Problemer pga corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.347 visninger
32 svar
29 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. maj 2020

Anonym trådstarter

Godmorgen alle sammen 

skriver lidt i håb om nogle herinde måske er private eller kommunal dagplejer eller bare ved noget 

mig og min mand er lidt tosset vi har vores søn hos en privat dagpleje, vi skal aflevere i intervaller og det os gået fint nok fordi min mand pt arbejder hjemme  men han skal starte op næste mandag igen og her har vi så problemet jeg møder kl 7 og min mand arbejder over en times kørsel væk og derfor er vi nødsaget til at skal aflevere 630 hvilket os står på den kontrakt vi har med hende, men pga af en anden aflevere sit barn der vil hun ikke ændre tiden vi aflevere ham 715 nu og det hænger jo slet ikke sammen med vores arbejde... vi står nu og aner ikke hvad vi skal gøre da det jo er uden for kommunal dagtilbud.
hun siger hun følger Sundhedsstyrelsen anbefalinger hvilket også er helt fint og forståeligt men det skal vel os hænge sammen med vores  hverdag Det jo ligesom derfor han bliver passet. 
vi har også en børnehave barn og der er slet ikke nogle problemer der så forstår ikke hvorfor det skal være så svært for hende at få det til at fungere. 

jeg synes det vil være så synd at flytte ham 

han skal starte i børnehave til januar og har skiftet dagpleje en gang.. 

hvad pokker havde i lige gjort her? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Godmorgen alle sammen 

skriver lidt i håb om nogle herinde måske er private eller kommunal dagplejer eller bare ved noget 

mig og min mand er lidt tosset vi har vores søn hos en privat dagpleje, vi skal aflevere i intervaller og det os gået fint nok fordi min mand pt arbejder hjemme  men han skal starte op næste mandag igen og her har vi så problemet jeg møder kl 7 og min mand arbejder over en times kørsel væk og derfor er vi nødsaget til at skal aflevere 630 hvilket os står på den kontrakt vi har med hende, men pga af en anden aflevere sit barn der vil hun ikke ændre tiden vi aflevere ham 715 nu og det hænger jo slet ikke sammen med vores arbejde... vi står nu og aner ikke hvad vi skal gøre da det jo er uden for kommunal dagtilbud.
hun siger hun følger Sundhedsstyrelsen anbefalinger hvilket også er helt fint og forståeligt men det skal vel os hænge sammen med vores  hverdag Det jo ligesom derfor han bliver passet. 
vi har også en børnehave barn og der er slet ikke nogle problemer der så forstår ikke hvorfor det skal være så svært for hende at få det til at fungere. 

jeg synes det vil være så synd at flytte ham 

han skal starte i børnehave til januar og har skiftet dagpleje en gang.. 

hvad pokker havde i lige gjort her? 

Hvor er det synd at hun skal opføre sig sådan. 

Men hvis hun holder på, at fordi et andet barn også skal komme der, at så må jeres ikke komme kl 6.30 så må i sige at i kommer kl 6.15 så i kan passe jeres arbejde. 

Ellers ville jeg kontakte dagpleje konsulenten som kontrollere de private passere i jeres kommune. 

Anmeld Citér

15. maj 2020

Babilooo

1) få en ung pige til at aflevere

2) få bedsteforældre til at aflevere

3) tal med jeres arbejdsgivere mht til øget fleksibilitet - din mand har jo åbenbart et job hvor han faktisk kan arbejde noget tid hjemme.

Du skriver I er tossede..? Over jeres dagplejes beslutning eller..? Det er ren luksus at kunne aflevere 7.15. Og at forvente st kunne aflevere 6.30 er I mine øjne voldsomt naivt. Og jeres kontrakt?  Øh - de fleste andre steder kan man ikke aflevere kl 6.30. Og de fleste steder har reduceret åbningstider.

Anmeld Citér

15. maj 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

3) tal med jeres arbejdsgivere mht til øget fleksibilitet - din mand har jo åbenbart et job hvor han faktisk kan arbejde noget tid hjemme.

