Pasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2020

CBbaby

Ingen mulighed. 

Vi er blevet bedt om at holde hjemme. Der er ikke nogen pladser. De pladser der er, er prioriteret. Og vi kan begge arbejde hjemme pga arbejde i det offentlige. 
Så vi fortsætter hjemmepasning og fuldsarbejde mindst 4 uger endnu...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2020

Ano18

Soonmom skriver:

Både i min arbejdskommune og mine egne børns kommune SKAL man modtage børnene , hvis vi ikke kunne få pasning, ville jeg da også være den første til at klage, det er nemlig som de skriver ikke godt nok. Hvis man ikke kan få passet sit barn skal man selvfølgelig ikke betale, men risikerer jo samtidig dit job (ikke alle kan jo arbejde hjemmefra)

Det er lidt typisk min kommune og det er nok derfor jeg også bliver irriteret. De er meget hurtige til “at tage” og knap så gode til at “give” (hjælpe). Jeg er rigtig glad for vores institutioner så der er intet personligt der, men det ville være rart med et alternativ til at betale/aflevere og så melde helt ud og ikke kunne få en plads igen, hvilket vi ikke ønsker. Derudover de børn der startede op her i karantænen har ikke fået tilbudt nødpasning trods forældre i nødberedskabet hvilket jo er forståeligt, hvis der ikke er mulighed for indkøring i trygge rammer, men stadig betaling ved kasse 1 Og så skal man jo selv sørge for at tage fri til indkøring når det så er muligt senere hen. Som minimum synes jeg at man skulle “slippe for” at betale mad og bleer. Mad alene er 750 kr oveni som er en udgift man også betaler hjemme stadig.

Og når man så ser andre kommuner tilbyder man selv “passer” sine børn og får refunderet betalingen men vores ikke gør Hm... samtidig med man hver dag får mails fra famly om at de gerne ser man beholder sine børn hjemme og at det nu bare er vedtaget at man har x antal timer fra 8-15. 

Anmeld Citér

19. april 2020

Panther

Profilbillede for Panther

Ingen mulighed for pasning.

Anmeld Citér

19. april 2020

grinny

Hos os er der mulighed for pasning i normal åbningstid, dog skal der afgives tidspunkt for aflevering og hentning.

Vi er dog blevet bedt om - dem der kan - at holde hjemme så længe som muligt så vi er hjemme 

Anmeld Citér

19. april 2020

Nomnom

Ingen mulighed for pasning af vores søn i børnehave, da både min mand og jeg arbejder hjemme og ikke varetager en kritisk samfundsfunktion. Vi havde regnet med at aflevere et par timer dagligt fra mandag, da det var hvad institution først meldte ud, men blev ringet op i torsdags fra børnehaven, at de ikke har plads til mere end 50% af de tilmeldte børn og derfor må prioritere.

Så vi har hjemme frem til i hvert fald d. 10. maj.

Anmeld Citér

19. april 2020

A38

Vi har fået at vide at de åbner på mandag, og vi har afgivet forventet afleverings- og hentnings-tidspunkt. Men vi har ikke hørt mere. Da vi begge arbejder hjemme “frygter” vi at vi ikke har plads. Men jeg regner da at de melder noget ud, senest i morgen tidlig. Så må vi tage den derfra!

Anmeld Citér

19. april 2020

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Tjullehej skriver:

Vi har fået to dage i næste uge og tre dages pasning i ugen efter... reducerede dage.

Ikke lige noget man kan bruge til specielt meget.

Hvad med jer andre - hvordan er jeres pasningsmuligheder?

shit jeg håber snart på noget normalitet 

Vores piger går i skole alle dage, men vi er ikke begyndt at bruge sfo, da farmand stadig kan arbejde hjemmefra. 

Anmeld Citér

19. april 2020

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Normal åbningstid tror jeg. Men vi skal melde afleveringstid og hentetid og disse skal holde. 

De første 2 dage afleverede vi i porten ind til p pladsen men fra i morgen må vi gå ind på legepladsen og vaske hænder og så aflevere i døren til garderoben.

Her bruger jeg den fra 9 til 14.45 selvom jeg går hjemme. Men flere ting gør jeg hsr brug for pasning. 

De første 2 dage var de 3 i vuggestuen. Fra i morgen er de 9. 

Anmeld Citér

19. april 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Her har vi været tilbage til næste normale tilstande igen siden i onsdags. Åbningstiden er en time senere og der lukkes en halv time tidligere, men ellers er pasningen, som den plejer. 

Jeg synes, det er forkert, at jer uden pasning stadig skal betale for kost og bleer, når institutionernes udgift til disse poster jo må hænge sammen med antallet af børn, de tager imod. Når institutionerne ikke tager imod jeres børn, så er deres udgift til disse børns kost og bleer jo 0. 

Anmeld Citér

19. april 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Tjullehej skriver:

Vi har fået to dage i næste uge og tre dages pasning i ugen efter... reducerede dage.

Ikke lige noget man kan bruge til specielt meget.

Hvad med jer andre - hvordan er jeres pasningsmuligheder?

shit jeg håber snart på noget normalitet 

Vi har fuld pasning undtaget dagplejen som er fra 8-16 men vi har før aldrig haft brug for pasning før 8 eller efter 16. Så det er heldigt. 
i min egen børnehave (mit arbejde) har vi også kun reduceret tidsrummet til at vores åbningstid er fra 8-16 og nødpasning fra 6.30-8 og 16-17 så muligheden er der stadig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.