Problemer pga corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2020

Anonym

Soonmom skriver:

Helt enig. 

Men vores gamle private dagpleje var for at sige det ligeglade med fleksibilitet og deres omdømme (de har et virkelig dårlig ry nu)..Men pga stigende børnetal, beliggenhed lige ved motorvejen og at mange bliver sendt til andre områder pga pladsmangel gør at de stadig kan få børn (men der er dælme også meget udskiftning i deres børn  Jeg forstår slet ikke der ikke er noget kontrol med private andet end om det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt, men det er en anden debat ) 

Som kommunal dagplejer har jeg set utallige eksempler på at forældre kommer i klemme hos de private dagplejere, hvorefter de kommer til det kommunale system for at få en plads. 

Jeg er tilhænger af det fri valg, men når det drejer sig om vores børn, burde der være bedre opsyn med private dagplejere.

Jeg har siddet på kursus med en privat, der fortalte om nogle udfordringer med et barn. Den private havde valgt at søge råd hos en ven der var uddannet sygeplejerske, for hun havde ikke andre at få vejledning hos. Det er jo ikke i orden, dels tavshedspligt osv men hun skal da ikke hente rådgivning om pædagogik ude i byen hos nogen der måske giver forkert vejledning. Jeg var mildest talt rystet over at dagplejeren ikke selv anså dette som et problem. 

Når det private fungerer, er det jo superfint at man kan f.eks. købe sig til de åbningstider man har brug for eller har mulighed for andre ting end det kommunale. Men vi har i nærområdet en dagplejer der har åbent fra kl 6 til 18 hver dag, forældrene er glade for muligheden, men helt ærligt, så spekulerer jeg på om man kan levere et kvalificeret nærvær i så mange timer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2020

Anonym

MoarHvidovre skriver:

Hvad skal vi andre gøre når SFO/KLUB kun har åbent for nødpasning og man bliver nød til, at gå tidligt hjem fra arbejdet. Hvis vores børn ikke kunne være alene hjemme de par timer har vi måtte hyrer en barnepige.

Verden er bare et andet sted i øjeblikket. Prøv at kigge lidt ind i dig selv.

Hvis I ikke kan aflevere der, hvor I får besked på må I hyrer en barnepige som så kan aflevere. 

Og det med, at I ikke får hvad I betaler for det er i min verden helt ude af proportioner. Vi betaler til 2 x klub og gør det med glæde selvom vi ikke bruger dem. Vi vil gerne, at personalet er der når alt det her er overstået. 

Vi betaler også til håndbold og fodbold, og gør det gerne, så klubberne kan overleve, da de ingen penge tjener ellers var de her ikke når tiderne bliver bedre.

Men har i ikke krav på nødpasning når i arbejder? Troede det var derfor der var nødpasning tilgængeligt for dem der SKAL møde på job? 

Anmeld Citér

18. maj 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Men har i ikke krav på nødpasning når i arbejder? Troede det var derfor der var nødpasning tilgængeligt for dem der SKAL møde på job? 

Nej, vi har ikke krav på nødpasning, da vi ikke varetager et sundhedsfagligt-arbejde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.