mavefornemmelse om retningslinjer i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.711 visninger
20 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. april 2020

Anonym trådstarter

Hej alle, 

Jeg har simpelthen en dårlig fornemmelse i maven om min søns børnehave. Han er lige fyldt 3 og startede i februar. De er få børn samlet om dagen til 2/3 forskellige pædagoger, så lige der, er det jo helt fint. Min søn er nu begyndt at sige nogle ting, som jeg synes er lidt voldsomt for en på 3 år. Han siger blandt andet; "du skal fjerne dit hoved, det er for tæt på", "Man må ikke kramme nogle" og "du er for tæt på mig, du skal gå væk". Når chancen har budt sig, har jeg stillet spørgsmål til de ting, han fortæller om, og han fortæller også, at man ikke må få et kram af X (pædagog), hvis man er ked af det.

Vi vælger så at spørge en af pædagogerne om deres retningslinjer og hvad de gør i forskellige situation. Pædagogen fortæller, at han gerne giver kram, for det er jo små børn. Men han fortæller også, at der er nogle dernede, som er mere strikse med afstand. Desværre stopper den her mandlige pædagog snart, og jeg tænker så nu, at min søn bliver ladt tilbage med den/de pædagoger, som er strikse med afstand. Jeg ved reelt ikke, hvad der sker bag de lukkede døre, men jeg har en dårlig mavefornemmelse. Specielt den ene af pædagogerne er sådan meget fjern i det og virker ofte lidt træt af det hele.

Jeg er nervøs for, om situationen bliver ved i lang tid, og min søn så ikke kan få den omsorg, små børn har brug for i længere tid. Men jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre ved det.. Hvad havde I gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2020

Soonmom

Det eneste du kan gøre er at holde dit barn hjemme

Der er forskel på pædagogerne og nogle pædagoger er rad for at få Corona og er pt (sorry to say) dårlige pædagoger og burde ikke være på arbejde, men der er så stor mangel så de skal være der.

Jeg er også pædagog og finder det så svært at arbejde under disse forhold.

Jeg hverken kan eller vil gå på krompromis med omsorgen, nærheden og pædagogikken og føler jeg at jeg skal gøre det så må jeg melde pas.

Men det er meget forskelligt hvordan de forskellige institutioner og de forskellige pædagoger håndterer det.

Mine begynder i børnehave og vuggestue igen på mandag, men udfra det jeg kan se på billeder og videoer ser det meget stille og roligt ud og en pædagog havde da også et barn på armen blot for at rette på huen, så der er jeg helt tryg

Anmeld Citér

22. april 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Det eneste du kan gøre er at holde dit barn hjemme

Der er forskel på pædagogerne og nogle pædagoger er rad for at få Corona og er pt (sorry to say) dårlige pædagoger og burde ikke være på arbejde, men der er så stor mangel så de skal være der.

Jeg er også pædagog og finder det så svært at arbejde under disse forhold.

Jeg hverken kan eller vil gå på krompromis med omsorgen, nærheden og pædagogikken og føler jeg at jeg skal gøre det så må jeg melde pas.

Men det er meget forskelligt hvordan de forskellige institutioner og de forskellige pædagoger håndterer det.

Mine begynder i børnehave og vuggestue igen på mandag, men udfra det jeg kan se på billeder og videoer ser det meget stille og roligt ud og en pædagog havde da også et barn på armen blot for at rette på huen, så der er jeg helt tryg

Tak for dit svar  Fint at høre et svar fra en pædagog. 

Vi kan desværre ikke holde hjemme, da vi begge arbejder i det private og skal på arbejde. 

Jeg er sådan i tvivl om vi skal finde en anden institution, om jeg skal tage fat i lederen eller snakke med afdelingen i kommunen.. For måske overreagerer jeg bare 

Anmeld Citér

22. april 2020

Babilooo

Shit.. det ville jeg helt klart tale med lederen om. Jeg synes også det er helt vanvittigt som hænderne ser ud efter to dage. Nogle steder går det helt i panik og skurer og vasker hvert 5 min.

