Hvordan skal i holde jul?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.273 visninger
39 svar
39 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. december 2020

Anonym trådstarter

Ja, hvordan skal i holde jul? Hvordan prioriterer i julen netop i år? Er der nogle mennesker i prioriterer højest og hvorfor? Hvad hvis nogle sidder alene, hvad gør i så?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2020

MorTil3+

Anonym skriver:

Ja, hvordan skal i holde jul? Hvordan prioriterer i julen netop i år? Er der nogle mennesker i prioriterer højest og hvorfor? Hvad hvis nogle sidder alene, hvad gør i så?

Vi skulle ha holdt jul hos min moster i år, sammen med min morbror og alle mine fætre/kusiner og alle vores børn så det er desværre ikke aktuelt mere. Vi har delt os op så vi holder med mine forældre og bror. Min moster med hendes børn og børnebørn osv. jeg elsker at samles allesammen, det er så sjældent det sker, men vi har også en gammel olde der ikke skal smittes så det er sådan det må være.

Anmeld Citér

16. december 2020

Anonym

Vi holder jul præcis som vi plejer, med mine forældre og min søster/svoger/niece. 

Anmeld Citér

16. december 2020

Anonym

Vi holder jul sådan som det hele tiden har været planen: Sammen med mine forældre og min søster og hendes familie. Vi bliver 11, hvoraf de 5 er børn. Det er mennesker, vi har været sammen med igennem hele corona-perioden. Normalt ville vi besøge mine bedsteforældre juleaftensdag, men i år må vi nøjes med at tage forbi og vinke til dem. Jeg har ikke set dem i et år, så det begynder at være hårdt. Men vi bor i forskellige landsdele, så jeg vil ikke risikere at smitte dem. 

Anmeld Citér

16. december 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria

Vi skulle have været sammen med min mands udvidede familie (20+ mennesker). Det er selvfølgelig blevet aflyst, så istedet skal vi bare holde jul derhjemme (min mand og datter). Måske kommer min svigerfar, hvis han har lyst. Jeg synes ikke han skal sidde alene. 

Jeg tror vi får en hyggelig dag uanset hvad. Min datter er stadig så lille at hun ikke har mange forventninger udover gaver og julemand ��

Anmeld Citér

16. december 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi holder jul næsten som almindeligt. Min mand og to børn, min mor og hendes mand, min søster og papbror. Måske min mormor. 
vi har valgt ikke at se min fars side af familien, de bor i Jylland, os på Sjælland. Så vi må snakke i telefon og venter med gaver til vi kan ses. 
I forhold til juletræ osv, har vi snakket om mundbind og handsker. 
De sidste mange måneder har det været meget almindeligt at afspritte hænder jævnligt. 
Inden og efter besøg har jeg også afsprittet kontaktflader som håndtag, hvor man typisk banker på, stikkontakter, stole og borde. 
Der vil blive luftet kraftigt ud et par gange juleaften. 

Anmeld Citér

16. december 2020

MEF

Vi holder jul som vi plejer, men det er normalt også en lille jul. Vi bliver 6 og det er folk vi ser til dagligt. Min bror har en lidt stor berøringsflade i dagligdagen, så han tager lige en test inden jul, så vi er sikker på at han ikke tager smitte med. 
Men alle julefrokoster er aflyst! Her plejer vi at ses mange og alle dem man ikke får set til andet end jule og påskefrokost osv. Det bliver ikke i år...

Anmeld Citér

16. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Vi holder som vi plejer, det er med de mennesker vi ses med til hverdag, så det ændre ingenting

Anmeld Citér

16. december 2020

Anonym

Vi holder slet ikke jul som normalt. 

Plejer at holde flere julearrangementer af ca 15-25 mennesker. 

samt at tage til Jylland og besøge min mands familie 

Men i år bliver det kun mine børn, mand og mine forældre. Og jeg glæder mig faktisk. Det bliver en helt anden jul. Med meget mere fokus på nærvær og børnene. Det bliver dejligt. 

Selvfølgelig savner jeg alle, jeg ikke kan se. 

Herhjemme er vi selv en udsat familie med alvorlig sygdom hos min ældste på 6.

Anmeld Citér

16. december 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Skal holde jul med min søn, mor, bror, hans kone og deres to børn. 
2. juledag med min søn, far, hans kone, min bror, hans kone og to børn 

dvs. helt nærmeste familie i år 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.