Hvor meget bruger I i julen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mortilpiger skriver:

Wauw I bruger mange penge alle sammen�� Jeg har lige fået et hysterisk anfald over lige præcis gavebudget, fordi jeg synes vi bruger alt for mange hvert år til jul. Ønsker virkelig at vi kunne holde det på et minimum til de voksne og selvfølgelig gaver til børnene, men jeg er alene om den holdning����‍♀️

Vi er kun på gave med børnene i familien og egne forældre og min kæreste og jeg giver også til hinanden. 

Så for vores vedkommende er gavebudgettet afhængigt af hvor mange unger der er kommet til verden pt er der 7. Mine 2 egne får gave for 3-400kr afhængig af hvad de lige ønsker sig. Og mine niecer og nevøer får for 200kr ca. Det synes jeg personligt ikke er et overdrevet budget. Men det løber da op efterhånden som der kommer flere og flere børn  men det er også årsagen til at mine søskende+partnere og jeg, har valgt at droppe voksengaverne til hinanden  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2020

MarieWi

Det er svært at sammenligne. Nogle familier har f.eks. tradition for at købe forholdsvis dyre julegaver til hinanden og andre køber billige julegaver. Hvis din familie f.eks. har tradition for at købe dyre gaver, så er det klart at budgettet løber op. Men hvis I køber mindre gaver, som f.eks. plakater så vil budgettet selvfølgelig blive mindre. 

Derudover handler det jo også om jeres øvrige juletraditioner. Har I tradition for at købe dyr julemad eller måske endda bestille det udefra? Eller laver I det billigt derhjemme? 

Så budget spørgsmålet handler meget om jeres traditioner. 

Anmeld Citér

26. november 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Det er svært at sammenligne. Nogle familier har f.eks. tradition for at købe forholdsvis dyre julegaver til hinanden og andre køber billige julegaver. Hvis din familie f.eks. har tradition for at købe dyre gaver, som f.eks.  så er det klart at budgettet løber op. Men hvis I køber mindre gaver, som f.eks. , så vil budgettet selvfølgelig blive mindre. 

Derudover handler det jo også om jeres øvrige juletraditioner. Har I tradition for at købe dyr julemad eller måske endda bestille det udefra? Eller laver I det billigt derhjemme? 

Så budget spørgsmålet handler meget om jeres traditioner. 

Nu spørg hun jo bare om hvad vi bruger, ikke hvad andre gør.. 

Og så fik du lige smidt nogle flere links ind. 

Anmeld Citér

26. november 2020

Anonym

Ugh, jeg synes vi bruger meget, men udover vores egen datter er der 10 børn der skal have gaver. Vi giver ikke dyre gaver, men det bliver alligevel 300-400 kroner per barn. Vores egen datter får for ca. 1000 kroner i år. Så til børn er det omkring 4.500. Så er der gaver til de voksne som giver vores datter gaver. De er hjemmelavede, men materialer koster alligevel lidt, vel 1000 kroner til 10 familier. 

Bedsteforældrene har lavet kalendergaver i år, så 0. Til gengæld har vi købt et syntetisk juletræ i år til omkring 1500 kroner. Det er så en post som forhåbentlig ikke skal gentages de næste ti år. Diverse pynt måske 200 kroner. 

Mad løver hurtigt op, men vi er kun 3 personer i år. Vi bruger vel 1000 kroner ekstra på mad budgettet i december. 

Derudover er der nogle omkostninger som er specielt for det land vi bor i.

Små 10.000 kroner lyder meget rigtigt. 

Anmeld Citér

26. november 2020

Janey

Profilbillede for Janey
BAE skriver:

Nu spørg hun jo bare om hvad vi bruger, ikke hvad andre gør.. 

Og så fik du lige smidt nogle flere links ind. 

Ja 3 indlæg fra MarieWi bruger oprettet i dag og alle med links til eksternt salg

Anmeld Citér

26. november 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Janey skriver:

Ja 3 indlæg fra MarieWi bruger oprettet i dag og alle med links til eksternt salg

Præcis og hun svarer sjovt nok ikke. 

Anmeld Citér

26. november 2020

asphodel

BAE skriver:

Præcis og hun svarer sjovt nok ikke. 

Jeg savner stadig rigtig meget at en ny brugers FØRSTE indlæg skal godkendes af en moderator. Så tror jeg at man ville slippe for rigtig mange af de her spambeskeder.

Anmeld Citér

26. november 2020

BAE

Profilbillede for BAE
asphodel skriver:

Jeg savner stadig rigtig meget at en ny brugers FØRSTE indlæg skal godkendes af en moderator. Så tror jeg at man ville slippe for rigtig mange af de her spambeskeder.

det vidste jeg ikke der blev gjort, men ja enig.. det ville hjælpe en del. 

Anmeld Citér

26. november 2020

Missyou

Jeg tror at med gaver, juletræ og julemad bruger vi omkring 10-15.000...

Anmeld Citér

26. november 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

I Kærsten familie får 4x børn for 200 kr hver. Hans forældre og stedforældre får for 150 kr hver, hans søster får for 300-400 kr.

Min mor, søster og svoger får for 500-700 hver.

Min kæreste får får mellem 1000-1200kr.

Ungerne får for Ca 1000 kr hver. Dog er det feks også tøj og sko, så der er ting, som de alligevel sku ha. 

Også afhænger mad indkøbet af, hvor mange vi er juleaften og hvor vi er henne. Tit er risalamenden og waldorfsalaten uddelagert til min mor og sted svigermor. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.