Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:
Det er noget rigtig møg, har siden sidste uge hvor vi fik af vide at det blev en dreng været meget ked af det og grædt. Jeg var helt sikker på det blev en pige både fordi nubben ikke stirrede til nf. Og min datter på 3 var også sten sikker på en pige . men nej, og havde ikke regnet med at jeg ville været helt i sorg, nogen af dagene har jeg været lidt glad fordi min datter glæder sig selvom det er en dreng, men andre dage har jeg mens lyst til ikke at være gravid og har endda Googlet mig til at der var fri abort i Sverige til uge 18, men tør selvfølgelig ikke. Og ville ikke være rart at skulle igennem og sikkert fortryde og min datter der glæder sig. Men hvordan finder jeg glæden igen.
For jeg simpelthen ikke se det sjove i at have en dreng selvom jeg har en lille bror selv, jeg hader Spiderman, badman, pistoler, cars og alt det der. Og drenge tøj er så kedeligt ingen flotte print eller pynt. Tuder helt når jeg ser på tøj. Prøver virkelig at finde noget positivt. Og er bange for at blive en lorte mor til en dreng eller gøre forskel for kan ikke forestille mig at jeg kan elske nogen ligeså højt som min datter
har læst at der faktisk er nogen som hader deres ene barn og det er da ikke noget jeg ønsker. Har forsøgt at snakke med min kæreste, men han bare helt sur på mig og min mor kan heller ikke helt forstå det. Og tror heller ikke min læge ville forstå noget.
Selvfølgelig må man gerne være ked af det, når man troede det var det andet..
Men at se på abort og at tænke på tøj.. Der er skam meget fint tøj til drenge der ikke har alle de ting på som du hader. Og det samme med legetøj. Lad vær med at lade tøj afgøre tingene.
Du skriver til sidst at du ikke kan forestille dig at elske nogen højere end din datter, heller ikke hvis den næste var en pige? For det modsætter jo lidt starten.
Jeg tænker du skal trække vejret dybt, lade vær med at tænke på de basale ting og hvad der er på tøj.. Du sætter for mange tanke i gang i det hovedet. Og har nærmest allerede bestemt for dig at du ikke vil elske det her barn.
Jeg forstår godt din mand og mor
Anmeld
Citér