Du skriver I er tossede..? Over jeres dagplejes beslutning eller..? Det er ren luksus at kunne aflevere 7.15. Og at forvente st kunne aflevere 6.30 er I mine øjne voldsomt naivt. Og jeres kontrakt?  Øh - de fleste andre steder kan man ikke aflevere kl 6.30. Og de fleste steder har reduceret åbningstider.

Det bliver da nød til at hænge sammen med vores arbejde ellers betaler man jo for en ydelse man ikke får fuldt ud, kan ikke være rigtig vi skal kæmpe for at få passede vores barn når vi rent faktisk betaler flere tusind kroner om måneden for at få passet ham ? 

Og ja min mand arbejder hjemme men det er stadig ikke optimalt for hans arbejdsgiver også derfor han skal tilbage ....

Anmeld Citér

15. maj 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor er det synd at hun skal opføre sig sådan. 

Men hvis hun holder på, at fordi et andet barn også skal komme der, at så må jeres ikke komme kl 6.30 så må i sige at i kommer kl 6.15 så i kan passe jeres arbejde. 

Ellers ville jeg kontakte dagpleje konsulenten som kontrollere de private passere i jeres kommune. 

Ja.  Kunne prøve kontakte dem men ville da ønske man kunne finde en løsning med hende selv 

Anmeld Citér

15. maj 2020

Soonmom

Hun skal jo ikke have 45 min. Interval mellem børnene, det står ingen steder i retningslinjerne.

I ventet bare ude til at den anden forældre er gået ud af huset og så kan I gå ind, det er det der menes med interval afleveringer og ja enig med at så må I sige at I er nødt til at aflevere 45 min før det andet barn (hvis hun holder på 45 min interval ) en anden løsning kan være at dagplejer går ud, så begge forældre kan aflevere 6:30

Anmeld Citér

15. maj 2020

Soonmom

Tjullehej skriver:

I min kommune har ingen kommunale institutioner reduceret åbningstider, så det er altså ikke "de fleste" der har det .

Og ja forældrene skal være fleksible i denne tid, men det skal dagplejer/institutionenerne også og vi snakke her en dagpleje med 4-5 børn, det kan simpelthen ikke være rigtigt

Anmeld Citér

15. maj 2020

Anonym

Nu har i valgt en privat pasning. Derfor har i ikke de samme muligheder som i det kommunale. I det kommunale har dp andre muligheder. Synes tit at folk kommer i problemer med de private pasningsordninger. 
Reglen er såmen god nok. Hun skal tage forældre ind i intervaller. Jeg ville snakke med mit arbejde om at i afl. 6.45 i stedet for. Kontrakten er ikke helt noget i kan holde hende op på i disse tider. 
i betaler flere 1000 kr. men i har stadig valgt det billige alternativ ift kommunal pasning. Ikke at det er relevant for problematikken men nu nævner du det selv. 
I kan jo ikke presse jer ind og tage tidspunktet fra de andre forældre der var tidligere ude end jer. 
men snak med hende måske hun i en periode vil åbne 6.15. Det vil de fleste jeg kender gerne være fleksible omkring hvis i så også henter 15 min før i den anden ende. 

Anmeld Citér

15. maj 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hvad med at snakke med hende fra kommunen der har med privat dagpleje at gøre? Kan ikke huske hvad “hun hedder”(/titel) 

De private dagtilbud jeg kender til har de ingen problemer heller. 

Anmeld Citér

15. maj 2020

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg tænker også at det ikke kan passe at børnene skal afleveres med 45 minutters mellemrum? Så lang tid tager det da ikke. Mine på 2 og 4 år er afleveret på max. 2 minutter, og bliver taget imod udenfor. Er hun slet ikke åben over for at en af jer eksempelvis kan aflevere 6.25 og den anden 6.35? Så tilgodeser man jo jer begge to og sundhedsstyrelsens anbefalinger (hvis dagplejer er OK med de 5 min. før). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.