Barn rejser med far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2020

Anonym

Jer der skriver at trådstarter skal stoppe(stoppe sine følelser), har I prøvet at stå i en sådan situation? Prøvet at jeres børn har en “ny” familie hvor det er dine, mine og vores? 

Helt ærligt, synes jeg det er tarveligt at sige at hun skal tage sig sammen. Det er en følelse hun har og jeg tror bestemt ikke at det er trådstarters hensigt at ødelægge sønnens ferie eller fratage faren retten til at se sønnen, men det er hendes BEKYMRING der gør at hun reagerer som hun gør og det er okay. Det er okay at have følelser og bekymring omkring sine børn. 

Det er okay at frygte at ens børn bliver overset i en sammenbragt familie, om man kan gøre noget ved det, er ikke sikkert, da det kræver god dialog med barnefaderen, men man kan forsøge sig som den gode mor trådstarter nu er, fordi hun er bekymret for sin søn. Særligt hvis han skal i karantæne i udlandet og ikke er vant til at være væk fra sin mor så længe. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Ja men tre uger væk fra mor mens man er med far overlever han nok. Og sandsynligheden for sf de får feber i 35-40 grader, hvor det meste er udenfor ved en pool er ikke specielt stor..? Det er da en super oplevelse for drengen sammen med far og familien. God bonding tid med hans søskende - synes det ville tåbeligt at sætte et godt forhold med far over styr..... for det er det der sker ved at stejle. Synd for drengen.

Hvorfor mener du ikke den er det?

Børn kan få feber af diarré (som er meget almindeligt at få når man rejser), tænder (som heller ikke er en hindring selvom det er varmt) og sygdom (som heller intet har med varmen at gøre), små børn er oftest mere syge og her er der 4 små børn 

Og 3 uger væk fra mor (eller far for den sags skyld) er altså ekstremt længe for et barn på den alder 

Anmeld Citér

31. juli 2020

Anonym

Hvorfor mener du ikke den er det?

Børn kan få feber af diarré (som er meget almindeligt at få når man rejser), tænder (som heller ikke er en hindring selvom det er varmt) og sygdom (som heller intet har med varmen at gøre), små børn er oftest mere syge og her er der 4 små børn 

Og 3 uger væk fra mor (eller far for den sags skyld) er altså ekstremt længe for et barn på den alder 

Det er kun i det meget lidt sandsynlige senarie, at de får corona, at de skal i karantæne. Det er ikke ved almindelig feber/ dårlig mave. Man bliver testet, hvis man har feber eller ved en stikkontrol. Hvis testen er negativ kræver det ikke karantæne. 

Og sandsynligheden for corona er lille på et resort i Grækenland med god afstand og afspritning. 

Så ja den meget lille sandsynlighed for 14 dage ekstra sammen med far, synes jeg ikke er grund nok til at ødelægge er forhold til far for. Især fordi han selvfølglig ikke skifter mening 

Anmeld Citér

31. juli 2020

Sprit25

Anonym skriver:

... og. Så er de i Grækenland. Det dør man ikke af. Og det er da også i allerværste tilfælde. Det er jo for såvidt ligegyldigt,  fordi det er far der har børnene i den periode og bestemmer. 

Nej man dør ikke af det. Men hvorfor tage chancen? Vi er midt i en pandemi? Samtidig en baby, der lige er udskrevet med noget lungerne. Tænker baby er ret modtagelig for COVID 

Anmeld Citér

31. juli 2020

Anonym

Sprit25 skriver:

Nej man dør ikke af det. Men hvorfor tage chancen? Vi er midt i en pandemi? Samtidig en baby, der lige er udskrevet med noget lungerne. Tænker baby er ret modtagelig for COVID 

Det kan du have ret i .... men det er slet ikke hendes bord... det er fars baby.

og nej en baby er ikke mere modtagelig for corona.

Anmeld Citér

31. juli 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Det er kun i det meget lidt sandsynlige senarie, at de får corona, at de skal i karantæne. Det er ikke ved almindelig feber/ dårlig mave. Man bliver testet, hvis man har feber eller ved en stikkontrol. Hvis testen er negativ kræver det ikke karantæne. 

Og sandsynligheden for corona er lille på et resort i Grækenland med god afstand og afspritning. 

