Corona giver mit barn sociale problemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2020

lineog4

Jeg undervurdrer bestemt ikke, hvor meget corona påvirker vores børn. Heller ikke vores meget forældres påvirkning af corona påvirker dem 

Jeg er selv kommende lærer og jeg ser en fordel i forældre ikke må komme med ind. Jeg villr naturligvis lytte til forældrene, men ja også lige se tiden an

Jeg ville som lærer ikke bare se tiden an, men jeg ville heller ikke ændre grupper. 

Jeg ville derimod være på i pauserne, hjælpe med at sætte en leg i gang som involverede hele legegruppe, så de skabte gode historier sammen. Og ja så ville jeg da give en pause for decideret samarbejde om faglige ting hvis der handler om en elev, der både var usikker på det faglige og det sociale samspil. 

Jeg ville lytte til eleven, men vælge en konstruktiv vej og ikke flyt gruppe vej 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2020

Sprit25

lineog4 skriver:

Jeg ville som lærer ikke bare se tiden an, men jeg ville heller ikke ændre grupper. 

Jeg ville derimod være på i pauserne, hjælpe med at sætte en leg i gang som involverede hele legegruppe, så de skabte gode historier sammen. Og ja så ville jeg da give en pause for decideret samarbejde om faglige ting hvis der handler om en elev, der både var usikker på det faglige og det sociale samspil. 

Jeg ville lytte til eleven, men vælge en konstruktiv vej og ikke flyt gruppe vej 

Enig, det er en bedre løsning. Men jeg synes bare jeg mangler om dymnamikken mellem det

Anmeld Citér

26. april 2020

God-mor

Anonym skriver:

Hej alle

Min datter på 10 år er dybt ulykkelig. Hun er tilbage i skole og klassen er delt op i to hold.  Desværre er hendes venner ikke på hendes hold.  

På hendes hold er til gengæld en pige, som hun skændes med dagligt. På skolen er de konkurrenter hjemme er ok. Leger tit sammen men kan ikke finde ud af det på skolen.