Hvor meget bruger I i julen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac
StineW79 skriver:

I Kærsten familie får 4x børn for 200 kr hver. Hans forældre og stedforældre får for 150 kr hver, hans søster får for 300-400 kr.

Min mor, søster og svoger får for 500-700 hver.

Min kæreste får får mellem 1000-1200kr.

Ungerne får for Ca 1000 kr hver. Dog er det feks også tøj og sko, så der er ting, som de alligevel sku ha. 

Også afhænger mad indkøbet af, hvor mange vi er juleaften og hvor vi er henne. Tit er risalamenden og waldorfsalaten uddelagert til min mor og sted svigermor. Vh Stine 

Waldorfsalat? Får i det til julemanden?

Har jeg ikke hørt før 

Hvor henne i landet får man det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12
Konjac skriver:

Har jeg ikke hørt før 

Vi får frugtsalat med flødeskum. Og ris a la Mandler. Hver familie og sin traditioner. 

Vi giver kun julegave til dem vi holder jul med i år min familie. Så i alt 9. Og vi har sat en grænse. 300 kr Max pr voksne.

Giver altså vores forældre julegave(dem vi ikke holder jul med) igen Max 300 kr. Også børn under 18. Af vores søskende. Som er 1 li nu og vi selv har 1.

Vores datter er lidt svært da jeg /vi køber det vi synes hun mangler. Men mellem 500kr og 1300kr (nyt tøj med her i)

Til hinanden giver vi ikke det stor. Vi køber jo det vi mangler i løbet af året. Så en middag ude. 

Det er første gang vi skal prøve med en grænse. Dog synes jeg sidste år det var for vildt. Min mand har 3 søskende og de har kærester.

Begge vores forældre er skilt og har ny kærester...

Jeg har selv 3 søskende og de har også kærester. (som ikke holder jul med os endnu)

Kunne ikke overskue det. Så sæt vi os ned og skrev lidt hvad der vil passe os. Og heldigvis synes min søskende det var helt iorden og vil også tag det til sig. Vores mor sæt beløbet 300kr (ud fra hvad hun har råd til.)

Min mand og jeg har altid en and med. Til juleaften. Da vi er nødt at lave 2. 

Ellers er det bare den måendes Mad budget 4000kr for os 2 voksne og 1 barn. Det er ikke altid vi får brugt det hele. Men det gør vi om jul 

Anmeld Citér

26. november 2020

grinny

Gaver til familien 2500-3000 kr 

I år får vores datter for 850 kr, men vi har ikke som sådan en grænse, det er bare hvad vi er landet på i år (indtil videre 

Vores søn er 5 måneder og forstår det ikke rigtigt, men fandt en legedims der kan sidde fast på højstolens bord sat ned til 27,50 kr  Så det får han for 

Og juletræ, julemad, lidt mere julepynt ryger også hurtigt op i 1000-1500 (vi splitter altid udgift til maden med dem vi holder med) 

6000-7000 vil jeg tro 

Anmeld Citér

26. november 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
Konjac skriver:

Har jeg ikke hørt før 

WHATTTTT gør i ik det??  Ja vi har altid fået det, men kender ik andre, der får det, og de fleste ved slet ik hva det er.

Min mor laver det, på samme måde som min mormor altid gjorde, og mine 3 mostre laver det også på samme måde, og vi går det story set kun til jul, men ummmmmm det er så lækkert til både and og steg. 

Min mors opskrift er lidt flødeskum blandet med cremfresi, lidt salt og sukker, bleg selleri, æble, vindruer og self walnødder. Vh Stine 

Anmeld Citér

26. november 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
Konjac skriver:

Har jeg ikke hørt før 

Og fra helt midt i midtjylland. Vh Stine 

Anmeld Citér

26. november 2020

Mort3

StineW79 skriver:

WHATTTTT gør i ik det??  Ja vi har altid fået det, men kender ik andre, der får det, og de fleste ved slet ik hva det er.

Min mor laver det, på samme måde som min mormor altid gjorde, og mine 3 mostre laver det også på samme måde, og vi går det story set kun til jul, men ummmmmm det er så lækkert til både and og steg. 

Min mors opskrift er lidt flødeskum blandet med cremfresi, lidt salt og sukker, bleg selleri, æble, vindruer og self walnødder. Vh Stine 

Fra er andet sted i Midtjylland. Her får vi det også lavet på fuldstændig samme måde, som du beskriver☺️ Det hører til på en juleaften��

Anmeld Citér

27. november 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac
StineW79 skriver:

Det er så skønt med alle de forskellige traditioner 

Jeg er kun vant til at waldorfsalat til vildt, men jeg kunne sagtens forestille mig det ville smage godt til and 

Anmeld Citér

27. november 2020

Anonym

Konjac skriver:

Det er så skønt med alle de forskellige traditioner 

Jeg er kun vant til at waldorfsalat til vildt, men jeg kunne sagtens forestille mig det ville smage godt til and 

And er også vildt 

Anmeld Citér

27. november 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Konjac skriver:

Har jeg ikke hørt før 

I min familie har man også altid fået det, og vi kommer fra Sjælland

Det giver sådan en god kontrast til den lidt fede steg og sovs.

Anmeld Citér

27. november 2020

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Vi bruger omkring kr. 3.000,- på gaver til mandens familie - i år færre fordi vi i år ikke er på gaver med hans søster og svoger og alle hans kusiners børn tænker vi kommer af med ca. kr. 2.000,- i år.

Vi bruger kr. 750,- i alt på gaver til min mor og mine 2 nevøer (kr. 250,- pr. person). Vi er ikke på gaver med søster og svorger.

Vi tager til England og holder jul med mandens familie hvert år - bare ikke i år. Det er vel kr. 5-6.000,- som vi sparrer væk i år på fly, teater og diverse.

Vi holder juleaften med sammenskudsgilde, så det bliver ikke specielt dyrt.

Vi bruger ikke adventskalender / pakkekalender (vi bruger adventstraditioner) - men de får hver en chokoladekalender i alt. kr. 300,-.

Vi køber juletræ kr. 350,- (fæld selv - adventstradition 2. søndag i advent), juledekorationer køber min mor indtil (adventstradition 1. søndag i advent). Juleteaterstykke har min mor betalt i år (det er også en adventstradition istedet for adventsgaver / pakkekalender)

Manden og jeg køber ikke gaver til hinanden. Børnene får små gaver - jeg har ingen beløbsgrænser her, men der bliver ikke brugt mange penge.

Vores jul bliver ikke dyr i år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.