Pasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2020

ErDuHerIkkeSnart

Tjullehej skriver:

Vi overvejer faktisk også at melde vores us som skal starte i skole. Man betaler en del for noget man ikke kan gøre brug af - madudgiften og madordning mm

Jeg er ambivalent omkring det - fordi jeg på den ene side har enormt brug for pasning (og det kunne jo principielt være, at der opstod en mulighed), på den anden side egentlig ikke ønsker at trække penge ud fra en sektor som i forvejen er så udsultet.

Det er ikke penge vi havde budgetteret med at få - og jeg ville langt hellere at de gik til bedre normeringer end til os, men så direkte får man jo ikke lige lov til at vælge 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2020

Babilooo

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg er ambivalent omkring det - fordi jeg på den ene side har enormt brug for pasning (og det kunne jo principielt være, at der opstod en mulighed), på den anden side egentlig ikke ønsker at trække penge ud fra en sektor som i forvejen er så udsultet.

Det er ikke penge vi havde budgetteret med at få - og jeg ville langt hellere at de gik til bedre normeringer end til os, men så direkte får man jo ikke lige lov til at vælge 

Enig .. men kan godt mærke, at vi er fire hjemme hvor tre af os betaler frokostordnig (som vi ikke kan bruge for tiden) samtidig med at vi alle skal spise hjemme for tiden der ryger godt noget meget mad og drikke igennem hjemmet. 

Anmeld Citér

18. april 2020

2017morigen

Her er det stort set normalt.

Den store skal i skole og mister ca 3 timer om ugen. Den lille går i dagpleje og her skal der afgives 2 timer om ugen ud af 48 timer pga den øgede rengøring. Vi bruger dog sjældent yder timerne så vi vil ikke opdage det.

Anmeld Citér

18. april 2020

Miti's mama

Vores institution starter igen mandag. Vuggestuebørnene får huset, og børnehavebørnene kommer til at være i skoven hele dagen. Pasning fra 8-15, men det er det som vi normalt bruger så det passer os fint.

Pædagoerne har dog brugt dagen i går på at rende rundt i skoven og grave latriner... så det er ikke helt som det plejer.

Anmeld Citér

18. april 2020

Ano18

jeg ved godt at det i manges ører lyder forkert når jeg siger det højt, men jeg synes faktisk ikke det er  rimeligt at vi bliver ved at betale til en institution som vi ikke kan få pasning i. Jeg vil gerne bibringe til fællesskabet osv men synes der er en grænse - og den går lidt for mig nu her hvor jeg ikke må passe mine børn selv uden samtidig at skulle betale til institutionen. Synes godt de kunne tilbyde kompensation. Jeg ved det er til dels mit eget valg men jeg synes godt vores kommune kunne tilbyde det men de har i stedet udmeldt, at de bare ikke kan tilbyde pasningen bortset fra x antal timer i et tidsrum fra 8-15. I vores kommune betaler mange samtidig til madordning dog ikke bleer. Men trods vi har deltidsplads så løber vores institutioner op i 4500 om mdr og det synes jeg er meget i længden. Når jeg siger det til min mand så bliver han irriteret på mig og jeg føler mig måske også ... smålig, men altså ja jeg er den der går hjemme m mine kære små. Mine har så kun været i institution 10 dage siden november pga sygdom osv og det er jo ingens skyld men argh det ene m det andet ik. Min mand har pt virkelig meget arbejde og jeg har 3 store skolebørn der skal have lavet lektier etc så nogen skal min irritation da gå ud over mine unger skal gå 2-3 dage i ca 5 timer hver i institution når corona er overstået så det er ikke fordi jeg normalt har dem meget afsted, så det er altså mest en hormonel principsag her fra den arrige højgravide  Men altså synes kommunerne skulle have ens “regler og retningslinier”.

Anmeld Citér

18. april 2020

Pb18

Vi har fået tilbudt 4 dage i næste uge og 0 i ugen derefter . Åbningstiderne er reduceret til 7-16, men det er egentlig fint nok . Ville bare gerne kunne aflevere i ugen efter - heldigvis har jeg en forstående chef

Anmeld Citér

18. april 2020

Birthdaybaby

Vi har fuld mulighed for pasning. Men .. børnehavens tolkning af retningslinjerne er i mine øjne håbløse. Føler ikke jeg kan byde min datter det. 

Anmeld Citér

18. april 2020

Nea85

Her har børnehaven og SFO'en åbent som normalt. Til at starte med kunne SFO ikke tilbyde pasning om morgenen, men det har de heldigvis fået ændret nu

Anmeld Citér

18. april 2020

Soonmom

Samme mulighed, dog skal vi give tider for en uge af gangen.

De er heldigvis ikke så emsige i vores institution

Anmeld Citér

18. april 2020

Soonmom

Ano18 skriver:

jeg ved godt at det i manges ører lyder forkert når jeg siger det højt, men jeg synes faktisk ikke det er  rimeligt at vi bliver ved at betale til en institution som vi ikke kan få pasning i. Jeg vil gerne bibringe til fællesskabet osv men synes der er en grænse - og den går lidt for mig nu her hvor jeg ikke må passe mine børn selv uden samtidig at skulle betale til institutionen. Synes godt de kunne tilbyde kompensation. Jeg ved det er til dels mit eget valg men jeg synes godt vores kommune kunne tilbyde det men de har i stedet udmeldt, at de bare ikke kan tilbyde pasningen bortset fra x antal timer i et tidsrum fra 8-15. I vores kommune betaler mange samtidig til madordning dog ikke bleer. Men trods vi har deltidsplads så løber vores institutioner op i 4500 om mdr og det synes jeg er meget i længden. Når jeg siger det til min mand så bliver han irriteret på mig og jeg føler mig måske også ... smålig, men altså ja jeg er den der går hjemme m mine kære små. Mine har så kun været i institution 10 dage siden november pga sygdom osv og det er jo ingens skyld men argh det ene m det andet ik. Min mand har pt virkelig meget arbejde og jeg har 3 store skolebørn der skal have lavet lektier etc så nogen skal min irritation da gå ud over mine unger skal gå 2-3 dage i ca 5 timer hver i institution når corona er overstået så det er ikke fordi jeg normalt har dem meget afsted, så det er altså mest en hormonel principsag her fra den arrige højgravide  Men altså synes kommunerne skulle have ens “regler og retningslinier”.

Både i min arbejdskommune og mine egne børns kommune SKAL man modtage børnene , hvis vi ikke kunne få pasning, ville jeg da også være den første til at klage, det er nemlig som de skriver ikke godt nok. Hvis man ikke kan få passet sit barn skal man selvfølgelig ikke betale, men risikerer jo samtidig dit job (ikke alle kan jo arbejde hjemmefra)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.