I tvivl om nr 3 barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Okay 

Det minder meget om min historie ja. 
det er bare så svært fordi ønsker ikke knuse hans hjerte ved sige det ikke skal være nu men jeg kan bare mærke det er det rigtige valg for mig og mine børn lige nu. 

Men du skal gøre hvad der rigtigt for dig og især dine børn.

Hvad ønsker du for dine børns fremtid, hvilke muligheder vil du gerne give dem og er det muligt, med en ny baby? 

Hvilket pres vil en ny baby lægge på dig og Jeres forhold og vil dine små børn, skulle betale prisen for, at din nye kæreste ønsker en baby?  Du ved selv, hvor meget du magter og hvad / hvem der kommer til at betale, hvis du presser dig selv for meget.

Du skuffer ham, men det overlever han og hvis Jeres forhold er stærkt, så overlever Jeres forhold det også og hvis det ikke overlever - så er det bare sådan.

Voksne mennesker skal kunne håndtere sådanne skuffelser og dine små børn skal have en stærk mor, der tager ansvar for dem og giver dem den fremtid og de muligheder de fortjener

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2020

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Hvordan skal det forståes at i ikke har beskyttet jer ordentlig ? 

Men ikke tvivl om at i stå i dårlig situation, men du er gravid nu. Hvor gamle er dine andre børn?

2 og 4 år 

Anmeld Citér

1. december 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Love Angel skriver:

Hvordan skal det forståes at i ikke har beskyttet jer ordentlig ? 

Men ikke tvivl om at i stå i dårlig situation, men du er gravid nu. Hvor gamle er dine andre børn?

Hvorfor er det vigtigt for dig, hvordan de har undladt at beskytte sig? Spørgsmålet er, hvad der skal ske nu, ikke hvad de helt præcist ikke har gjort for at undgå det. 

Anmeld Citér

1. december 2020

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

2 og 4 år 

Ja okay de er ret små. 

Men det er dit valg. Men på den anden side forstår jeg godt din kæreste. Hvis du ikke var gravid, så var det nemt at vente. Men du er gravid nu. Ja det er meget svær beslutning. Men man skal tænke sig om, det er dig der i sidste ende må beslutte, men min personlig holdning er at der skal MEGET MEGET MEGET til før mand skal overveje abort. Du er gravid nu og ovenikøbet set hjertet banke.

Anmeld Citér

1. december 2020

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Mor og meget mere skriver:

Hvorfor er det vigtigt for dig, hvordan de har undladt at beskytte sig? Spørgsmålet er, hvad der skal ske nu, ikke hvad de helt præcist ikke har gjort for at undgå det. 

Det er ikke vigtigt for mig. Jeg spørger af rent nyskerig. Da det er jo en svær situation at stå i for dem. Der er intet ondt i det. 

Anmeld Citér

1. december 2020

fehår

Jeg ville til enhver tid få en abort, før jeg ville risikere at sætte mig selv i en situation, hvor jeg ikke har overskud til mine andre børn. 

Din kæreste bliver nok ked af det, men alternativet er værre. Hellere en såret voksen end tre børn i klemme. 

Anmeld Citér

1. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
2018mor skriver:

Uanset om de har haft ubeskyttet sex eller præventionen svigtede, så retfærdiggør det aldrig at få et barn bare fordi man nu er blevet gravid. Og ja, der er ofte “ting i vejen” men nogle ting er altså bare større end andre. Man må også være realistisk og se på, om et så nyt forhold kan bære at der kommer et lille barn. Detsuden er ser her to børn at tænke på - og det er sgu tidligt at få præsenteret en lillesøster/bror kun et år efter mod og far er gået fra hinanden. Jeg kan tydeligt forestille mig at se kan få børn til at tænke at de nu skal erstattes med et nyt - for det er far jo allerede blevet. 

til trådstarter: jeg synes du skal følge din mavefornemmelse. Der er intet der hindrer at I ikke kan få et planlagt barn senere, når I kender hinanden bedre og når dine i forvejen børn er mere afklarede med, at far og mor ikke finder sammen igen. Ærligt så synes jeg også at du må tage hans reaktion til efterretning, du har brug for ham lige nu, og hans handling med bare at ignorere dig/ikke være der for dig synes jeg ikke indikerer noget godt. 

Men det var bare tanker ts skulle have gjort sig INDEN hun knaldede uden beskyttelse. En abort er altså ikke noget man bare trækker i automaten. 

Anmeld Citér

1. december 2020

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Men det var bare tanker ts skulle have gjort sig INDEN hun knaldede uden beskyttelse. En abort er altså ikke noget man bare trækker i automaten. 

Det er jeg også godt klar over og det har jeg heller aldrig gjort før.

Anmeld Citér

2. december 2020

Anonym

Fortvivlet skriver:

Men abort er vel netop bl.a. til disse situationer, hvor man ikke har beskyttet sig og bliver gravid.
Det er en mulighed, vi er så heldige at have i Danmark, så vi ikke er tvunget til at føde et barn, vi ikke kan magte grundet den ene eller anden omstændighed.

I den korrekte, moralske og perfekte verden dyrker man ikke sex uden beskyttelse. Den verden lever alle bare ikke i (jeg har ihvertilfælde ikke altid levet der)

Anmeld Citér

2. december 2020

ErDuHerIkkeSnart

Fortvivlet skriver:

Men hvad søren skulle rationalet være i at reproducere sine egne fejl? Logikken i ovenstående kommentar synes at være, at når man først har lavet noget dumt (fx dyrket ubeskyttet sex uden at ønske et barn), så skulle man være moralsk forpligtet til at begå yderligere en fejl (fx få et barn i et parforhold parforhold som ikke kan bære det, stå alene med tre små børn, trække konsekvenserne ned over de to nuværende børn, osv).

I mine øjne svarer det til at argumentere for, at kommer man først til at køre for stærkt, så må man ligeså vel også smide sikkerhedsselen og køre overfor rødt. Med børn på bagsædet i dette tilfælde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.