør som jer og liiiige tager en ekstra med så stopper det jo aldrig. 

Pus du bare din glorie lidt mere, det er så nemt at dømme ud fra et enkelt skriv.

De 3 (4) af dem vi skal holde med har lige haft COVID-19 og bør derfor ikke kunne smittes igen lige pt. ifølge lægerne og de smitter heller ikke mere.

Vi har faktisk taget det ganske alvorligt og stortset ikke set nogle mennesker siden marts.

Der er kun 1 som handler ind. Vi har begge arbejdet hjemmefra siden nedlukningen. Aflyst (barnedåb) og fravalgt arrangementer (30 års, 60 års og 70 års fødselsdag samt vores 2 store børns). Vi har ikke set mange familiemedlemmer i over 1 år nu - de har aldrig mødt vores yngste barn. Jeg så først min eneste nevø, da han var 2 måneder og med en coronatest først. Mine forældre har jeg først set i sidste uge ellers var det lidt over 4 måneder siden sidst. Så ja, vi bliver 12 juleaften.

Anmeld Citér

17. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Puds dog selv din egen egoistiske glorie. Seriøst, alt for underligt at skrive sådan til andre  

Anmeld Citér

17. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Puds dog selv din egen egoistiske glorie. Seriøst, alt for underligt at skrive sådan til andre  

Seriøst, alt for underligt at være så fordømmende  overfor andre. Når man kun har et enkelt skriv at gå ud fra på et babyforum. Ikke underligt verden efterhånden er blevet fjendsk.

Håber at du får en dejlig jul med dine nærmeste 

Anmeld Citér

17. december 2020

Ellie79

Anonym skriver:

Hvad med at droppe den negative tilgang du har til hvordan andre lever deres liv. Brug i stedet den energi du så fint får ud gennem tasterne herinde på at skabe den bedste jul for dig og din egen familie og stol på alle gør deres bedste i denne svære tid. 

God Jul 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.