Falde i søvn bag rattet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Har fået tjekket synet, det fejlede ikke noget. Der er en som skriver noget om søvnanpø, så måske jeg skulle starte der. 
Nej, jeg kan ikke mærke at jeg er træt. 
ja, jeg vil rigtig gerne have løst problemet, så der netop ikke sker en ulykke en dag. (Hvilket der jo gør på et tidspunkt, hvis jeg ikke får det stoppet, også derfor jeg sørger gode råd) 

Du er klar over, at der vil ske en ulykke en dag - skriver du til sidst. Hvordan kan det så gøre dig så vred, at en anden fortæller dig, du skal stoppe med at køre bil? Det er da den eneste ansvarlige beslutning, indtil du forhåbentlig bliver klogere på, hvad der ligger bag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2020

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Mit spørgsmål er meget simpel. 
har nogen haft problemer med at falde i søvn bag rattet og fået det stoppet. 
jeg lider desværre meget af, at jeg bliver træt så snart jeg sætter mig i en bil. Både som passager og desværre også som chauffør. 
jeg har ind til videre gjort det. Hvis jeg er alene i bilen så kører jeg ind til siden og powernapper 10-15 min (hvis jeg har mulighed for det) 

hvis jeg ikke har mulighed for det, hvis jeg har mine børn med, så kan jeg ikke powernappr, da de vil snakke til mig hele tiden om hvorfor vi skal holde her og glo, så har jeg gjort det, at jeg er gået en runde rundt om bilen og kørt videre derefter, det kan jeg holde den kørende på lidt tid. 

men jeg ser jo gerne at jeg ikke skal stå i den situation. Det skal lige siges at jeg som sådan ikke sover, men døser hen og mine øjne vil gerne lukke, så de er lukket 2-3 sek af gangen, men over mange gange. 

prøver også at rulle vindue ned, synge med i radioen, har også snakket med mig selv, for at holde mig selv oppe. 

spørgsmålet til jer, går på om nogen har prøvet at havde det problem og som ikke lide af det længere. Hvordan fik I det stoppet. 

jeg behøver ikke få en masse beskeder, om hvor fagligt det er. Det ved jeg godt. 
håber der er nogen med nogle gode råd derude. 

god dag til jer alle 

Har kun lige kort kigget de andre svar - men vil lige nævne narkopleksi. Det er en søvnsygdom. Prøv at Google det. En stor trøst er, at det faktisk kan behandles min mand har både det og søvnabnø. Og han er i behandling med ritalin for narkopleksien og ilt for abnøen. Han kunne også stå op og falde i søvn, falde i søvn mens han kørte, mens han spiste, ja over det hele faktisk og altid ret pludseligt. Det  kommer netop i anfald. Har ikke lige tid til at uddybe. Men Google det

Anmeld Citér

19. oktober 2020

fresia

Profilbillede for fresia
Anonym skriver:

Har fået tjekket synet, det fejlede ikke noget. Der er en som skriver noget om søvnanpø, så måske jeg skulle starte der. 
Nej, jeg kan ikke mærke at jeg er træt. 
ja, jeg vil rigtig gerne have løst problemet, så der netop ikke sker en ulykke en dag. (Hvilket der jo gør på et tidspunkt, hvis jeg ikke får det stoppet, også derfor jeg sørger gode råd) 

Jeg er godt nok også en smule rystet over at du her skriver at der på et tidspunkt vil ske en ulykke, og du så fortsat kører bil. 
jeg blev kørt ned af en uopmærksom bilist i oktober sidste år, og jeg kan stadig mange komplikationer efter ulykken, så som at jeg har fået rekonstrueret hele mit skulderled, og derfor ikke har kunnet løfte mine børn i over et år. 

Det er også andre mennesker hvis liv og førelighed du risikerer at sætte over styr. 

det er en god ting at du er bevidst om det, og søger hjælp til det, men jeg håber virkelig for dig og andre på vejene at der ikke sker en ulykke! Det ødelægger SÅ meget for så mange mennesker. 

Anmeld Citér

19. oktober 2020

Justthinking

Kan du have børns (eller andres liv) på samvittigheden? Være årsagen til at nogen skal få at vide, at deres mor/far/bror/søster/ven/datter/søn er død? At deres verden skal rives fra hinanden fordi du nægter at tage ansvar og handle anderledes? 

En gang om måneden er alt, alt, alt for tit. Føj, hvor skulle du skamme dig! Politiet lavede en gang en måling, hvor de fandt ud af at hvis man kørte 80 km/t og kiggede på din telefon i 4 sekunder, så svarer det til at køre 89 meter med lukkede øjne - 89 METER! 

Anmeld Citér

19. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Mit spørgsmål er meget simpel. 
har nogen haft problemer med at falde i søvn bag rattet og fået det stoppet. 
jeg lider desværre meget af, at jeg bliver træt så snart jeg sætter mig i en bil. Både som passager og desværre også som chauffør. 
jeg har ind til videre gjort det. Hvis jeg er alene i bilen så kører jeg ind til siden og powernapper 10-15 min (hvis jeg har mulighed for det) 

hvis jeg ikke har mulighed for det, hvis jeg har mine børn med, så kan jeg ikke powernappr, da de vil snakke til mig hele tiden om hvorfor vi skal holde her og glo, så har jeg gjort det, at jeg er gået en runde rundt om bilen og kørt videre derefter, det kan jeg holde den kørende på lidt tid. 

men jeg ser jo gerne at jeg ikke skal stå i den situation. Det skal lige siges at jeg som sådan ikke sover, men døser hen og mine øjne vil gerne lukke, så de er lukket 2-3 sek af gangen, men over mange gange. 

prøver også at rulle vindue ned, synge med i radioen, har også snakket med mig selv, for at holde mig selv oppe. 

spørgsmålet til jer, går på om nogen har prøvet at havde det problem og som ikke lide af det længere. Hvordan fik I det stoppet. 

jeg behøver ikke få en masse beskeder, om hvor fagligt det er. Det ved jeg godt. 
håber der er nogen med nogle gode råd derude. 

god dag til jer alle 

Man går til lægen og bliver undersøgt. Og så sætter man sig ikke ind i en bil, hvis man ved at man lige pludselig kan falde i søvn. 

Det kan godt være at du skal bruge din bil, men hvorfor har du så ikke fået undersøgt hvorfor du falder i søvn? Om det er fordi du mangler jern eller søvn, er lige meget. Du skal undersøges, så SU ikke udsætter folk for fare. Jeg skulle have oplevet at falde i søvn en gang og jeg ville ha kontaktet min læge. Ikke om jeg ville have det på samvittigheden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.