Diagnose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.375 visninger
30 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juli 2020

Anonym trådstarter

Jeg er endelig færdig udredt nu, og jeg har fået mange diagnoser.

adhd, ptsd, ocd, misofoni, svær generaliserede angst, social angst, tvangstanker og kronisk stres.

jeg har haft en svær belastet barndom, med ekstrem vold, psykisk terror osv. 

min psykriater bliver ved og sige jeg skal have medicin, men jeg er panisk angst for medicin, og har virkelig ikke lyst. Men samtidig kan jeg godt se det her er uholdbart. 
jeg har fået en slags mentor, der kommer i mit hjem, hver dag og hjælper mig, pt i forhold til struktur, men også pga tvangstanker jeg ikke kan styre. 
er der nogle der har prøvet lignede? Hvordan kom i videre, altså uden medicin? Jeg har gået til psykolog og hos psykoteruaput hvilken ikke hjælper samtidig har jeg prøvet neurofeedback også uden sønderlig effekt.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2020

Babilooo

Få hjælp fra fagfolkene. Og fortæl dig selv at du er værre stillet og skal være mere bange for et liv uden end med medicin.

med alle de diagnoser ville jeg på INGEN måde håbe eller forvente at komme videre uden medicin.

held og lykke

Anmeld Citér

5. juli 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Få hjælp fra fagfolkene. Og fortæl dig selv at du er værre stillet og skal være mere bange for et liv uden end med medicin.

med alle de diagnoser ville jeg på INGEN måde håbe eller forvente at komme videre uden medicin.

held og lykke

Men jeg vil på ingen måder leve et liv med medicin og jeg er bange for og dø af det 

Anmeld Citér

5. juli 2020

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Men jeg vil på ingen måder leve et liv med medicin og jeg er bange for og dø af det 

Kunne det være en ide at finde ud af hvilke symptomer der hæmmer dig mest og nøjes med medicin til det? Og så have nogen ved dig/ alternativt indlagt, så du ikke er alene hvis du reagere uhensigtsmæssigt på medicinen i starten? Måske et telefonnr på en psykiater du kan ringe til hele døgnet, der tager dig alvorligt fra start af når du ringer? 

Jeg selv har 

borderline personlighedsforstyrrelse 

ADD

Angst

og i perioder med meget stress begynder høre stemmer. 

Men selv får jeg kun medicin for ADD og det har hjulpet rigtig meget + en god bivirkning er at jeg har langt mindre angst. 

Den eneste dårlig bivirkning der har været er at jeg ikke kan mærke når jeg er sulten. Og jeg bliver fulgt tæt for at sikre ens blodtryk ikke stiger da det kan være en bivirkning. 

Anmeld Citér

5. juli 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Men medicinen er jo for at give dig en bedre livskvalitet. Du skal jo have læger med på råd så du får den rigtige dosis. Det er jo ikke noget su dør af.

Anmeld Citér

5. juli 2020

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Kunne det være en ide at finde ud af hvilke symptomer der hæmmer dig mest og nøjes med medicin til det? Og så have nogen ved dig/ alternativt indlagt, så du ikke er alene hvis du reagere uhensigtsmæssigt på medicinen i starten? Måske et telefonnr på en psykiater du kan ringe til hele døgnet, der tager dig alvorligt fra start af når du ringer? 

Jeg selv har 

borderline personlighedsforstyrrelse 

ADD

Angst

og i perioder med meget stress begynder høre stemmer. 

Men selv får jeg kun medicin for ADD og det har hjulpet rigtig meget + en god bivirkning er at jeg har langt mindre angst. 

Den eneste dårlig bivirkning der har været er at jeg ikke kan mærke når jeg er sulten. Og jeg bliver fulgt tæt for at sikre ens blodtryk ikke stiger da det kan være en bivirkning. 

Det er desværre lidt det hele der påvirker. De var meget i tvivl om jeg også kunne have borderline, men valgte og lade være og give den nu, men tjekke igen når jeg er knap så stresset og alarm beredskabet er sænket lidt.

jeg er virkelig bange for og spise medicin, og jeg er bange for at dø af det, og jeg er bange for det laver mig om til et menneske jeg ikke kan li og være 

jeg kan ringe døgnet rundt til den mentor der, da jeg har akut ordning, men det kan jeg ikke finde ro med.

jeg er glad for at det hjælper dig, trods alt 

Anmeld Citér

5. juli 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Men medicinen er jo for at give dig en bedre livskvalitet. Du skal jo have læger med på råd så du får den rigtige dosis. Det er jo ikke noget su dør af.

Nej, men jeg føler jeg dør af der. 
jeg vil bare ikke have medicin resten af mit liv

Anmeld Citér

5. juli 2020

Ravnholt

Anonym skriver:

Det er desværre lidt det hele der påvirker. De var meget i tvivl om jeg også kunne have borderline, men valgte og lade være og give den nu, men tjekke igen når jeg er knap så stresset og alarm beredskabet er sænket lidt.

jeg er virkelig bange for og spise medicin, og jeg er bange for at dø af det, og jeg er bange for det laver mig om til et menneske jeg ikke kan li og være 

jeg kan ringe døgnet rundt til den mentor der, da jeg har akut ordning, men det kan jeg ikke finde ro med.

jeg er glad for at det hjælper dig, trods alt 

Ellers er jeg pt i gang med et lille mini kursus på Udemy (en app) omkring strategier med at leve med ADHD/ADD. De er på engelsk og koster lidt. (Priserne variere og jeg plejer at købe når de er omkring 100kr pr kursus) 

det jeg tager nu bliver lavet af en psykoterapaut, med ADHD, og Asbergers samt sensory proccesing disorder. 

Jeg ved ikke om der er andre kurser til noget af det andet, men det er en mulighed. 

Anmeld Citér

5. juli 2020

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Ellers er jeg pt i gang med et lille mini kursus på Udemy (en app) omkring strategier med at leve med ADHD/ADD. De er på engelsk og koster lidt. (Priserne variere og jeg plejer at købe når de er omkring 100kr pr kursus) 

det jeg tager nu bliver lavet af en psykoterapaut, med ADHD, og Asbergers samt sensory proccesing disorder. 

Jeg ved ikke om der er andre kurser til noget af det andet, men det er en mulighed. 

Er det det samme som psykoindikatio ?

Anmeld Citér

5. juli 2020

Ravnholt

Anonym skriver:

Er det det samme som psykoindikatio ?

Det tror jeg ikke. 

Det fokusere på de fordele og ulemper der kan være, plus blandt andet hvad man kan gøre for at få dopamin niveauet op hvis man står overfor en ubehagelig/ kedelig opgave. Jeg er ikke så langt i kurset endnu så ved ikke hvad der ellers er med, men hende der underviser lever uden medicin. Men det er private der laver kurserne over hele verden, så det svinger lidt i kvalitet. 

(Jeg er også i gang med at tage et kursus i massage fra en underviser i Australien) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.