Hej alle,
Jeg har simpelthen en dårlig fornemmelse i maven om min søns børnehave. Han er lige fyldt 3 og startede i februar. De er få børn samlet om dagen til 2/3 forskellige pædagoger, så lige der, er det jo helt fint. Min søn er nu begyndt at sige nogle ting, som jeg synes er lidt voldsomt for en på 3 år. Han siger blandt andet; "du skal fjerne dit hoved, det er for tæt på", "Man må ikke kramme nogle" og "du er for tæt på mig, du skal gå væk". Når chancen har budt sig, har jeg stillet spørgsmål til de ting, han fortæller om, og han fortæller også, at man ikke må få et kram af X (pædagog), hvis man er ked af det.
Vi vælger så at spørge en af pædagogerne om deres retningslinjer og hvad de gør i forskellige situation. Pædagogen fortæller, at han gerne giver kram, for det er jo små børn. Men han fortæller også, at der er nogle dernede, som er mere strikse med afstand. Desværre stopper den her mandlige pædagog snart, og jeg tænker så nu, at min søn bliver ladt tilbage med den/de pædagoger, som er strikse med afstand. Jeg ved reelt ikke, hvad der sker bag de lukkede døre, men jeg har en dårlig mavefornemmelse. Specielt den ene af pædagogerne er sådan meget fjern i det og virker ofte lidt træt af det hele.
Jeg er nervøs for, om situationen bliver ved i lang tid, og min søn så ikke kan få den omsorg, små børn har brug for i længere tid. Men jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre ved det.. Hvad havde I gjort?
Anmeld
Citér