Ville I helst have samme køn eller forskellige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Samme køn eller modsat?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.844 visninger
26 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. oktober 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg har lige fundet ud af, at jeg er gravid med nr. 2 .. 

Og vi har længe snakket om, hvilket køn, vi måske kunne ønske os med den næste.. Altså om det ville være mest rart med samme køn som nr. 1, eller det modsatte.. 

Og så - for sjov - kunne det da være hyggeligt at vide, hvad I andre ønskede, da I fik/får nr. 2 

Det her er ikke endnu en debat, hvor vi skal diskutere, om det er okay eller ej, at folk ønsker bestemte køn.. Det er en hygge-tråd, så lad den nu blive ved med at være det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Og vi har længe snakket om, hvilket køn, vi måske kunne ønske os med den næste.. Altså om det ville være mest rart med samme køn som nr. 1, eller det modsatte.. 

Og så - for sjov - kunne det da være hyggeligt at vide, hvad I andre ønskede, da I fik/får nr. 2 

Det her er ikke endnu en debat, hvor vi skal diskutere, om det er okay eller ej, at folk ønsker bestemte køn.. Det er en hygge-tråd, så lad den nu blive ved med at være det 

Tillykke

Min mand ville helt sikkert helst have haft et barn af modsatte køn som nr 2. Men skæbnen ville at det blev af samme. Set i bakspejlet er det vildt praktisk, fordi.. stort set intet af det vi har er kønsneutralt. Så vi skulle have købt en masse tøj osv igen. 

Anmeld Citér

1. oktober 2020

grinny

Efter vi mistede vores første som var en søn har jeg hele tiden haft den der fornemmelse af, at jeg skulle være drengemor.

Skæbnen ville at den næste blev en pige, som jeg faktisk blev lettet over fordi jeg sammenlignede ikke de to graviditeter.

Følelsen af, at der manglede en dreng for at fuldende mig blev dog forstærket, så da jeg blev gravid igen ønskede jeg inderligt, at det skulle blive en dreng og en lille dreng sover nu ved min side 

Anmeld Citér

1. oktober 2020

Anonym

Jeg har en pige. Jeg håber inderligt at den dag jeg skal have nr 2 at det også bliver en pige, kunne slet ikke forestille mig at få en dreng.

Det er så slemt at så snart jeg kan få kønnet at vide, betaler jeg for det. Jeg skal have tid til at forlis med det hvis det er en dreng.

Jeg kunne ikke forestille mig at få en bror til mit barn /Mine kommende børn. Jeg ved det har noget at gøre med jeg som barn er blevet misbrugt af min storebror.. Hvis jeg kunne vælge kønnet på forhånd, ville jeg gøre det. 

Er dog sikker på jeg ville blive lige så glad for en dreng som en pige 

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Sprit25

Vi har en af hver. "Heldigvis" 

Jeg ønskede mig en dreng, fordi jeg synes en af hver kunne være sjovt .

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Anonym

Jeg fik en pige først, og ønskede mige endnu en pige da jeg ventede nr 2, da jeg selv er ene pige i en drengeflok og ønskede noget andet for min datter.

Skæbnen ville så at min nr 2 blev en dreng. Og han er da også den skønneste dreng i verden, men han bliver også det sidste barn, hvor vi før havde en forestilling om at skulle have en flok på en 4 stykker.

Så én af hver er fint nok, selvom drømmen faktisk var 2 af hver 

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Anonym

Vi ønskede os en af hver. Men fik to piger :-) Og selvfølgelig kan det ikke være bedre. 

Da vi ventede nr 2, sagde alle “ej hvor dejligt. Så passer det praktisk med de ting i har fra storesøster” 

Og den kommentar forstår jeg så slet ikke - en baby er vel en baby. En baby med tissemand kan vel passe de samme bukser og klapvogn som en baby med eb tissekone? 

Vi går slet ikke op i “køns”farvet tøj. Så vi har alle farver, alt legetøj uanset køn. Lige fra fødslen har jeg købt de ting, der var flotte i mine øjne - uanset udtryk på tingene. 

Så for os handlede det bare om ren nysgerrighed i forhold til at opdrage og se, om vi levede op til vores egne forventninger om at opdrage normnysgerrigt - men min 2.datter jo lige så forskellig som en potentiel lillebror havde været. Alle børn er jo forskellige :-)

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Hjemmegaaende

Jeg har to drenge. Kan godt være ked F aldrig at blive mormor - men ellers er jeg fløjtende ligeglad. Mine drenge er så forskellige som de kan være- og den yngste vil kun gå i pigetøj. Jeg tror ikke det handler om køn så meget som det handler om personlighed/kemi i forhold til søskendeforhold. Skulle jeg have nr 3 ville begge køn også være mere end velkommen 

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Anonym

Jeg ønskede mig en pige som nr 2. Vi har dog fået to drenge og det er jeg rigtig glad for. Når det er samme køn, så kan man genbruge en masse tøj og sko og legetøj. Derudover kan de lege drengelege og følge hinanden gennem hele livet (forhåbentligt). Det betyder meget for mig. 

Jeg voksede op med en søster (pseudotvillinger) og vi har altid fulgtes ad og idag er hun min bedste veninde. Det håber jeg at mine drenge også får lov til at opleve. 

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Unicorn1 skriver:

Tillykke med graviditeten :)

Jeg ville helst have samme køn, mest af alt fordi jeg vitterlig ikke ville ane hvordan jeg skulle være mor for en pige...

Jeg har 3 dejlige drenge :)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.