Hvordan skal i holde jul?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria
Janey skriver:

Vi holder jul, som vi plejer bortset fra, at min svoger, hans kone og hendes datter ikke kommer, da de bor i udlandet, og da min svogers kone hverken er dansk statsborger eller har familie i Danmark (ud over svigerfamilie), så opfylder hun ikke kravene til at kunne komme ind i Danmark lige nu, så de bliver selvfølgelig sammen og holder jul i udlandet. 

Jeg er ret sikker på at de ville kunne komme ind så længe de rejser med det danske familiemedlem. De skal bare have en negativ covid test (max. 72 timer før indrejse). 

Kilde:  https://coronasmitte.dk/rejser-ind-i-danmark/for-personer-med-bopael-i-karantaenelande

Det er sikkert ikke aktuelt alligevel, men for info hvis de overvejer det en anden gang. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2020

ErDuHerIkkeSnart

Vi har aflyst alle julearrangementer, hvor vi plejer at ses på kryds og tværs af familie og venner båden den 23/12, 26/12 og 31/12. Den 24/12 har vi inviteret min mor og svigermor, så vi bliver 6 og alle fire voksne testet to dage forinden. Vi har en kritisk syg i familien og tager ingen chancer. Det gør ondt helt ind i maven, er skulle undvære fx min søster og nevø, men det er jo heldigvis “bare” jul og vi ses forhåbentlig igen så snart en vaccine bliver tilgængelig  

Anmeld Citér

16. december 2020

Anonym

Her er der en stor forskel ift. Jul. Min bror der er anbragt, nu i efterværn holder altid jul med mig (mor gået bort, far meget ustabil og inden kontakt). Vi har under hele corona begrænset vores smittekæde meget, og kun se mine svigerforældre der bor 5 min væk og hjælper med den mindste når far og jeg arbejder sent.... vi skal holde jul hos dem iår, hvor bror ogsp skulle deltage...han bor i en anden kommune, og er ikke super god til at holde begrænset kontakt mm, så da vorws kommuner blev "lukket ned" valgte jeg at bror ikle deltager juleaften..... en mega tung beslutning, men for mig og min familie nødvendig ift.smitterisiko. Han skal heldigvis holde jul med onkel istedet...

Vi plejer ligeledes at besøge vores mor, og min fars gravsted sammen den 24/12. Det er eneste gang om året vi kommer der, da bror har meget svært ved det og jeg ikke har behov...men det er blevet en tradition, samt vi plejer at besøge brors tidligere plejeforældre efter.... det er noget som vi vægter højt men som må vige iår da vores helbred ift. At begrænse mulig smitte kommer først.

Anmeld Citér

16. december 2020

Bentemor

Jeg skal holde jul alene hjemme med mine to drenge på 5 og 13 år. Bliver stille og roligt, bare en hygge dag for os alle. Jeg har allieret mig med julemanden, der kigger forbi på hurtigt visit om eftermiddagen, og laver lidt spas med os, mon ikke han kan trylle en gave, eller to frem fra sækken. Nu må vi se, håber jeg kan give drengene en god dag  

Min ældste datter holder jul hos sin kæreste og svigerforældrene der, da hun pt bor der fuldtid 

Anmeld Citér

16. december 2020

Anonym

Vi holder som planlagt jul med mine forældre og søskende - vi bliver 12 i alt, de 4 er børn og 2 af dem er under 1 år. 
Vi skal ses til en mini juleaften med min svoger og svigerinde samt deres børn mellem jul og nytår. Nytårsaften bliver bare derhjemme, kun os 5, hvilke passer helt fint med en lille.

Anmeld Citér

17. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Vi holder som planlagt jul med mine forældre og søskende - vi bliver 12 i alt, de 4 er børn og 2 af dem er under 1 år. 
Vi skal ses til en mini juleaften med min svoger og svigerinde samt deres børn mellem jul og nytår. Nytårsaften bliver bare derhjemme, kun os 5, hvilke passer helt fint med en lille.

Så den der globale pandemi og alle de ting, vi alle bliver bedt om at (undlade at) gøre for at hjælpe hinanden og samfundet ... det et ikke rigtig noget, som I opfatter jer som værende en del af? 

Anmeld Citér

17. december 2020

Lje

Anonym skriver:

Ja, hvordan skal i holde jul? Hvordan prioriterer i julen netop i år? Er der nogle mennesker i prioriterer højest og hvorfor? Hvad hvis nogle sidder alene, hvad gør i så?

Vi holder jul hjemme. Bare os 3. Det bliver alletiders og vi glæder os - vi har en god plan for dagen og alle indkøb bestilt.

Vi kommer begge fra små familier men geografisk flasker det sig, sådan at alle holder med egen lille familie. Alle udviser samfundssind og smitter ingen. Og ingen sidder alene.

Nytår bliver enten os alene eller sammen med det ene hold venner, vi er i boble med og hvor børnene går på stue sammen i børnehaven. Det ser vi lige an. 