Så ja den meget lille sandsynlighed for 14 dage ekstra sammen med far, synes jeg ikke er grund nok til at ødelægge er forhold til far for. Især fordi han selvfølglig ikke skifter mening 

Men du må ikke rejse med feber. Corona eller ej og de måler temperaturen på folk hele tiden, efter hvad jeg har hørt. 

Blot fordi du har teste negativ kan du jo godt få det dagen efter og hvis feberen skylder sygdom, kan det jo hurtigt gå på rundt hos børnene og så bliver det også noget langvarigt noget 

Anmeld Citér

31. juli 2020

Anonym

Men du må ikke rejse med feber. Corona eller ej og de måler temperaturen på folk hele tiden, efter hvad jeg har hørt. 

Blot fordi du har teste negativ kan du jo godt få det dagen efter og hvis feberen skylder sygdom, kan det jo hurtigt gå på rundt hos børnene og så bliver det også noget langvarigt noget 

Ja - der er også en det kan skulle opereres for blindtarmsbetændelse, eller debuterer med sukkersyge med efterfølgende indlæggelse i mindst en uge. Men hvorfor fokusere på worst case når man intet kan gøre..? Det er ikke mors beslutning..? 

Anmeld Citér

31. juli 2020

esioul

Anonym skriver:

Hej mødre.

Må lige høre jeres mening.

har et rigtig god forhold til min søns far, men dig lytter han ikke altid 

min søn rejser med sin far til Grækenland imorgen, hvilken normalt havde været glædeligt. Men har lidt ondt i maven.

Min x mand har fundet en kæreste med er barn i forvejen, og sammen har de fået to på under to år �� så nu er de en på 5, 4, 1 år og en på en måned. 

Den lille nye har været indlagt fra i mandags til igår torsdag med et eller andet med lungerne/ har ikke fået et helt kontrakt svar på hvad han fejler. Men han har grædt siden fødslen og de har været presset begge forælder. Har haft spurt hele ugen, om de overhovet skal afsted nu hvor han er indlagt. Men min x mand siger at det har de tænkt sig, og det kan jeg jo ikke blande mig i desværre.

nu sidder jeg bare og få ondt i maven! Hvis man bliver taget med feber i Grækenland så skal man i Karentæne i Grækenland 14 dage. Og det de rejser har de jo allerede et barn med der “ikke har det godt”. Ud over det, så rejser de med 4 børn, er pisse bange for min søn på 4 år som bliver set “som den store”, bliver overladt meget til sig selv. Tænk hvis de ikke kan komme hjem grundet en af de “mange børn” får feber. Min søn har aldrig været væk fra mig i så lang tid! 

Har fortalt mine bekymringer til min x mand, men han lytter ikke. DE SKAL PÅ FERIE, koste hvad det vil. 

kan man nægte dem at få min søn med? Eller skal jeg bare slappe af?

jeg synes bare at når så dum en beslutning kan vær at tag deres 1 måneder syge baby med på ferie, så er det sans for (tænke sig om) helt ude og skide. 

At de har besluttet at tage afsted (trods jeg synes det er rigtig dumt) det kan du ikke gøre noget med. 

Jeg tænker du bliver nødtil at indfinde dig med det... også for at bevare jeres samarbejde.. 

Anmeld Citér

31. juli 2020

LSS

Anonym skriver:

Ej du skal da tage dig sammen. Der kan da sagtens være små børn der døjer med lungerne til at starte med. Det er jo ikke corona, og ud fra det du skriver, har den lille ikke feber..?? Og det er altså slet ikke din hovedpine..??!?

hvis det værste sker og de alle får feber .. så har de hinanden, og du må undvære ham... igen dit problem. Din søn er sammen med en anden tæt primær omsorgsperson. 

Og du kunne sagtens have skrevet i en pænere tone!  

Anmeld Citér

31. juli 2020

Anonym

LSS skriver:

Og du kunne sagtens have skrevet i en pænere tone!  

Måske - det kan du have ret i. Men jeg synes at hun skaber et problem som ikke er nødvendig .. da hun ikke kan høre noget ved det.?

I forhold til sprogbrug, kan du jo også selv bruge et spejl.   du er en af dem på sitet med den skrappeste retorik, så det er nok ikke lige dig, der skal snakke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.