I tvivl om nr 3 barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Men abort er vel netop bl.a. til disse situationer, hvor man ikke har beskyttet sig og bliver gravid.
Det er en mulighed, vi er så heldige at have i Danmark, så vi ikke er tvunget til at føde et barn, vi ikke kan magte grundet den ene eller anden omstændighed.

I den korrekte, moralske og perfekte verden dyrker man ikke sex uden beskyttelse. Den verden lever alle bare ikke i (jeg har ihvertilfælde ikke altid levet der)

For mig er abort til hvis man har brugt beskyttelse (og dermed har taget valget) og det har svigtet og ens liv bare ikke kan bærer en baby af den ene eller anden årsag.

Eller hvis man fx er blevet voldtaget.

Abort er ikke til , hvis man har  valgt at dyrke ubeskyttet sex og dermed på sin vis har valgt en baby til. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2020

Anonym

Fortvivlet skriver:

For mig er abort til hvis man har brugt beskyttelse (og dermed har taget valget) og det har svigtet og ens liv bare ikke kan bærer en baby af den ene eller anden årsag.

Abort er ikke til , hvis man har  valgt at dyrke ubeskyttet sex og dermed på sin vis har valgt en baby til. 

Og hvad får du ud af at sige dette. Enten giver du dårlig samvittighed - eller får et barn sat til verden som ikke passer ind på nuværende tidspunkt (potentielt). 

Anmeld Citér

3. december 2020

Anonym trådstarter

Jeg har valgt at få en abort selvom min kæreste ikke er enig med mig men han støtter mig alligevel.  
jeg synes bestemt ikke det er sjovt at skulle igennem det og jeg er så nervøs for det hele... 

men min fornuft siger det er det rigtige at gøre for mine nuværende børns skyld 

Anmeld Citér

3. december 2020

Anonym

Fortvivlet skriver:

Det er jo heldigvis en personlig og meget moralsk holdning, som ikke alle kan leve op til hele livet igennem.��

personligt synes jeg, at sådan en holdning er kvindeundertrykkende, idet den ofte ses brugt til at banke kvinder, der har truffet et uheldigt valg i hovedet.

faktum er, at muligheden for abort eksisterer, også selv om man ikke har brugt beskyttelse og der er heldigvis inter moralsk codex man skal opfylde

Anmeld Citér

3. december 2020

Hck

Profilbillede for Hck
Fortvivlet skriver:

Hurra for abort muligheden i dagens Danmark , der er i bund og grund så mange situationer hvor abort er det rigtige valg 

Anmeld Citér

3. december 2020

Tommelise

Fortvivlet skriver:

Men det kan jo gå ud over børnene, hvis man partout SKAL vælge at få barnet, hvis man har dummet sig. 

Man kan stå i en situation, hvor man faktisk tager mere ansvar ved at vælge en abort end ved at få et barn mere, som man måske ikke har overskud til. 

I TS´s situation er der tale om et ret nyt forhold, og der er i forvejen to små børn at tage hensyn til.

Jeg er da som udgangspunkt enig i, at det er en god idé at tænke sig om, før man dyrker ubeskyttet sex, men for mig er der ingen logik i, at man ikke må vælge en abort, hvis man ikke har beskyttet sig. 

Vi har fri abort her i Danmark - og gudskelov for det. 

Anmeld Citér

3. december 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg har valgt at få en abort selvom min kæreste ikke er enig med mig men han støtter mig alligevel.  
jeg synes bestemt ikke det er sjovt at skulle igennem det og jeg er så nervøs for det hele... 

men min fornuft siger det er det rigtige at gøre for mine nuværende børns skyld 

Jeg kan godt forstå din beslutning, og jeg håber, du kommer så godt igennem aborten som muligt.

Anmeld Citér

7. december 2020

2018mor

Fortvivlet skriver:

Men det var bare tanker ts skulle have gjort sig INDEN hun knaldede uden beskyttelse. En abort er altså ikke noget man bare trækker i automaten. 

Nej det er det ikke - men det er skilsmisser og ødelagte familier til gengæld! 
come on - vi lever i 2020 og kvinden har ret til at bestemme over sin egen krop. Er helt med på at abort ikke skal bruges som prævention, men nogle gange er abort bare det bedste alternativ. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.