Hvor meget bruger I i julen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.974 visninger
39 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. november 2020

Anonym trådstarter

Og det vil sige på alt lige fra gaverne til julesmåkagerne osv. Altså alt hvad der omhandler julen.... Hvor meget har I at gøre med?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2020

Anonym

Og det vil sige på alt lige fra gaverne til julesmåkagerne osv. Altså alt hvad der omhandler julen.... Hvor meget har I at gøre med?? 

Mad- og diversebudget har vi ikke mere end normalt (4500 kr. til to voksne og to børn).

Gaver kommer vi til at bruge 3000-4000 kr. i alt.

I år er vi flyttet og har plads til juletræ, så der skal vi bruge lidt på træet og pynt. Vil tro 500 kr. der også.

Anmeld Citér

24. november 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det er skisme et svært spørgsmål, men i år giver vi kun gaver til vores egne børn og mine svigerforældre og så hinanden, manden og jeg

Jeg vil tro, at alt inkl. altså lys, mad, gaver og det hele, så lander vi måske et sted mellem 6-8.000 kr. Men der altså bare en meget løs udregning.

Hvorfor?  

Anmeld Citér

24. november 2020

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Det er skisme et svært spørgsmål, men i år giver vi kun gaver til vores egne børn og mine svigerforældre og så hinanden, manden og jeg

Jeg vil tro, at alt inkl. altså lys, mad, gaver og det hele, så lander vi måske et sted mellem 6-8.000 kr. Men der altså bare en meget løs udregning.

Hvorfor?  

Det er bare for at se om vi bruger for meget herhjemme eller om vi lander på noget der er nogenlunde. Og så bare vide hvor meget man skal sætte af til hver måned da det hurtigt kan løbe løbsk syntes jeg 

Anmeld Citér

24. november 2020

Anonym

Vi kommer nok til at bruge +15.000 kr 

Vores julegavebudget alene er på 10.000 kr, det har efterhånden taget lidt for meget overhånd. 

Anmeld Citér

24. november 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi kommer nok til at bruge +15.000 kr 

Vores julegavebudget alene er på 10.000 kr, det har efterhånden taget lidt for meget overhånd. 

Wow!  Arr...så meget bruger vi dog ikke, he he... Må jeg spørge hvad det er der gør, at I bruger så mange penge? Du skriver 10000 kr på julegaver?? Hvor mange er I og hvad køber I??

Anmeld Citér

24. november 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det er bare for at se om vi bruger for meget herhjemme eller om vi lander på noget der er nogenlunde. Og så bare vide hvor meget man skal sætte af til hver måned da det hurtigt kan løbe løbsk syntes jeg 

Man bruger for meget, hvis man bruger penge man ikke har. Har du de penge du bruger på julen, og du har det godt med det, jamen så nyd det  

Anmeld Citér

24. november 2020

Mort3

Vi sætter hvert år ca. 15.000 til side til julen, som er udover vores normale rådighedsbeløb. Vi sparer pengene op i løbet af året til at bruge i november/december. 

Nogle år bruger vi det hele, andre år gør vi ikke.

Anmeld Citér

24. november 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Nogle år har vi udover vores alm rådighedsbeløb brugt 10.000. Andre år kun 4000kr. I år kommer vi nok til at bruge omkring 5-6000 udover de 4000 vi har til forbrug om måneden. 
Min mand er på revalidering grundet en arb ulykke i 2018. Så pengene er ikke hvad de har været. 

Anmeld Citér

24. november 2020

Anonym

I år er det ca. 6000 på gaver, kan jeg se (skriver alle gaver/modtagere op i excel-ark, så der er overblik og styr på det).

Vi holder jul ude, så der betaler vi ikke noget. Vi har plastiktræ fra tidligere, som vi sætter op, og pynt i kælderen. Og så er der jo alm madbudget i december måned. Adventsgaverne kommer nok op i 600 kr ca. for 3 børn (noget er til deling- playstationspil f.eks.)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.