Jer, der har taget springet og nu er hjemmegående med sit barn/sine børn, hvilke forbehold havde I og hvordan "overkom" I dem?
Min mand og jeg vil gerne at jeg går hjemme med vores mus til han er mindst 3. Men hvad hvis der opstår behov for pasning i længere tid ad gangen (institution)? Så er der jo venteliste? Hvad med økonomi? Faste regninger, pension, opsparing? Bliver man sindssyg af at gå hjemme uden særligt meget voksenkontakt?
Vi har desværre sat os i hus med et lån, som trækker en stor del af vores faste overførsler, men kunne vi blive den del kvit, ville det ikke være noget problem at gå hjemme på mandens indtægt.
Vi har også en pige på 2,5 som på nuværende tidspunkt går i vuggestue, for det er sådan hun trives bedst. Hun får dog korte dage og mange fridage - hun startede i sin tid pga. omverdenens pres/forventninger, at vi ikke turde "skille os ud", "økonomi" og mit psykiske velbefindende.. Vi har desuden kommunen inde over og vi er møg bange for deres reaktion på, at vi ikke vil sende den mindste i pasning.
Anmeld
Citér