Ville I helst have samme køn eller forskellige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2020

AnoMor

Unicorn1 skriver:

Jeg har lige fundet ud af, at jeg er gravid med nr. 2 .. 

Og vi har længe snakket om, hvilket køn, vi måske kunne ønske os med den næste.. Altså om det ville være mest rart med samme køn som nr. 1, eller det modsatte.. 

Og så - for sjov - kunne det da være hyggeligt at vide, hvad I andre ønskede, da I fik/får nr. 2 

Det her er ikke endnu en debat, hvor vi skal diskutere, om det er okay eller ej, at folk ønsker bestemte køn.. Det er en hygge-tråd, så lad den nu blive ved med at være det 

Tillykke  

jeg vil helst have samme køn. Dvs endnu en dreng. Men har også altid kun ønsket mig drenge. Selvom en pige selvfølgelig ville være ligeså velkommen og elsket 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2020

Loa

Jeg har to piger, med seks års mellemrum. Da jeg ventede nr.2, ville jeg SÅ gerne have en dreng og jeg blev voldsomt skuffet da jeg fik af vide at det blev en pige.

Men nu er jeg jo selvfølgelig lykkelig for de to jeg har

Anmeld Citér

2. oktober 2020

LSS

Jeg har altid ønsket mig en dreng. Han skulle hedde Simon. 
i 2011 føder jeg mit første barn. En pige. Som jeg selvfølgelig elskede fra første sekund. Da jeg blev gravid igen var ønsket om en dreng endnu større. Men i 2013 kom endnu en pige. 
blev gravid igen og var sikker på jeg kun kunne få piger, men i 2016 og 2018 fødte jeg mine drenge . Og den ene hedder selvfølgelig Simon 

Anmeld Citér

2. oktober 2020

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Unicorn1 skriver:

Og vi har længe snakket om, hvilket køn, vi måske kunne ønske os med den næste.. Altså om det ville være mest rart med samme køn som nr. 1, eller det modsatte.. 

Og så - for sjov - kunne det da være hyggeligt at vide, hvad I andre ønskede, da I fik/får nr. 2 

Det her er ikke endnu en debat, hvor vi skal diskutere, om det er okay eller ej, at folk ønsker bestemte køn.. Det er en hygge-tråd, så lad den nu blive ved med at være det 

Først stort tillykke med baby. 

For mig har kønnet aldrig haft en betydning. Vi har 2 drenge og 1 pige. Men da vi ventede nr 3 var håbet da lidt 1 pige for også at prøve dette. 

Min mand har hele tiden ønsket sig piger. Efter den første accepterede han det var en dreng. Da nr 2 også var en dreng blev han rigtig skuffet. Det tog han 3 mdr efter fødsel at knytte sig til vores 2. Barn grundet hans store ønske. 

Da nr 3 var en pige blev han overlykkelig og købte 2 dukker +alt udstyr en dukke kan bruge i ren glæde. 

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Unicorn1 skriver:

Min mand ønskede sig 3 drenge (han kommer af en søskendeflok på 3 drenge)

Jeg ønskede mig 2 piger 

Vi fik to piger  har stemt samme køn, da meget af tøjet kan genbruges, hurra for det 

Anmeld Citér

2. oktober 2020

lineog4

Da vi fik vores første fælles barn ønskede jeg egentlig ikke noget andet end et barn. Hun var en pige, og jeg var forelsket. Var så overvældet af følelsen af at være mor oh så til det mest fantastiske mirakel i verden. 

Jeg blev gravid kort før hun blev 3 år, og kunne egentlig kun forstille mig at få en klon af hende, det var ikke kønnet som var vigtigt, men egentlig bare at jeg fik præcis det samme for når jeg nu havde det perfekte.

Hun fik en lillesøster (vi kendte ikke kønnet) og mine drømme om mine to piger startede, men livet ville, at hun døde 4 dage gammel. 

Jeg har siden fået to børn og begge gange ønsker mig en pige, ikke fordi piger er bedre, men fordi jeg så på en eller anden måde kunne fylde drømmene ud med to piger. 

Livet ville der anderledes, og jeg fik to fantastiske drenge. Jeg er taknemmelig for de er raske og friske, jeg er taknemmelig for at jeg netop fik dem i mit liv, men sagde en: duner garanteret en pige, så ville jeg nok presse på for endnu et barn. 

Men ærligt det er helt igennem fantastisk at have lært, at det handler ikke om piger og drenge, for hvert lille menneske er unikt. Mine drenge er så forskellige, faktisk minder lillebror mest om storesøster, og den ældste dreng minder mest om mig. Men gad godt også har  to piger....

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Anonym

Jeg er såå glad for at have to drenge. De har så meget glæde af hinanden. Jeg kan ikke forestille mig en lige og en dreng med samme samklang og leg sammen. Det er i hvert fald ikke det, jeg ser hos veninder. 

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Drwhosaidthat

Fuldstændig ligeglad. Har svært ved at se hvordan et barns køn kan definere hvilket tøj og legetøj det skal have eller hvordan det passer ind i søskendeflokken/hvor god søskenderelationen bliver. 

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er såå glad for at have to drenge. De har så meget glæde af hinanden. Jeg kan ikke forestille mig en lige og en dreng med samme samklang og leg sammen. Det er i hvert fald ikke det, jeg ser hos veninder. 

Men datter bedste ven er uden tvivl hende fætter. De to kan ikke undvære hinanden. Leger de samme lege og elsker de samme ting. De bygger huler og laver planer for, hvordan de skal gøre det. Hun har ingen veninder der kan matche det - og det samme med ham. De to har et helt særligt bånd. Som søskende. 

Anmeld Citér

3. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har en pige. Jeg håber inderligt at den dag jeg skal have nr 2 at det også bliver en pige, kunne slet ikke forestille mig at få en dreng.

Det er så slemt at så snart jeg kan få kønnet at vide, betaler jeg for det. Jeg skal have tid til at forlis med det hvis det er en dreng.

Jeg kunne ikke forestille mig at få en bror til mit barn /Mine kommende børn. Jeg ved det har noget at gøre med jeg som barn er blevet misbrugt af min storebror.. Hvis jeg kunne vælge kønnet på forhånd, ville jeg gøre det. 

Er dog sikker på jeg ville blive lige så glad for en dreng som en pige 

Hej

jeg er blevet misbrugt af min fætter og havde det på samme måde som sig men jeg lover dig for det ændrer sig så snart en eventuel han kommer ud - og derudover har det været en frigørelse fra gamle tanker om hankønnet at opleve mine drenge. Jeg har flere af begge køn og hver gang det var en dreng så skulle den sluges pga fortiden men jeg fandt roen i visheden om det m garanti ændrede sig hver gang en han kom ud. Er sikker på det også vil være sådan for dig og hold fast i tanken i din graviditet. Ps måske det endda er bedre du ikke kender kønnet pga tanken “det vokser en tissemand i mig ish”. Det lyder forkert for andre men når man har vores oplevelser bag os så forstår man. Knus

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.