Deprimeret over at skulle have en dreng, hjælp mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2020

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Altså det er et barn du skal have og ikke en påklædningsdukke? Der er da mange piger som helst vil have joggingtøj og dinosaur og lege med biler, så det er da en noget steotypisk og upersonlig holdning du har.

Jeg tænker også du skal have en form for hjælp?

Læs lige ovenover.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2020

Girafmor

Sikke noget. Det lyder rigtig træls for dig at have det sådan!

Jeg synes du skal lade dig selv have lov at være lidt i ked-af-det-heden over ikke at få den datter du ønskede dig.

Skriv evt. det hele ned, alle de ting du føler du går glip af. Og prøv så at skrive de gode ting du får ved at få en søn ned også.

Alle børn er jo forskellige, og nej det er ikke sikkert din søn kommer til at elske batman. Til gengæld tror jeg at du kommer til at knuselske din søn når du får ham op på maven.

Du skal nok lære at finde de fine drengeting også - nu får du så lov at prøve de ting der er anderledes ved at have en dreng end en pige, selvom det nok er mindre ting...

Lad dig selv få lov at lande i at det ikke bliver som du troede..

Anmeld Citér

15. december 2020

Anonym trådstarter

Bare lad være med at svar mere tak i har ikke noget godt at komme med. Har jo ikke en skid med ting og tøj at gøre. Det var noget der kom i tankerne i dag. 

Anmeld Citér

15. december 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Altså hun får en dem der fjernstyret brølende dinosaur fra Bilka i julegave og hun må gerne på Spiderman tøj det står faktisk på hendes ønske liste.. så nej laver ikke stereotyper på mine børn, men bange for at faren ville gøre det for han er opdraget med at drenge ikke græder og hans mor og far mente at bleskift var kvinde arbejde og måske derfor hader jeg Batman fordi jeg frygter at min søn ville blive en stereotype fordi faren måske er lidt selvom han er blevet bedre til at lave "kvinde arbejde". Men altså det med Batman osv. er jo bare dumme tanker som vælter ind i hovedet. 

Det er din mand du har et problem med, fordi du frygter den måde han MÅSKE vil opdrage jeres søn... Så er du da nødt til at sige fra, tage en snak, slå i bordet. ... Hellere gøre det nu, før din datter bliver gammel nok til at se hvordan far synes tingene skal være...

Skifter din mand ikke Jeres datter? 

Anmeld Citér

15. december 2020

Anonym

Nu skriver jeg altså lige selvom du frabeder dig :-) jeg har en pige og har lige fået lillebror for to måneder siden. Da vi fik oplyst det var en dreng, blev jeg en smule skuffet, havde lige set for mig med to piger i ens kjoler og alt det fine pigetøj jeg skulle på jagt efter endnu en gang. Og storesøster græd hele vejen hjem - hun ville have en lillesøster �� Jeg var i det i et par dage også vænnede jeg mig til tanken. Tænk at få lov til at opleve begge køn og de muligheder der er for at de kan præge hinanden og minimere kønsforskellene. Jeg elsker min lille dreng ligeså højt som storesøster og at se de to sammen er guld værd, ligegyldigt hvilket køn de har. Måske du bare lige skal vænne dig til tanken  det er slet ikke så meget anderledes, i hvert fald ikke i starten 

Anmeld Citér

15. december 2020

Anonym trådstarter

Girafmor skriver:

Sikke noget. Det lyder rigtig træls for dig at have det sådan!

Jeg synes du skal lade dig selv have lov at være lidt i ked-af-det-heden over ikke at få den datter du ønskede dig.

Skriv evt. det hele ned, alle de ting du føler du går glip af. Og prøv så at skrive de gode ting du får ved at få en søn ned også.

Alle børn er jo forskellige, og nej det er ikke sikkert din søn kommer til at elske batman. Til gengæld tror jeg at du kommer til at knuselske din søn når du får ham op på maven.

Du skal nok lære at finde de fine drengeting også - nu får du så lov at prøve de ting der er anderledes ved at have en dreng end en pige, selvom det nok er mindre ting...

Lad dig selv få lov at lande i at det ikke bliver som du troede..

