Barn rejser med far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2020

lineog4

Jeg forstår godt din bekymring, men tænker ikke der er noget du kan gøre andet end at glædes sammen med din søn og ikke lade ham føle og opleve din bekymring. 

Cororna eller ej, så var jeg personlig ikke taget til Grækenland i 35 graders varme med en nyfødt, og slet ikke med en der lige havde været indlagt. Men måske de har haft tænkt det var en fantastisk start på en lille ny familie, og nu står de måske uden forsikring og vil miste en del penge. 

Du må have tiltro til, st de har tænkt det igennem fx at får er på de 3 "store" og giver dem en fest og mor er med den nyfødte. 

Men ærligt et sommerhus i Danmark havde nok været sjovere for hele familien 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Vi er ikke i en undtagelsestilstand.... jeg giver dig ret i af situationen er anderledes ifht at rejse. Men det er altså ikke en undtagelsestilstand:

Undtagelsestilstand er en retslig tilstand hvor normale love og rettigheder er sat ud af kraft på grund af omstændigheder der truer samfundets struktur eller eksistens. En undtagelsestilstanderklæres af den udøvende magt, dvs. regeringen eller af den militære øverstkommanderende.

Du er godt nok også naiv, hvis du tror at far vil blive glad over at ex’en bliver ved med at plage og forklare og evt. forsøger at kontakte kommune osv. Specielt når det ikke kommer til at gøre en forskel. Han kan fint rejse med sin søn. Det er ikke hendes beslutning. 

Du har aldrig hørt begrebet brugt i overført betydning? Heller ikke om den aktuelle situation? Jeg synes ikke, det er svært at forstå, at det ikke er ment bogstaveligt. 
Det undrer mig desuden, at du ved, familien skal opholde sig “på et resort i Grækenland med god afstand og afspritning.” Der er som bekendt utallige måder at holde ferie i Grækenland på. 
I TS’ sted ville jeg også være dybt frustreret - ligesom jeg er helt uforstående overfor, at hele to voksne mennesker og forældre kan enes om, at det er alletiders plan at tage med små børn, inkl. en næsten nyfødt, ud at rejse under de nuværende forhold. Det er da at gamble med sine børns og sit eget velbefindende for en komplet unødvendig oplevelse, der så let kunne erstattes af en sommerhustur i Danmark, uden at børnene ville savne eller mangle spor. 

Anmeld Citér

1. august 2020

Hjemmegaaende

Mor og meget mere skriver:

Du har aldrig hørt begrebet brugt i overført betydning? Heller ikke om den aktuelle situation? Jeg synes ikke, det er svært at forstå, at det ikke er ment bogstaveligt. 
Det undrer mig desuden, at du ved, familien skal opholde sig “på et resort i Grækenland med god afstand og afspritning.” Der er som bekendt utallige måder at holde ferie i Grækenland på. 
I TS’ sted ville jeg også være dybt frustreret - ligesom jeg er helt uforstående overfor, at hele to voksne mennesker og forældre kan enes om, at det er alletiders plan at tage med små børn, inkl. en næsten nyfødt, ud at rejse under de nuværende forhold. Det er da at gamble med sine børns og sit eget velbefindende for en komplet unødvendig oplevelse, der så let kunne erstattes af en sommerhustur i Danmark, uden at børnene ville savne eller mangle spor. 

Fuldstændig enig!

jeg var blevet rasende, hvis nogen tog mit barn med ud af landet i den nuværende situation. Ikke at det er særlig konstruktivt - men jeg forstår dig til fulde TS - jeg havde nok prøvet at få en stille og rolig snak med far igen lm at holde barnet hjemme. 

Anmeld Citér

1. august 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Måske - det kan du have ret i. Men jeg synes at hun skaber et problem som ikke er nødvendig .. da hun ikke kan høre noget ved det.?

I forhold til sprogbrug, kan du jo også selv bruge et spejl.   du er en af dem på sitet med den skrappeste retorik, så det er nok ikke lige dig, der skal snakke.

Og specielt skrive i pænere tone når du skal gemme dig bag en anonymitet. Sq for lavt 

Anmeld Citér

1. august 2020

Anonym

Anonym skriver:

Nej jeg her ikke en relation til familien. Jeg er såmænd også enig i, at det er dumt at rejse med et så lille spædbarn. Men det bestemmer faren. Men hendes søn er et større barn og har sin far med sig. Og uanset hvad hun siger ændrer, det ikke ved at de kommer afsted. Så det eneste hun får ud af det er dårlig stemning ifht. ex’en. 

Jeg kommer ikke fra et forlist forhold, men jeg vil mene, at under normale omstændigheder, så har man nok ikke så meget at skulle have sagt. Men lige pt er der ikke nogen normale omstændigheder i verden. Som andre skriver, så befinder vi os midt i en pandemi. Jeg kan simpelthen så godt forstå ts' bekymring. Man kan ikke i denne verden skære tingene op så firkantet og gøre det så sort/hvidt, som du gør det! Hun er barnets mor og selvfølgelig tænker hun på sit barn, også selvom barnet ikke er hos hende. Det er jo ikke sådan, at hun bare bliver kold og kynisk og glemmer, at hun er mor, når hun ikke har sit barn ved sin side. Jeg mener godt, at man kan blande sig for meget i forskellige situationer, når barnet er hos den anden, men det er mere, når det handler om principper og disse principper går ud over barnet. Men som nævnt, så befinder vi os i en pandemi, og så er det da helt og aldeles forståeligt, at ts bekymrer sig. Særligt, hvis de risikerer karantæne. Ja, jeg synes faktisk, det ville være mærkeligt, hvis ikke hun bekymrede sig. Personligt, hvis det var mig, så ville jeg også undersøge, hvad mine muligheder var. Hun kunne jo lige så godt stå i en situation, hvor hun holder ferie med sin søn i forlængelse. Men det kan hun jo så ikke, hvis de skal være i karantæne i Grækenland og så har hun lige pludselig ikke holdt sommerferie med sit barn, fordi far stejlede. Og at betegne et barn på 4 år som et "større" barn. Den er jeg simpelthen ikke enig i!

Anmeld Citér

1. august 2020

LSS

AnoMor skriver:

Og specielt skrive i pænere tone når du skal gemme dig bag en anonymitet. Sq for lavt 

SÅ ENIG. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.