Nu får jeg nok en masse hug, men det er én af de her ting man ikke kan snakke med nogen om in real life uden at fremstå som et monster.
Vi har haft en masse problemer i forhold til mit bonusbarn, der har rigtig svært ved at skulle dele opmærksomheden med sine nye bonussøskende. Det har vi forsøgt at tage hånd om så godt som muligt, ved at give min mand og barnet så meget plads som overhovedet muligt. Det har været svært for dem begge at løsne lidt på deres alenetid, og bare det at jeg beder min mand om at blive siddende ved bordet i 15 minutter indtil jeg er færdig med at spise giver ham en følelse af, at være en lus mellem to negle, der svigter sit barn på trods af, at de havde været sammen konstant og alene i 2 dage i værkstedet fra morgen til aften, hvilket i sig selv er et puslespil i en familie på nu 5. Som han sagde til mig "hvis jeg havde 5 minutter brugte jeg dem ikke på dig". Tak så. Det er ikke en hver anden weekend ordning, så de ser endda hinanden rimelig meget.
Men det er hårdt når barnet er her. Min mand er plaget af dårlig samvittighed konstant, og synes alle (inklusiv mine børn, mig, og barnets egen mor!) behandler barnet dårligt så snart barnet ikke får 100 procent opmærksomhed. Han synes hans eks'er har været dumme overfor barnet også, og føler sig som verdens største numsehul hver gang barnet skal dele ham med nogen som helst.
Problemet er... at alle de her ting er begyndt at tage til. Jeg får skæld ud over, at min relation til barnet ikke er god nok. Jeg prøver at give dem plads, men det skal jeg så åbenbart ikke. Jeg starter ikke nok samtaler med barnet, og jeg giver ham åbenbart en følelse af, at jeg bare er super tarvelig. Jeg prøver så godt jeg kan, men jeg er faktisk ret udkørt og indrømmet, jeg gider ikke rigtig prøve at skabe en relation mere, for jeg gør det alligevel bare forkert. Samtidig er jeg gravid og plaget af kvalme og træthed, hvilket ikke gør det nemmere.
Nu har han så lige sagt, at han ønsker barnet på sommerferie hos os i 3 uger i træk. Og helt ærligt- Jeg orker det ikke. 3 uger med konstante skænderier og brok og en følelse af ikke at slå til overfor barnet. Og så som gravid. Det har også betydet, at vi må aflyse de reservationer, vi havde i Norge, men jeg gider ikke engang kommentere det. Jeg ved, at jeg ryger ud på røv og albuer hvis jeg kommenterer noget som helst i deres relation (er afprøvet). Den eneste grund til, barnet pludselig skal være her, er at barnet tror det vil kede sig hos sin mor. Og det gør det bestemt ikke, hun er virkelig god og har kun barnet. Men far er bedre, for dér kan man få det som man vil have det hvis man bare råber og sparker til tingene. Barnet er 9 år, så jeg synes det er lidt unødvendigt.
Sikke en lystig sommer det bliver. Undskyld, jeg er bare træt af det og er ved at smide håndklædet i ringen.