Rart med en der ikke hakker ned, tror bare det men Batman var en masse negative tanker, kan slet ikke se det gode i drenge lige nu. Og prøver at finde nogen drenge der er søde. Men når jeg tænker på i sommeres da naboens drenge tit var over og lege med min datter på hendes trampolin så slås drengene  heletiden og hoppet ind i hinanden og min datter synes det er for vild og selvom jeg havde sagt stop til dem så kom en af det ene og ud af det andet. Eller andre drenge vi kender hun har leget med har leget zombier eller drage, indimellem har de været så vilde at hun kommer grædende. Og hos dem er der heller ikke noget nej der tranger ind. Så har ikke nogen gode oplevelser med drenge endnu.  forsøger virkelig at finde noget positivt. Og ville så gerne være glad.

Anmeld Citér

16. december 2020

Girafmor

Det kan jeg sagtens følge dig i, det her med vilde drenge. Generelt er det jo sådan at drenge er mere vilde i det..

Jeg har så en pige derhjemme der er rigtig vild. Jeg var faktisk bekymret i en periode, indtil jeg var på arbejde med en stor drengegruppe til en overnatning, og kunne se at min datter legede præcis som drengene, og "bare" havde krudt i numsen.. Der er absolut ikke ret meget prinsesse over tingene herhjemme...

Jeg kan sagtens forstå dig, skuffelsen over hvad man forventer at skulle have kan sagtens fylde - og det bliver ikke nemmere af at dem omkring dig ikke forstår det. Jeg tænker også at man jo har lettere til tårer osv. når man er gravid, så jeg tænker du kan bearbejde skuffelsen, og komme hen til at glæde dig - du skal bare tage det i dit eget tempo.

Jeg er sikker på (eller håber i hvert fald) at når du kommer lidt længere hen i graviditeten så "vænner" du dig til det, og når man kan forberede sig, fx købe tøj osv, så bliver det mere virkeligt, og man kan glæde sig mere...

Jeg håber for dig at du kommer til at glæde dig, og at du snart får en masse glæder ud at skulle have en søn..

Anmeld Citér

16. december 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Bare lad være med at svar mere tak i har ikke noget godt at komme med. Har jo ikke en skid med ting og tøj at gøre. Det var noget der kom i tankerne i dag. 

Jeg er helt sikker på at din reaktion er ganske naturlig. Giv det tid. 
Din krop er lige nu smask fuld af hormoner der gladeligt forstærker dine følelser. 
En bekendt af mig ville heller ikke have en dreng, hun er typisk pige med stort P. Beskeden om en dreng var hård, men i dag er hun drengemor og elsker ham over alt i verden. 
Personligt har jeg aldrig elsket at “dikke-dikke” med små børn eller smilet skørt til andre børn. Men med udviklingen af mine børn har jeg fulgt med og set lige så tosset ud som andre forældre og gjort alt hvad jeg kunne for at få mit barn til at lave den samme grimasse igen. 
Det vigtigste er at du har erkendt det og vær gerne ærlig overfor din partner og fx jordemoder.

Anmeld Citér

16. december 2020

Babycrew

Jeg tror ikke du er ked af den lille dreng i din mave, men du er ked af drømmen om endnu en pige ikke bliver virkelighed. Og det er helt okay!

Giv dig selv lov til at sørge over drømmen der brast.

Jeg tror på at når din lille søn kommer op på maven af dig første gang, så vil du slet ikke kunne forestille dig andet. Så er det din lille prins. 

Jeg har godt nok ikke en søn selv, men har været papmor for 2 skønne knægte og nøj hvor jeg elskede dem. Ja vi kiggede biler, tumlede rundt og legede røver og soldater. Men samtidig var det 2 følsomme drenge, som elskede at putte om aftenen og var i det hele taget en drøm af 2 skønne unger.

Jeg elskede når ham på 4 vækkede mig kl 6 om morgenen, fordi nu skulle vi ud og tælle snegle ude i haven, mens vi luftede hundene.

Din lille dreng bliver også en helt fantastisk knægt, med alt hvad dertil hører.

Anmeld Citér

16. december 2020

Sprit25

Puha. Altså du er jo ikke bare skuffet, men du overvejer rent faktisk abort. Grundet køn. Det kan jeg ikke sætte mig ind i. Det nytter sikkert heller ikke, at fortælle hvor dejlig min lille dreng er. 

Du skal opsøge en psykolog. Lige nu fordi det er ikke normalt at ønske en abort grundet køn. Hvertfald ikke i min optik. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.