Soonmom skriver:
Helt enig.
Men vores gamle private dagpleje var for at sige det ligeglade med fleksibilitet og deres omdømme (de har et virkelig dårlig ry nu)..Men pga stigende børnetal, beliggenhed lige ved motorvejen og at mange bliver sendt til andre områder pga pladsmangel gør at de stadig kan få børn (men der er dælme også meget udskiftning i deres børn
Jeg forstår slet ikke der ikke er noget kontrol med private andet end om det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt, men det er en anden debat )
Som kommunal dagplejer har jeg set utallige eksempler på at forældre kommer i klemme hos de private dagplejere, hvorefter de kommer til det kommunale system for at få en plads.
Jeg er tilhænger af det fri valg, men når det drejer sig om vores børn, burde der være bedre opsyn med private dagplejere.
Jeg har siddet på kursus med en privat, der fortalte om nogle udfordringer med et barn. Den private havde valgt at søge råd hos en ven der var uddannet sygeplejerske, for hun havde ikke andre at få vejledning hos. Det er jo ikke i orden, dels tavshedspligt osv men hun skal da ikke hente rådgivning om pædagogik ude i byen hos nogen der måske giver forkert vejledning. Jeg var mildest talt rystet over at dagplejeren ikke selv anså dette som et problem.
Når det private fungerer, er det jo superfint at man kan f.eks. købe sig til de åbningstider man har brug for eller har mulighed for andre ting end det kommunale. Men vi har i nærområdet en dagplejer der har åbent fra kl 6 til 18 hver dag, forældrene er glade for muligheden, men helt ærligt, så spekulerer jeg på om man kan levere et kvalificeret nærvær i så mange timer.
Anmeld
Citér