Det lyder som om din 3. Gang har været en truamatisk oplevelse og at det minde stadig sidder i den krop
Det er ikke smertelindringen der afgør om man er "stærk" (og man kan overhovedet ikke snakle om at være stærk/svag ifm fødsel)
Jeg kan fortælle at jeg selv Hvde en traumatisk hurtig fødsel, og den sad i mig længe. Jeg forberedte mig så godt jeg kunne på den næste, men jeg turde ikke helt tro på at det ville gå. Da veerne kom gik jeg total i panik, hyper ventilerede og græd som pisket. Jeg var rædselsslagen. Jeg ringede til jordemoderen og snakkede i 10 minutter og hun fortalte at det var helt okay, og en naturlig reaktion på et tidligere voldsomt forløb. Da jeg ligesom var færdig med at græde, havde jeg "sagt farvel" til den dårlige fødsel og mit sind og min krop var klar til den nye. Jeg vidste det ville gå hurtigt, og det udelukkede nogle muligheder. Jeg ville have elsket en epi, men det ville være fysisk umuligt for mig at nå. Lattergas var ikke en mulighed pga den bivirkningsprofil jeg oplevede første gang. Så jeg var forberedt på at det ville blive et hurtigt og mega intens forløb,og det var min mand også og mine jordemødre. Jeg havde fået en fødeplan med at der altid skulle være et menneske der rørte ved mig, så jeg kunne navigere gennem smerten.
Derudover fik jeg alt hvad den kunne trække af varmepude, varme klude, steriltvandpapler, akuounktur, vand og rebozo. Men når man føder som lyn og torden gør det ikke den store forskel (andet end omsorgsværdien, hvilket var vigtigt for mig)
Det var i øvrigt endnu værre smertemæssigt end første gang, men det tog også kun 1,5 time fra veerne kom. Men det der gjorde forskellen var den sstøtte og kærlighed jeg blev mødt med.
Det var for at give et andet perspektiv på hvad manglende klarhed kan skyldes
Tænk ikke på at du er "svag" for at tage smertestillende. du er STÆRK fordi du anerkender og opfylder dine behov. Der ligger en kæmpe styrke i at kunne bede om hjælp 
For øvrigt, så var den anden fødsel amazing, og det healede den 1. Oplevelse 
Anmeld
Citér