Hej.
Vores dreng på 3½ har ikke sit eget værelse og der er ikke udsigt til, at han kan få det foreløbig (omend vi søger efter større sted) Både ham og hans lillebror sover i vores soveværelse og så har vi to store stuer en suite, hvor de har en legekrog i hjørnet med legetøj og derudover har vi et pulterkammer, hvor der også er noget legetøj, som de kan få lov til at tage frem.
Det fungerer ok, men jeg kan mærke (også pga. mængden af legetøj, de får i gaver...!), at pladsen er presset og at den store nogle gange gerne vil have sit legetøj lidt mere i fred. Fordi han leger i stuerne, må det jo ryddes op om aftenen, og jeg tror gerne, han ville lade det stå. Altså vi lader de ting, han har bygget af Lego stå fremme, men det meste ryddes op. Besværligt for os og for ham. Og noget af det legetøj, den store vil lege med, er farligt for den lille - f.eks. Lego, som er yndlingslegetøjet nu. Det kan den lille jo sluge.
Ville være rart, at han kunne rode i fred... omvendt tror jeg bare, at hvis han fik sit eget værelse, ville han bare slæbe hele molevitten ud i stuen!
Hvornår oplevede i, at der var et reelt behov for at barnet fik sit eget værelse?
Jeg har selvfølgelig ønsket et flot værelse til dem begge lige fra de lå inde i min mave, et fint babyværelse, jeg kunne sætte i stand. Men sådan et reelt behov for at have sit eget sted? Hvornår de brugte det?
Anmeld
Citér