Problemer pga corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Enig med de andre om, at I så burde kunne aflevere 6.15 eller 6.45.. Hos os (kommunal dagpleje) er der 15 min. interval ved aflevering, og 5 min. interval ved afhentning..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Nu har i valgt en privat pasning. Derfor har i ikke de samme muligheder som i det kommunale. I det kommunale har dp andre muligheder. Synes tit at folk kommer i problemer med de private pasningsordninger. 
Reglen er såmen god nok. Hun skal tage forældre ind i intervaller. Jeg ville snakke med mit arbejde om at i afl. 6.45 i stedet for. Kontrakten er ikke helt noget i kan holde hende op på i disse tider. 
i betaler flere 1000 kr. men i har stadig valgt det billige alternativ ift kommunal pasning. Ikke at det er relevant for problematikken men nu nævner du det selv. 
I kan jo ikke presse jer ind og tage tidspunktet fra de andre forældre der var tidligere ude end jer. 
men snak med hende måske hun i en periode vil åbne 6.15. Det vil de fleste jeg kender gerne være fleksible omkring hvis i så også henter 15 min før i den anden ende. 

Det er altså ikke sikkert det er billige bare fordi det er privat 

Vores gamle (virkelig dårlige) dagpleje besluttet at de skulle stige i løn og koster nu ca det samme som en vuggestue plads (men vuggestuer har en betalingsfri måneder og det er de ikke) hvilket gør dem til langt det dyreste.

Anmeld Citér

15. maj 2020

Anonym

Soonmom skriver:

Det er altså ikke sikkert det er billige bare fordi det er privat 

Vores gamle (virkelig dårlige) dagpleje besluttet at de skulle stige i løn og koster nu ca det samme som en vuggestue plads (men vuggestuer har en betalingsfri måneder og det er de ikke) hvilket gør dem til langt det dyreste.

Her omkring koster en privat dp forældrene omkring 2000-2500 for en dyr plads. En kommunal koster 3200 kr. så her er det, det billige alternativ. Og sådan er det ikke kun i den her kommune men i alle de omkring liggende kommuner. Så ved jeg godt der er helt særlige regler i fx kbh. Og forestiller mig de nok også er lidt dyrere i fx Århus, Odense osv. men som udgangspunkt er de det billige alternativ. Men ja der er selvfølgelig steder hvor det ikke gælder. 

Anmeld Citér

15. maj 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hvad skal vi andre gøre når SFO/KLUB kun har åbent for nødpasning og man bliver nød til, at gå tidligt hjem fra arbejdet. Hvis vores børn ikke kunne være alene hjemme de par timer har vi måtte hyrer en barnepige.

Verden er bare et andet sted i øjeblikket. Prøv at kigge lidt ind i dig selv.

Hvis I ikke kan aflevere der, hvor I får besked på må I hyrer en barnepige som så kan aflevere. 

Og det med, at I ikke får hvad I betaler for det er i min verden helt ude af proportioner. Vi betaler til 2 x klub og gør det med glæde selvom vi ikke bruger dem. Vi vil gerne, at personalet er der når alt det her er overstået. 

Vi betaler også til håndbold og fodbold, og gør det gerne, så klubberne kan overleve, da de ingen penge tjener ellers var de her ikke når tiderne bliver bedre.

Anmeld Citér

15. maj 2020

Ano18

I vores kommune er der pasning fra 8-15 og ellers skal man tilmelde sig nødpasning. Betalingen er den samme. Hvis man tænker økonomi er der mange det har mistet lønninger osv men bare helt generelt synes jeg at der er en grænse for hvor meget man skal blive ved med at betale før man får den ydelse man betaler for, trods man gerne vil “hjælpe samfundet”. Udover det måske har påvirket en selv økonomisk er det også en ekstra udgift og pres i familien med at betale en barnepige som jo forøvrigt ville være en ekstra smittekilde, så pointen i den “smittefrie” aflevering forsvinder lidt. Det er klart der skal tages hensyn og de anbefalede forholdsregler men det er da ikke 45 min. Hos os kan man endda aflevere flere ved lågen på en gang. Bare vi holder afstand. Det skal heller ikke “misbruges” af nogen - og hensynet skal altså gå begge veje. Vi skal alle få det her til at gå. I min kommune koster det forøvrigt mindre i det kommunale end det private Jeg ville heller ikke holde nogen op på en kontrakt pt men kontrakten skal heller ikke bare “omformuleres” udfra hvad dagplejeren siger, - det skal være ud fra bestemmelser lavet af myndighederne. Jeg ville tage en snak med dagplejeren og ud fra denne samtale overveje alle mulighederne om det ene eller det andet. Forøvrigt lukker de op i min kommune for normale åbningstider fra d 25 pga fase 2. 

Anmeld Citér

15. maj 2020

Soonmom

Her omkring koster en privat dp forældrene omkring 2000-2500 for en dyr plads. En kommunal koster 3200 kr. så her er det, det billige alternativ. Og sådan er det ikke kun i den her kommune men i alle de omkring liggende kommuner. Så ved jeg godt der er helt særlige regler i fx kbh. Og forestiller mig de nok også er lidt dyrere i fx Århus, Odense osv. men som udgangspunkt er de det billige alternativ. Men ja der er selvfølgelig steder hvor det ikke gælder. 

Det er ikke kommunalt bestemt, men op til det enkelte sted, så du kan ikke generelisere ud fra kommune  (det eneste der er kommunalt bestemt er hvor stort et tilskud til forældrene der gives )

Anmeld Citér

15. maj 2020

Anonym

Soonmom skriver:

Det er ikke kommunalt bestemt, men op til det enkelte sted, så du kan ikke generelisere ud fra kommune  (det eneste der er kommunalt bestemt er hvor stort et tilskud til forældrene der gives )

Det er jeg udemærket klar over men derfor er priserne stadig som jeg beskriver i min kommune og de omkringliggende kommuner. Jeg har selv været inde på de privates hjemmesider og undersøge priserne. 

Anmeld Citér

15. maj 2020

ønskebørn74

Vores går i en lille special børnehave og skal til at afsted igen. Der er kun 3,5 timers pasning pr. Barn om dagen. De må komme i hold for at overholde afstands reglerne. 

Anmeld Citér

15. maj 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Enig med de andre om, at I så burde kunne aflevere 6.15 eller 6.45.. Hos os (kommunal dagpleje) er der 15 min. interval ved aflevering, og 5 min. interval ved afhentning..

Desværre er hun ikke til at hugge eller stikke i 

Anmeld Citér

15. maj 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Desværre er hun ikke til at hugge eller stikke i 

Er det fordi, at der er andre, der afleverer på disse tider? Eller vil hun have 45 min. interval? 

Er det det sidste, så synes jeg, at du skal ringe til nogle (ved ikke lige hvem, men det har de andre skrevet).. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.