Deprimeret over at skulle have en dreng, hjælp mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2020

Anonym

KÆMPE KRAM!

Jeg har forsøgt 4 gange at få en datter, men fik sønner. 

Jeg tager dog til Cypern om et par år, og får lavet den længe ønsket datter. 

Men, det er jo ikke det jeg skal ævle om. 

Jeg vil bare fortælle lidt om mine drenge, for på mange områder er de også ret piget. 

Mine drenge elsker perler, at putte, kysse og kramme. 

Min ældste på 8 ringer ofte hjem og fortæller mig hvor fantastisk en mor jeg er, og at han elsker mig himmel højt. Kærligere børn findes ikke. 

Da jeg fandt ud af at nr.4 var endnu en dreng græd jeg som pisket, men nu kan jeg slet ikke forestille mig at være ham foruden. Mage til charmetrold skal man lede længe efter. De første 4 mdr sov han 20 timer i døgnet, og bagefter sov han fra 18-7 uden opvågninger.  Kæmpe kram  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2020

lineog4

Anonym skriver:

KÆMPE KRAM!

Jeg vil bare fortælle lidt om mine drenge, for på mange områder er de også ret piget. 

Min ældste på 8 ringer ofte hjem og fortæller mig hvor fantastisk en mor jeg er, og at han elsker mig himmel højt. Kærligere børn findes ikke. 

Da jeg fandt ud af at nr.4 var endnu en dreng græd jeg som pisket, men nu kan jeg slet ikke forestille mig at være ham foruden. Mage til charmetrold skal man lede længe efter. De første 4 mdr sov han 20 timer i døgnet, og bagefter sov han fra 18-7 uden opvågninger.  Kæmpe kram  

Ikke fordi jeg ikke forstår ønsket om et bestemt køn, men lige her kommer der et MEN for selv mig. 

Hvad hvis den pige som du "bestiller" ikke er en pige på den måde du ønsker? 

Jeg har selv i mine sidste 2 graviditeter ønsket mig en pige, jeg ved egentlig ikke hvad jeg lægger i begrebet pige, for hvad er EN PIGE? Jeg ønskede mig det fordi jeg mistede pige og nåede at have drømmen om to søstre. Men det er ikke drømmen om EN PIGE, men om DEN PIGE. 

Men egentlig ville jeg bare spørge, hvad er det ved en pige som gør kan går så langt som at "bestille" hende, og hvad så hvis hun ikke bliver pige som drømmen foreskriver? 

Og er spørgsmål mere, har du fortalt dine drenge om dine tanker. Jeg har selv fortalt min dreng, som jeg fødte 11 måneder efter min datters død, at jeg ønskede mig en lille pige med brune øjne og mørkt hår, og jeg fik en stor dreng med blå øjne og som var skaldet. Men jeg kunne jo samtidig sige: men det var kun et ønske, for så jeg fik dig, så vidste jeg, at du var det jeg ønskede - det kunne jeg ikke sige, hvis jeg som dig havde taget til Cypern efter for at få den pige jeg ikke fik - jeg brugte selv rigtig mange tanker på at lære, at have nok i det jeg havde (det var svært men det lykkedes og nyder nu det jeg har fremfor der jeg ikke fik).

Anmeld Citér

22. december 2020

Anonym

Ikke fordi jeg ikke forstår ønsket om et bestemt køn, men lige her kommer der et MEN for selv mig. 

Hvad hvis den pige som du "bestiller" ikke er en pige på den måde du ønsker? 

Jeg har selv i mine sidste 2 graviditeter ønsket mig en pige, jeg ved egentlig ikke hvad jeg lægger i begrebet pige, for hvad er EN PIGE? Jeg ønskede mig det fordi jeg mistede pige og nåede at have drømmen om to søstre. Men det er ikke drømmen om EN PIGE, men om DEN PIGE. 

Men egentlig ville jeg bare spørge, hvad er det ved en pige som gør kan går så langt som at "bestille" hende, og hvad så hvis hun ikke bliver pige som drømmen foreskriver? 

Og er spørgsmål mere, har du fortalt dine drenge om dine tanker. Jeg har selv fortalt min dreng, som jeg fødte 11 måneder efter min datters død, at jeg ønskede mig en lille pige med brune øjne og mørkt hår, og jeg fik en stor dreng med blå øjne og som var skaldet. Men jeg kunne jo samtidig sige: men det var kun et ønske, for så jeg fik dig, så vidste jeg, at du var det jeg ønskede - det kunne jeg ikke sige, hvis jeg som dig havde taget til Cypern efter for at få den pige jeg ikke fik - jeg brugte selv rigtig mange tanker på at lære, at have nok i det jeg havde (det var svært men det lykkedes og nyder nu det jeg har fremfor der jeg ikke fik).

Helt fair! 

Hvis min kommende datter ikke bliver så prinsesset som jeg drømmer om er det også helt fint! 

Jeg tror mere at jeg ønsker mig én jeg kan se mig selv i. Alle mine drenge har meget maskuline træk, ja selv som små.  Nåå ja, også er det da et plus at jeg kan bestemme hendes tøj de første par år. 

Jeg har ingen forventninger til min kommende datters opførsel, adfærd, interesser m.m. Hun vil blot være en skøn tilføjelse til vores familie  

Jeg vil også gerne tilføje at jeg skal i selvbetalt fertilitetsbehandling for at blive gravid,  også kan vi ligeså godt tage derned hvor vi kan få det køn vi ønsker 

Anmeld Citér

23. december 2020

lineog4

Helt fair! 

Hvis min kommende datter ikke bliver så prinsesset som jeg drømmer om er det også helt fint! 

