Anonym skriver:
hvad får du ud af at skrive at jeg bare skal lade være. Du vil vel gerne have mig stoppet, så jeg netop som du skriver ikke sætter liv på spil. Men så burde du komme med bedre råd end bare lade være. Bare at skælde mig ud og sige at jeg er uansvarlig, løser ikke mit problem.
hvis jeg kunne lade være -tror du så ikke at jeg havde gjort det for længst.
I øvrigt så ved jeg ikke når jeg sætter mig bag rattet om jeg bliver træt, som jeg skriver, så kan jeg kører i timer uden problemer og andre gang kun i 10 minutter. Så jeg kan ikke vide hvilken dag, jeg skal lade bilen stå, og når jeg først er begyndt at kører, skal jeg jo enten vende om eller fortsætte. Jeg skrev i min første tråd at jeg ville hører om folk med samme problemer hvordan de havde løst det.
hvilket du tydeligvis ikke er en som har haft det problem og godt for dig.
sms’er du aldrig? Piller ved radioen? Piller ved GPS’en? Kører for stærkt? Er uopmærksom?
jeg prøver ikke at gøre mine handlinger bedre ved at skrive dette, for ja, det jeg har gang I er fagligt, som jeg også har skrevet og derfor vil jeg gerne have mit problem løst. Det er vel ansvarligt at række hånden ud og bed om hjælp og nu var det gode råd til at stoppe det jeg bed om.
Har fået noget at tænke over i nogen af de andres svar, vil læse lidt mere om søvnanpø, som en forslog, bedste råd jeg fik ud af dette opslag.
God dag til dig.
jeg må hellere få sovet. Jeg skal kører bil kl. 7 i morgen. Hvis du skulle være i nærheden så er det i Vestjylland og min bil er hvid.
Du kan ikke sammenligne at falde i søvn i bilen med et øjebliks uopmærksomhed. Det er muligvis kun få sekunder du lukker øjnene helt, men op til og efter går der sandsynligvis længere perioder, hvor du ikke er helt vågen og opmærksom.
Jeg har selv prøvet det engang, hvor jeg kørte bilen hjem, selv om jeg var meget træt. Det gør jeg så ikke igen, da det simpelthen er for farligt både for mig selv og andre, så derfor kan jeg ikke give dig nogle råd, du vil finde brugbare, da min løsning var at lade være med at køre, når jeg følte mig træt.
Du skal dog vide, at ud over det helt åbenlyse, at det er farligt, vil du stå til at miste dit kørekort, hvis du bliver taget i at køre på den måde og i fald, der sker en alvorlig ulykke kan det også give fængselsstraf.
Her er to sager hvor det gik galt:
https://sn.dk/Hilleroed/Koerte-med-90-kmt-Faldt-i-soevn-bag-rattet/artikel/809982
https://ekstrabladet.dk/112/article4266417.ece