Børnefamilieydelsen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2008

Honningblomst

Linda skriver:

er det allerede torsdag de kommer...???8(8D

fik nemlig at vide at de først kommer mandag...

her skal de bruges på en ny autostol, hygge og lidt ind på div opsparinger:D

Jeps det er allerede torsdag...skønt, ikke...:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2008

Mikkelmusen

klippet fra www.borger.dk :

Satser 2008

Babyydelse for 0-2-årige: 3.539 kr. pr. kvartal

Småbørneydelse for 3-6-årige: 3.198 kr. pr. kvartal

Børnefamilieydelse for 7-17-årige: 2.516 kr. pr. kvartal

Udbetales hvert kvartal
Du får børnefamilieydelsen udbetalt kvartalsvis forud. Beløbet er til disposition den 20. januar, den 20. april, den 20. juli og den 20. oktober. I tilfælde af at datoen falder på en lørdag eller en helligdag, udbetales ydelsen den sidste hverdag før.

Anmeld

13. april 2008

Honningblomst

Chihuahuamus skriver:

klippet fra www.borger.dk :

Satser 2008

Babyydelse for 0-2-årige: 3.539 kr. pr. kvartal

Småbørneydelse for 3-6-årige: 3.198 kr. pr. kvartal

Børnefamilieydelse for 7-17-årige: 2.516 kr. pr. kvartal

Og fra juli måned af, stiger den for de 0-2 årige med 500kr pr. gang, så det er jo ikke så skidt...bare lige en indskudt bemærkning...;)

Udbetales hvert kvartal
Du får børnefamilieydelsen udbetalt kvartalsvis forud. Beløbet er til disposition den 20. januar, den 20. april, den 20. juli og den 20. oktober. I tilfælde af at datoen falder på en lørdag eller en helligdag, udbetales ydelsen den sidste hverdag før.

Anmeld

13. april 2008

Mikkelmusen

hvor har du set det Eva? jeg har nemlig hørt om det, men er det afgjort?

Anmeld

13. april 2008

lonemus

Eva Mener du den der "selvfølgelig går den til barnet??"
Her går ydelsen til alt og det samme med mine egne penge. Der bliver købt når der er brug for det og ikke kun af de penge der kommer hver tredje måned, ville jeg slet ikke kunne overskue i administration;)

Knus..

Her er det på nøjagtig samme måde, vi køber når vi mangler noget og venter aldrig på noget bestemt med børnepengene. I sidste måned fik jeg købt en masse nyt sommertøj, sko mv. til begge børn, så lige nu skal børnepengene ikke gå til noget, men blot indsættes på kontoen.
Jeg får lige godt 7000.- kr - tilsyneladende 1000.- kr. mere, hvis det er steget 500.- kr. mere for de 0-2 årige. Det er jo kun dejligt:D

Lone

Anmeld

13. april 2008

lonemus

Hmm..jeg fik vist ikke citeret Eva's indlæg helt rigtig......håber I kan læse det alligevel :$

Anmeld

13. april 2008

Honningblomst

lonemus skriver:

Eva Mener du den der "selvfølgelig går den til barnet??"
Her går ydelsen til alt og det samme med mine egne penge. Der bliver købt når der er brug for det og ikke kun af de penge der kommer hver tredje måned, ville jeg slet ikke kunne overskue i administration;)

Knus..

Her er det på nøjagtig samme måde, vi køber når vi mangler noget og venter aldrig på noget bestemt med børnepengene. I sidste måned fik jeg købt en masse nyt sommertøj, sko mv. til begge børn, så lige nu skal børnepengene ikke gå til noget, men blot indsættes på kontoen.
Jeg får lige godt 7000.- kr - tilsyneladende 1000.- kr. mere, hvis det er steget 500.- kr. mere for de 0-2 årige. Det er jo kun dejligt:D

Lone

Først fra Juli måned, men ja, skønt med lidt ekstra til alle os fattige børnefamilier...:)

Anmeld

13. april 2008

Mikkelmusen

Eva jeg ved ikke om du overså mit iindlæg men hvor har du set det henne?

Anmeld

13. april 2008

Honningblomst

Chihuahuamus skriver:

Eva jeg ved ikke om du overså mit iindlæg men hvor har du set det henne?

Skal prøve at finde det...det skulle jo været trådt i kraft fra januar af, men det nåede regeringen ikke. var et af deres valgløfter.

Anmeld

13. april 2008

lonemus

Først fra Juli måned, men ja, skønt med lidt ekstra til alle os fattige børnefamilier...:)

Hej Eva!
Nå okay, jamen så kan vi se frem til sommeren - hvor vi kan købe lidt mere tøj :)):))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Kari Skovmand

Børnekiropraktor

Trine Andreasen

Pædagogisk forældrerådgiver

Gitte Sander

Psykoterapeut og parterapeut