Jeg tror mere at jeg ønsker mig én jeg kan se mig selv i. Alle mine drenge har meget maskuline træk, ja selv som små.  Nåå ja, også er det da et plus at jeg kan bestemme hendes tøj de første par år. 

Jeg har ingen forventninger til min kommende datters opførsel, adfærd, interesser m.m. Hun vil blot være en skøn tilføjelse til vores familie  

Jeg vil også gerne tilføje at jeg skal i selvbetalt fertilitetsbehandling for at blive gravid,  også kan vi ligeså godt tage derned hvor vi kan få det køn vi ønsker 

Tak for svar.

Og ja man kan bestemme tøjet et par år og flere hvis man er heldig, så heldig har jeg kun været med mine drenge. Min pige havde meget stærke meninger tidligt, og de var stik modsat mine for jeg er nemlig ikke til lyserød og prinsesse.

Jeg havde så glædet mig til barbidukker, men det har aldrig haft en interesse. Hendes tøjstil er så langt fra min som den kan være (også nu, hvor hun ikke er lyserød prinsesse men genbrugs gammel mand fra 80erne). Og ja så ligner hun mig ikke.... de siger en af drengene gør, men det kan jeg ikke se. 

Held og lykke med projektet, håber det kan give dig den ro som jeg har fundet selvom jeg ikke fik en pige mere (syr og strikker stadig pigetøj - og drenge tøj for den sags skyld til babyer- så jeg får levet lidt drømme ud der, og kan glæde med hjemmegjorte gaver).

Anmeld Citér

23. december 2020

Katrines89

Profilbillede for Katrines89
Janet1989 skriver:

Du lyder ret utaknemlig , undskyld mig. Der findes mange som kæmper for at få et barn, og nu overvejer du at få det fjernet, fordi “du ikke kan få flot tøj til drenge”? �� det lyder voldsomt...

Blot tarveligt. Tarveligt sagt.

Anmeld Citér

23. december 2020

Katrines89

LSS skriver:

Årets mest tåbelige opslag. Sorry! Ingen flotte print og du hader spiderman mm? Hvad pokker ville der ske med dit sind hvis din datter elskede spiderman og alle de typiske “drengeting”? 
Glæd dig over du skal have en sund og rask dreng - ikke alle er ligeså heldige!

Tal dog pænt. 

Shhh

Anmeld Citér

23. december 2020

Katrines89

Anonym skriver:

Det er noget rigtig møg, har siden sidste uge hvor vi fik af vide at det blev en dreng været meget ked af det og grædt. Jeg var helt sikker på det blev en pige både fordi nubben ikke stirrede til nf. Og min datter på 3 var også sten sikker på en pige . men nej, og havde ikke regnet med at jeg ville været helt i sorg, nogen af dagene har jeg været lidt glad fordi min datter glæder sig selvom det er en dreng, men andre dage har jeg mens lyst til ikke at være gravid og har endda Googlet mig til at der var fri abort i Sverige til uge 18, men tør selvfølgelig ikke. Og ville ikke være rart at skulle igennem og sikkert fortryde og min datter der glæder sig. Men hvordan finder jeg glæden igen. 

For jeg simpelthen ikke se det sjove i at have en dreng selvom jeg har en lille bror selv, jeg hader Spiderman, badman, pistoler, cars og alt det der. Og drenge tøj er så kedeligt ingen flotte print eller pynt. Tuder helt når jeg ser på tøj.  Prøver virkelig at finde noget positivt. Og er bange for at blive en lorte mor til en dreng eller gøre forskel for kan ikke forestille mig at jeg kan elske nogen ligeså højt som min datter  har læst at der faktisk er nogen som hader deres ene barn og det er da ikke noget jeg ønsker.  Har forsøgt at snakke med min kæreste, men han bare helt sur på mig og min mor kan heller ikke helt forstå det. Og tror heller ikke min læge ville forstå noget.

Hej TS,

Det handler helt sikkert ikke om hverken tøj, spiderman eller andet materialistisk. Når man er i en krise reagerer man ofte på det praktiske og det håndgribelige, såsom børnetøj og drengelege mm. Men synes graden af reaktion er lidt voldsom end hvad godt er, så tænker helt sikkert, at det ville være fornuftigt at tale med nogle professionelle om det. Måske nogen fra Gaia-Instituttet?

Jeg håber ikke du lader dig gå på af tarvelige mennesker, der taler grimt til dig og din åbenhed. Glem dem.

Jeg håber du får den hjælp du har behov for og du kommer til at se lysere på din tilværelse. 

Kæmpe kram.

Anmeld Citér

23. december 2020

LSS

Katrines89 skriver:

Tal dog pænt. 

Shhh

Du er da alle steder...

Anmeld Citér

24. december 2020

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

KÆMPE KRAM!

Øhhh - hvorfor tænker du, at det er “ret piget” at elske at nusse, kysse og kramme eller at ringe hjem til sin mor og proklamere sin kærlighed? 
Jeg er oprigtigt chokeret over, at du opfatter ovenstående som pigede træk?  Kan du forklare? 

Anmeld Citér

24. december 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Helt fair! 

Først held og lykke 

2. Jeg har aldrig forstået ønsket om ar spejle sig i sit barn. Min datter ligner mig, desværre. Hun har arvet alle de ting, jeg hader. Mit pleasergen, min sensitivitet, min angst, men også gode ting.

Hvorimod min lille mand. Han ligner sin far. Lidt mere fri. Jeg har aldrig og kommer ALDRIG til at forstå kønsselektering. Jeg er bange for det skaber et vrid i kampen om ligestilling, at man ligefrem tilvælger et køn. Hvad vil dine drenge ikke føle

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.