Barn rejser med far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2020

LSS

Anonym skriver:

Måske - det kan du have ret i. Men jeg synes at hun skaber et problem som ikke er nødvendig .. da hun ikke kan høre noget ved det.?

I forhold til sprogbrug, kan du jo også selv bruge et spejl.   du er en af dem på sitet med den skrappeste retorik, så det er nok ikke lige dig, der skal snakke.

Haha okay det kan jeg så godt tåle du mener 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Ja - der er også en det kan skulle opereres for blindtarmsbetændelse, eller debuterer med sukkersyge med efterfølgende indlæggelse i mindst en uge. Men hvorfor fokusere på worst case når man intet kan gøre..? Det er ikke mors beslutning..? 

Fordi det lige pt ikke er tilladt i mange lande og rejse med feber og mange små børn har tit feber, derfor synes jeg det er totalt riski, nej man kan selvfølgelig aldrig beskytte sig 100%,, men lige nu er vi altså i undtagelsestilstand og der ville jeg helt sikkert hvis jeg var ts ringe og høre hvordan hun er stillet og gøre alt hvad der var i min magt til at mit barn ikke skulle med 

Anmeld Citér

31. juli 2020

Anonym

Fordi det lige pt ikke er tilladt i mange lande og rejse med feber og mange små børn har tit feber, derfor synes jeg det er totalt riski, nej man kan selvfølgelig aldrig beskytte sig 100%,, men lige nu er vi altså i undtagelsestilstand og der ville jeg helt sikkert hvis jeg var ts ringe og høre hvordan hun er stillet og gøre alt hvad der var i min magt til at mit barn ikke skulle med 

Og starte en krig mod ex’en som der er et godt forhold til. Jep - det vil sønnen sikkert sætte pris på  

Og nej vi er ikke i Dk ej heller i Grækenland i en undtagelsestilstand.

Anmeld Citér

1. august 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Og starte en krig mod ex’en som der er et godt forhold til. Jep - det vil sønnen sikkert sætte pris på  

Og nej vi er ikke i Dk ej heller i Grækenland i en undtagelsestilstand.

Det er vi sku da når der er så mange rejserestruktioner, med temperaturmålinger, mundbind osv. Fuldstændigt uansvarligt tidspunkt at rejse på. 

Og nej en uoverensstemmelse mellem tidligere partner behøver da ikke starte en krig? - man kan tale med hinanden som ts og partneren allerede har gjort og så høre omkring sine rettigheder for det er nok ikke den første sag her i corona, hvor den ene partner vil rejse med børnene og den anden ikke vil. Om der er regler aner jeg ikke, men tænker da det er et stort dilemma, som mange ønsker vejledning i. 

Anmeld Citér

1. august 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Man skal også lige være opmærksom på sin rejseforsikring. Hvis man tager syg afsted eller lige har været syg, så kan de sagtens finde på at afvise dækning hvis der sker forværring eller der opstår noget der bare kan relateres en lille smule.

Lige til Grækenland har man trods alt noget dækning via det blå kort, men det er da værd at have med i overvejelserne. På den anden side hvis man kan finde på at rejse med 4 små børn OG med igangværende sygdom så har man måske ikke fornuft nok til at overveje rejseforsikring alligevel

Anmeld Citér

1. august 2020

Anonym

Det er vi sku da når der er så mange rejserestruktioner, med temperaturmålinger, mundbind osv. Fuldstændigt uansvarligt tidspunkt at rejse på. 

Og nej en uoverensstemmelse mellem tidligere partner behøver da ikke starte en krig? - man kan tale med hinanden som ts og partneren allerede har gjort og så høre omkring sine rettigheder for det er nok ikke den første sag her i corona, hvor den ene partner vil rejse med børnene og den anden ikke vil. Om der er regler aner jeg ikke, men tænker da det er et stort dilemma, som mange ønsker vejledning i. 

Vi er ikke i en undtagelsestilstand.... jeg giver dig ret i af situationen er anderledes ifht at rejse. Men det er altså ikke en undtagelsestilstand:

Undtagelsestilstand er en retslig tilstand hvor normale love og rettigheder er sat ud af kraft på grund af omstændigheder der truer samfundets struktur eller eksistens. En undtagelsestilstanderklæres af den udøvende magt, dvs. regeringen eller af den militære øverstkommanderende.

Du er godt nok også naiv, hvis du tror at far vil blive glad over at ex’en bliver ved med at plage og forklare og evt. forsøger at kontakte kommune osv. Specielt når det ikke kommer til at gøre en forskel. Han kan fint rejse med sin søn. Det er ikke hendes beslutning. 

Anmeld Citér

1. august 2020

Julda

Anonym skriver:

Vi er ikke i en undtagelsestilstand.... jeg giver dig ret i af situationen er anderledes ifht at rejse. Men det er altså ikke en undtagelsestilstand:

Undtagelsestilstand er en retslig tilstand hvor normale love og rettigheder er sat ud af kraft på grund af omstændigheder der truer samfundets struktur eller eksistens. En undtagelsestilstanderklæres af den udøvende magt, dvs. regeringen eller af den militære øverstkommanderende.

Du er godt nok også naiv, hvis du tror at far vil blive glad over at ex’en bliver ved med at plage og forklare og evt. forsøger at kontakte kommune osv. Specielt når det ikke kommer til at gøre en forskel. Han kan fint rejse med sin søn. Det er ikke hendes beslutning. 

Gad vide om du har en eller anden relation til familien? Bider mærke i du er meget kontant, ingen empati udviser ift ts følelser overhovedet, og studsede over der kom tre indlæg med meget markante og nedladende svar til indlæg fra anonyme lige i træk.. 

Anmeld Citér

1. august 2020

Anonym

Julda skriver:

Gad vide om du har en eller anden relation til familien? Bider mærke i du er meget kontant, ingen empati udviser ift ts følelser overhovedet, og studsede over der kom tre indlæg med meget markante og nedladende svar til indlæg fra anonyme lige i træk.. 

Nej jeg her ikke en relation til familien. Jeg er såmænd også enig i, at det er dumt at rejse med et så lille spædbarn. Men det bestemmer faren. Men hendes søn er et større barn og har sin far med sig. Og uanset hvad hun siger ændrer, det ikke ved at de kommer afsted. Så det eneste hun får ud af det er dårlig stemning ifht. ex’en. 

Anmeld Citér

1. august 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Arhem stop dig selv. Bare stop 

Anmeld Citér

1. august 2020

Anonym

Arhem stop dig selv. Bare stop 

Jamen så brug ordet korrekt.

At gå med mundbind og at nogen bliver bippet i øret for af se om der er feber,  er altså ikke en undtagelsestilstand. 

Du er da velkommen til at fortælle mig hvordan du tror faren vil reagere..? Hvis du mener, at der ikke kommer ufred..? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.