Så jeg ville klar være obs. Evt. tal med nogle af de andre forældre... hvad oplever de?

Anmeld Citér

22. april 2020

Anonym

Pædagogerne kan ikke gør andre en at følge sundhedsstyrelsen retningslinjer tro hele ikke at Pædagogerne synes det her er sjovt Og jeg forstår godt hvis nogle pædagoger er forvirret når det kommer til hvad de må og ikke må Sundhedsstyrelsen Kan jo inden kan find ud af hvad de mener 

Anmeld Citér

22. april 2020

ønskebørn74

Først krammer 

Det eneste du kan gøre er at holde børnene hjemme. Alle børn har brug for omsorg og nærhed. Det kan pædagogerne ikke give i øjeblikket uden at sætte sig selv og børnene i fare. Og jeg forstår godt de er bange og holder afstand. Jeg synes det er fejt at de er tvunget ud i denne situation. Vores små skulle havde blevet hjemme. Det er dem der lider under det her. 

Anmeld Citér

22. april 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Pædagogerne kan ikke gør andre en at følge sundhedsstyrelsen retningslinjer tro hele ikke at Pædagogerne synes det her er sjovt Og jeg forstår godt hvis nogle pædagoger er forvirret når det kommer til hvad de må og ikke må Sundhedsstyrelsen Kan jo inden kan find ud af hvad de mener 

Jeg synes at have læst, at pædagogerne netop skal være nærværende og yde omsorg på trods af de generelle retningslinjer, da det netop er børn. Jeg kan helt sikkert godt følge udfordringen, tror også, jeg ville have svært ved det, men lige nu føler jeg bare, det er et opbevaringssted uden mulighed for tryghed  Men igen, jeg kan være helt galt på den - derfor jeg lige tænkte, jeg ville vende den med andre herinde 

Anmeld Citér

22. april 2020

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

Først krammer 

Det eneste du kan gøre er at holde børnene hjemme. Alle børn har brug for omsorg og nærhed. Det kan pædagogerne ikke give i øjeblikket uden at sætte sig selv og børnene i fare. Og jeg forstår godt de er bange og holder afstand. Jeg synes det er fejt at de er tvunget ud i denne situation. Vores små skulle havde blevet hjemme. Det er dem der lider under det her. 

Jeg er helt enig, det må være svært  Vi kan desværre ikke holde hjemme, da vi begge arbejder i butik.. 

Jeg er bare mega nysgerrig på, om det virkelig er sådan alle steder, er det virkelig bare den nye virkelighed, man skal vænne sig til.. 

Anmeld Citér

22. april 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Shit.. det ville jeg helt klart tale med lederen om. Jeg synes også det er helt vanvittigt som hænderne ser ud efter to dage. Nogle steder går det helt i panik og skurer og vasker hvert 5 min.

Så jeg ville klar være obs. Evt. tal med nogle af de andre forældre... hvad oplever de?

Ja, jeg er også lidt ude i at tale med lederen. Tak for råd 

Har set billeder af nogle børns hænder, det er helt vildt - den udfordring har vi (heldigvis) ikke haft.

Anmeld Citér

22. april 2020

Anonym

ønskebørn74 skriver:

Først krammer 

Jeg forstår også godt at de er bange - men det er fordi stemningen er kørt fuldstændigt vanvittigt op..? Det er en kæmpe overreaktion.

Der var 29 børn der døde af influenza i 1917-18. Ingen konsekvenser .... Og hvad skulle alternativet være til at åbne op..? At være i karantæne til der er en vaccine...? Det er ikke en holdbar løsning. Man skræmmer folk til at makke ret først - for så at have gjort dem så bange at børnene behandles med afstand og uden nærvær når man lukker op. 

https://www.bt.dk/samfund/i-2018-doede-29-boern-i-dansk-epidemi-intet-blev-lukket-ned

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.