Jeg har et barn på 2 år, og nu begynder omgangskredsen så småt at spørge ind til om vi ikke snart skal have den næste, så de kan “nå” at få glæde af hinanden. Ærligt, så har jeg ikke noget behov for at få flere. Jeg elsker selvfølgelig mit barn over alt på jorden, men jeg har faktisk intet ønske om at få flere... Jeg føler at jeg kan være der 100%, med overskud og leg, og at jeg ikke har lyst til at dele min opmærksomhed mellem to børn. Jeg føler at jeg kan være en bedre mor overfor en i forhold til to, da jeg så hele tiden ville skulle dele sol og vind lige imellem dem... og så igen, føler jeg at burde for at give mit barn en søskende. Selv er jeg ud af en søskendeflok på 3 og jeg ville ikke være nogen af dem foruden. Mine bedste barndomsminder er jo sammen med dem, og det vil jeg jo rent teoretisk gerne give videre, og det under jeg også mit barn at opleve. Så er der hele den der debat om at enebørn bliver forkælede, ikke kan dele og bla bla bla. Men det er jeg nu ikke så bekymret for.
jeg er virkelig splittet, for jeg “orker” nærmest ikke at starte forfra nu hvor det hele begynder at blive lidt lettere, samtidig med at jeg føler jeg frarøver mit barn noget ved ikke at give det en bror eller søster. Måske også med tanke på senere i livet når faren og jeg ikke er her længere, så bliver det måske ensomt? Hvad havde i af overvejelse, og har i nogensinde fortrudt kun at få et barn?
Håber mit indlæg giver mening, og at i vil dele ud af jeres erfaring så jeg forhåbentlig kan blive lidt klogere på hvad jeg hælder mest til.
Anmeld
Citér