Det bliver tid igen til næste år med storfamilie-jul og store julefrokoster. 

Vh.

Anmeld Citér

17. december 2020

LSS

Anonym skriver:

Super flot at gå imod anbefalingerne når man tænker på hvilken situation hele vores stand står midt i! Og ja i er kun 2 mere end der anbefales, men hvis alle gør som jer og liiiige tager en ekstra med så stopper det jo aldrig. 

Anmeld Citér

17. december 2020

Hende her

Stop nu med at udskamme folk, der har en stor familie! 

Vi bliver også 12 juleaften. Fordi min mand tilfældigvis har flere søskende end gennemsnittet. Det er vores allernærmeste familie, og vi har set dem regelmæssigt igennem hele pandemien. Faktisk er de sammen med mine forældre, de eneste vi har set. 

Selvfølgelig kan man være sammen med sin nærmeste familie juleaften, hvis man opfører sig ansvarligt og tager forholdsregler. Vi har for eksempel holdt vores børn hjemme i en uge og ser absolut ingen udover vores forældre og søskende (hvilket kun betyder min mands, da jeg er enebarn). Jeg har ikke set mine veninder i flere måneder, jeg har arbejdet hjemme siden september, vi overholder ALLE regler og retningslinjer netop så vi kan se vores allernærmeste familie. Som tilfældigvis er lidt større end gennemsnittet. Vi kommer ikke til at vælge to personer fra, det kan vi ikke. 

Jeg kan sagtens forstå, at det må virke provokerende, at vi skal være 12. Og jeg ville også kunne forstå, hvis vi skulle ses med onkler og tanter og fætre og kusiner, men det skal vi ikke. Alle andre julearrangementer og frokoster er aflyst. Alle julegaver er med en enkelt undtagelse købt online. Vi går kun ud en og handler, kun i ydre tidspunkter og forsøger at handle så stort som muligt, så vi kun skal ud et par gange om ugen. Det samme gælder for dem, vi skal ses med juleaften.

Men jeg er så pokkers træt af, at det os, der bliver udskammet på trods af, at vi gør mere end de fleste for at undgå smitte. Alene fordi folk fokuserer på et tal. Havde min mand kun haft en søskende, var der ingen, der havde sagt et muk. Der er flere her i tråden, der også skal være sammen med forældre og søskende (og deres børn), men fordi de kan holde sig under de 10 modtager de ingen kommentarer. 

Men bliv da endelig ved med at fokuserer på et tal. Jeg håber, I får det bedre med jer selv af det.

Anmeld Citér

17. december 2020

ErDuHerIkkeSnart

Hende her skriver:

Stop nu med at udskamme folk, der har en stor familie! 

Vi bliver også 12 juleaften. Fordi min mand tilfældigvis har flere søskende end gennemsnittet. Det er vores allernærmeste familie, og vi har set dem regelmæssigt igennem hele pandemien. Faktisk er de sammen med mine forældre, de eneste vi har set. 

Selvfølgelig kan man være sammen med sin nærmeste familie juleaften, hvis man opfører sig ansvarligt og tager forholdsregler. Vi har for eksempel holdt vores børn hjemme i en uge og ser absolut ingen udover vores forældre og søskende (hvilket kun betyder min mands, da jeg er enebarn). Jeg har ikke set mine veninder i flere måneder, jeg har arbejdet hjemme siden september, vi overholder ALLE regler og retningslinjer netop så vi kan se vores allernærmeste familie. Som tilfældigvis er lidt større end gennemsnittet. Vi kommer ikke til at vælge to personer fra, det kan vi ikke. 

Jeg kan sagtens forstå, at det må virke provokerende, at vi skal være 12. Og jeg ville også kunne forstå, hvis vi skulle ses med onkler og tanter og fætre og kusiner, men det skal vi ikke. Alle andre julearrangementer og frokoster er aflyst. Alle julegaver er med en enkelt undtagelse købt online. Vi går kun ud en og handler, kun i ydre tidspunkter og forsøger at handle så stort som muligt, så vi kun skal ud et par gange om ugen. Det samme gælder for dem, vi skal ses med juleaften.

Men jeg er så pokkers træt af, at det os, der bliver udskammet på trods af, at vi gør mere end de fleste for at undgå smitte. Alene fordi folk fokuserer på et tal. Havde min mand kun haft en søskende, var der ingen, der havde sagt et muk. Der er flere her i tråden, der også skal være sammen med forældre og søskende (og deres børn), men fordi de kan holde sig under de 10 modtager de ingen kommentarer. 

Men bliv da endelig ved med at fokuserer på et tal. Jeg håber, I får det bedre med jer selv af det.

Jeg mener ikke følgende som en udskamning, men som reel undren: Hvorfor skulle store familier ikke kunne dele sig op i 2-3 mindre grupper ligesom så mange af os andre må gøre? Altså at det er både svært og ærgerligt, er vi jo fælles om at synes, men sådan er det jo bare...?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.