Lad mig starte med at pointere at jeg elsker mine bonus børn. Meget endda. Men når det så er sagt går jeg med en masse følelser som jeg ikke helt ved hvor jeg skal gøre af 
For næsten 2 år siden, forelskede jeg mig hovedkulds i, hvad jeg stadig er overbevist om er manden i mit liv.
Jeg havde forinden da været alene i mere en 14 år, hvor der i mellemtiden var kommet 2 børn til på min side.
Efter at have været "pap-mor" i et tidligere forligst forhold, har jeg altid haft ideen om: "ALDRIG IGEN".
Men når man falder hårdt ind i forelskelsen, virker tingene helt ligegyldigt.
I starten gik det fint, han mødte mine børn, som hurtigt faldt for hans charme (Han arbejder med børn til dagligt), og da de ikke har kontakt til deres far, var det en kæmpe gave at der her stod en mand, som rent faktisk gad dem.
Han har hans 2 børn (5 og 8 år) 7/7, og efter nogle måneder mødte vi også dem. Den store havde i starten nogle kvaler ift. at se sin far være sammen med os, og derfor holdte vi afstand foran børnene. Barnet fik nogle grædeture, hvor min kæreste gik fra og fik nogle lange snakke med barnet, imens jeg tog mig af de andre børn.
Efter flere mdr. yderligere valgte vi at flytte sammen. Tingene gik godt, men den store havde stadig svært ved at "mor og far" aldrig fandt sammen igen, og dette på trods af at biomor, har fået barn med en, som hun blev gift med sidste år. Vi forsøgte stadig at tage hensyn, men dette er også svært i en tid hvor man skal nyde hinanden og den nye familie. Hvilket især bliver kompliceret af sport 5 af ugens dage, når alle 4 børn skal køres frem og tilbage.
Min kæreste kom, sidste år, ud i en krise, som ikke relaterer sig til familien, men som tog hårdt på ham, og som jeg støttede ham hele vejen igennem. Det tog hårdt på ham, men vi kom helskindet igennem. Nok mest af alt fordi vi havde hinanden.
Da han endeligt begyndte at komme ovenpå igen, begyndte min nedtur. Jeg havde svært ved at sætte ord på hvad der skete, men i perioder lå jeg bare oppe i soveværelset og græd, helt uden grund. Det stod på i flere mdr. Så kom en lille optur på et par mdr. Men nu er jeg desværre tilbage i hullet.
Jeg valgte at tage kontakt til min læge, som kunne konkludere at jeg har erhvervet mig en depression. Jeg har fået en henvisning til psykolog (Har en tid om 9 uger). Men lige nu føles 9 uger, som uendeligt lang tid.
Jeg føler virkeligt ikke at jeg kan overskue mit liv, og slet ikke mine bonusbørn. Min kæreste skifter SÅ meget personlighed når de er her, ift. hvor helt igennem fantastisk han er, de uger hvor mine børn kun er her. Det kan på ingen måder sammenlignes.
Men det er klart, at nu skal han dele sin opmærksomhed med 5 mennesker.
Jeg elsker stadig min kæreste ufatteligt højt, og vi er på kanten til at investere i et hus. Men når man allerede torsdag ligger og græder sig selv i søvne, er det jo fordi der er noget der ikke er som det skal være.
Jeg elsker stadig min kæreste, højere end jeg nogensinde har elsket nogen før (bortset fra mine børn). Men jeg kan på ingen måder overskue hans børn.
Den mindste er 2 år ældre end min den mindste. Og barnet slå, sparker og bider mit barn. Det bestemmer ALT, og manipulere mit barn, som så bliver ked og bare gør som hans siger.
Hans største barn, sidder nærmest på skulderen af min kæreste, og hvis vi sidder ved computeren og jeg er ved at hjælpe min kæreste med noget, kommer han over og massere min kæreste. Er barnet ovenpå, sidder barnet og lytter/kommenterer på alt hvad vi snakker om. Kan barnet ikke høre hvad vi snakker om, kommer barnet ned og står på trappen for at høre hvad vi har gang i.
Børnene er så uopdragne, og får ALT opmærksomhed. Kærestens forældre giver dem slikposer og gaver, imens mine børn bare ligger ører til alt det de får. De får også noget i ny og næ, men de har stadig følelsen af at de ikke er velkomne.
Her kommer så de forbudte følelser: Jeg kan ikke rumme min kærestes børn!!
Jeg er glad og tilpas de uger hvor de ikke er her. Og der nyder jeg virkeligt livet med min kæreste og mine børn. '
Men de uger hvor hans børn er her, kan jeg slet ikke rumme at være til stede i familien. Jeg er sur og trist, nok mest af alt fordi jeg skal gå og rette på hans børn, når de står og siger grimme ord til mine, eller når hans den store står og sviner min den store til, for ikke at være god til håndbold eller lign.
Jeg prøver ihærdigt at planlægge ting, således at jeg bruger mindst muligt tid herhjemme.
Det skal lige siges at jeg prøver på selv at forkæle og være sød ved min kærestes børn, jeg hygger med dem, ser film med dem, læser historie med dem, osv. men i øjeblikket er jeg bare fyldt op af dem.
Jeg er klar over at det selvf. er børnene der er de helt store taber, i og med at de ikke har deres far og mor hver dag. Men det er fandedme hårdt at være i den her position.
Jeg elsker min kæreste, og ser helt bestemt en fremtid med ham, hvor vi bliver lykkelige, gamle og grå. Men jeg har ikke noget sted at lukke alle der her forbudte følelser hen. Så lige nu hober det hele sig bare op, og jeg laver ikke andet end at tude.
Det skal lige nævnes at der er uendeligt mange episoder der gør at tingene går lidt skævt. Og at de eksempler jeg nævner her, langt fra viser det hele billede af hvor hårdt det er. '
Jeg har altid haft en ide om at det er "nemt nok" at være pap-mor. Men det er satme hårdt. Respekt til alle pap-mødre/bonusmødre derude.
Er der andre der har det nogenlunde ligesådan?? Og som heller ikke er de forfærdelige stedmødre??
Hvordan kommer i helskindet igennem det, uden at miste jer selv?