Jeg går i disse dage med en kæmpe klump i maven og en frygt for, hvad der mon skal ske i al dette Corona-halløj.
Jeg er selv så heldig at være blevet sendt hjem i 14 dage, da jeg er offentligt ansat (som én af de 2 offentligt ansatte i mit fag i hele regionen), men min mand er privat ansat samt har et job som er nødvendigt for at landet kan fungere (fødevareproduktion). På hans arbejde står de tæt, i et koldt indeklima og er mere end 100 mennesker på hver afdeling. De skal sådan set melde sig syge hvis de har bare den mindste smule symptomer, men min mand fortæller at flere går og hoster og/eller snotter.
Vi har en lille søn i børnehavealderen som er særligt udsat og jeg selv har nedsat immunforsvar på grund af noget medicin jeg bruger (og bliver nødt til at fortsætte med). Så jeg er pisse bange for at der skal komme smitte med hjem til vores lille søn. Jeg har allerede været ved at miste ham så mange gange og de første 2 måneder af hans liv var det dagligt at vi troede at nu var det slut og én gang da han var få måneder gammel hvor jeg selv måtte foretage livsreddende førstehjælp på ham indtil ambulancen kom, så frygten har ligesom siddet i mig lige siden og udviklet sig til en angst (som jeg er medicineret for og går til samtaler om). Jeg kan ikke finde ud af hvor mange af mine tanker der "bare" er almindelig fornuftig frygt og hvilke der er angsten der tager over, men jeg ved at jeg har lyst til at flygte hen i et familiemedlems tomme hus og bo der med mine børn, indtil alt dette her er overstået, vel og mærket uden deres far.
Jeg ved godt at i ikke kan hjælpe, men jeg har bare brug for at komme ud med noget af alt det her, da jeg ikke føler at jeg kan "tillade" mig at sige det til min mand, da han jo bare gør hvad han skal/bliver nødt til og min angstvejleder, ligesom så mange andre, holder lukket og slukket på grund af corona.
Hvis jeg havde det som dig, og havde et så sygt barn, og var bange for dets sikkerhed, havde jeg reageret.
så må faren blive hjemme for egen regning. Eller I flytte ud eller ham, for en tid.
kan ikke se problemet?
vi alle skal havde den virus, siger de, på et eller andet tidspunkt, vi må bare ikke få det samtidigt, og det udelukkende derfor de har lukket ned indtil videre i 14 dage.
jeg synes det træls folk panikker, men de samtidig ikke gør noget.
jeg har selv en datter på 2,5 og er også gravid, og min mand arbejder stadig, fordi ellers går Danmark helt i stå. Og jeg synes det fint, jeg er på ingen måder bange eller nervøs.
vi tager vores forholds regler. Vasker hænder ofte, taget os ikke til hovedet, og går kun ud i offentlighed når vi skal handle hver 3-4 dag