Anonym skriver:
Det her indlæg har været længe undervejs og jeg har mange gange overvejet om jeg overhovedet skulle lave det, men jeg kan simpelthen ikke lade være længere.
Sagen er den at vi sammen har en søn på 3 år, som har nogle særlige behov grundet tidlig fødsel og de følger der kommer med det. Han er blandt andet ekstremt sensitiv, har motoriske problemer, har talebesvær (taler stadig ikke forståeligt), umodent tarmsystem (som gør at han stadig har afføring som en baby, som 3-årig) og har nogle voldsomme reaktioner når tingene ikke går efter hans hoved.
Jeg har i lang tid forsøgt at få noget hjælp med ham (han har gået ved fys/ergo siden han var 6 måneder) fra kommunen, til andet end de motoriske problemer.
Desværre er min mand overhovedet ikke med på at få hjælp. Han mener ikke at vores søn fejler noget som helst, men at jeg og fys bare prøver at "gøre ham syg". Han mener at vores søns opførsel er helt normal og at problemet er at jeg forkæler ham og at han er vant til at få sin vilje og derfor stejler når han ikke gør. Men jeg mener ikke at det er normal "forkælet" opførsel han udviser.
Jeg har intet overskud længere. Jeg kan knapt nok tage mig sammen til at tage opvasken eller svinge støvsugeren, fordi vores søn kræver alt hvad jeg har. Jeg har ekstremt meget fravær fra mit arbejde, fordi jeg ofte døjer med migræne og/eller mave-problemer (opkast/diarré
, sandsynligvis på grund af stress/overbelastning. Jeg har brug for at der sker noget andet. Jeg kan ikke fungere på denne her måde.
Jeg har overvejet at bede sygehuset lave en underretning til kommunen, så de måske kan tage mig seriøst, men min mand ville blive arrig over det og jeg ved simpelthen ikke længere.
Hilsen en træt, fortvivlet mor, som ikke længere kan finde overskuddet til at være tålmodig med en dreng der slår, bider, sparker, kaster ting efter, klemmer, kradser, niver og tager "kvælertag" på mig og hans storesøster.
Skriven pb til mig. Har stået i samme situation. Præmature twillinger.