Corona-frygt og manden på arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
M O R til J Vega skriver:

Men hun handler ikke ind til 14 dage ad gangen normalt, for at svare på det du skriver. Og hvis alle pludselig handler til 14 dage, kan butikkerne ikke følge med, det udtaler de jo selv? 

nej, jeg udpenslede ikke fuldstændig i første indslag, da det ville blive en lang smører, det har du ret i. 

jeg følger helt klart de anbefalinger der er. Vi har siddet hjemme siden onsdags  og en gang været hos mine forældre, SOM, hvis du har læst hvad jeg har skrevet, før du skriver til mig, at vi alligevel flytter ind hos om 3 uger, da vores hus er solgt! Det må vi så heller ikke eller hvad i din verden? Skal vi bo på gaden så? 
vi er nød til at se mine forældre, for at begynde at rykke nogle af alle vores ting. 

det er noget af en beskyldning at komme med, at jeg ikke følger de anbefalet råd, når du INGENTING ved om mig eller min situtation. 

sender dig gerne købskontrakten, hvis du heller ikke tror på, vi skal være ude af vores solgte hus om 3 uger. 

det gør mig sgu sur, at blive beskyldt på den måde, når du ikke aner fakta for besøg! At dømme sådan siger mere om dig, end mig. 

Du indleder med at dømme og latterliggøre din veninde. Derefter bliver du rasende over selv at blive dømt. Tag det nu roligt - folk bliver formentlig provokerede af, at du lægger ud med gloriepudsning og nedgørelse af din veninde. I bund og grund er det jo underordnet, hvad hun helt nøjagtigt har gjort, og hvad hun er bange for. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Det er udokumenteret ja. Men jeg står ved det. 

Hvad står du ved? At du har ekspertviden om immunologi og tillige har en krystalkugle? Det er indlæg som dine, der kan gøre mig allermest frustreret over situationen. Folk, der slynger om sig med mavefornemmelser og skrækscenarier, som skræmmer livet af nogle, der ikke nødvendigvis er kildekritiske og ikke gennemskuer, at det er amatør-forudsigelser. 
Jeg synes ærligt talt, du skal slette dine indlæg. De er lige så meget imod myndighedernes anbefalinger, som det er at trodse diverse andre påbud. Du spreder ikke smitte, men frygt. Vil du ikke godt lade være? 

Anmeld Citér

17. marts 2020

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

Hvad står du ved? At du har ekspertviden om immunologi og tillige har en krystalkugle? Det er indlæg som dine, der kan gøre mig allermest frustreret over situationen. Folk, der slynger om sig med mavefornemmelser og skrækscenarier, som skræmmer livet af nogle, der ikke nødvendigvis er kildekritiske og ikke gennemskuer, at det er amatør-forudsigelser. 
Jeg synes ærligt talt, du skal slette dine indlæg. De er lige så meget imod myndighedernes anbefalinger, som det er at trodse diverse andre påbud. Du spreder ikke smitte, men frygt. Vil du ikke godt lade være? 

Jamen hvis vi ser på udviklingen så er det hvad der kommer til at ske! Nu kan jeg ikke slette, men en moderator må meget gerne

Anmeld Citér

17. marts 2020

M O R til J Vega

Sprit25 skriver:

Nej det er ikke en umoden kommentar. Det er faktum! Hvis vi ikke stopper med at besøge hinanden nu! Så ender vi med at skulle dokumenterer hvorfor vi skal ud! Jeg har fuldt forståelse for jeres situation, men vi er nødt til at stoppe med at se hinanden. Min mor står i butik. Hende ser vi ikke, fordi hun kan smitte folk! Hun tager på arbejde og hjem. Sådan er det lige nu! 

Med fuldstændig vanvittig held er vi ude om 14 dage! Så har I en uge

Hvis det faktum, at vi alle sidder i karantæne om 3 uger, ved du mere end selv regeringen. Ingen ved præcist hvad der sker om 3 uger. 

Jeg har en underskrift, jeg må stå ved, eller retter skal, så ja, ligegyldigt hvad, skal jeg være ude af min adresse der.

karantæne eller ej, tror jeg godt, jeg kan få lov til, at sætte mig ud i min bil og køre til min nye adresse.

men vi må se hvad der sker 

Anmeld Citér

17. marts 2020

M O R til J Vega

Mom skriver:

Du må rigtig gerne blande dig, det er jo en debat

Regeringen anbefaler at vi holder os mest muligt hjemme, og at vi holder en general afstand til hinanden, det syntes jeg ikke at pågældende umiddelbart kan siges at overholde ved at handle hver 3-4 dag og se (godt nok yngre) bedsteforældre 2 gange om ugen - men det jeg reagerede mest på er det at man kalder andre hysteriske og sige at de hamstre, når det i min optik slet ikke passer. I min optik er der stadig en del folk der tager det AL for let.

Panikker ikke?  Har aldrig skrevet hysteriske 

det to meget forskellige ting! 

panikker kan man ikke altid styre. Hysterisk, er i min verden noget man kan styre.

Anmeld Citér

17. marts 2020

M O R til J Vega

Mor og meget mere skriver:

Du indleder med at dømme og latterliggøre din veninde. Derefter bliver du rasende over selv at blive dømt. Tag det nu roligt - folk bliver formentlig provokerede af, at du lægger ud med gloriepudsning og nedgørelse af din veninde. I bund og grund er det jo underordnet, hvad hun helt nøjagtigt har gjort, og hvad hun er bange for. 

Hver sin mening  jeg er fuldstændig uenig i min veninde ja, og at dømme hende gør jeg ikke, for kender hende meget tæt. Jeg siger hun panikker, og det siger hun også selv. 

måske kan du sige jeg “latterliggøre hende” fair nok. Men når hun ringer til mig to dage i træk og tuder, og siger hun ikke går ud de næste 14 dage, fordi hun er så bange, sender mand afsted hverdag på job, og hun så ringer til mig på tre dagen, for at høre hvad jeg laver, og jeg så spørg hende. Og hun siger“Jeg er lige i fakta, jeg skal have smøger” 

ja så synes jeg man er helt væk. Men jeg KENDER hende. Og jeg ved hun synes min mening er latterlig og det fint for mig, det gør mig ikke ked af det 

Men at dømme folk, man ikke kender eller kender historien, det er i MIN verden ikke okay. 

men hver sin mening 

Anmeld Citér

17. marts 2020

Moderator

Profilbillede for Moderator

Henstiller til at debattere sagligt , og ikke skræmme unødigt med gisninger. 

Klart alle er i en form for uro  - men det gavner ikke at hidse tingene op .

Anmeld Citér

17. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Mom skriver:

Du må rigtig gerne blande dig, det er jo en debat

Regeringen anbefaler at vi holder os mest muligt hjemme, og at vi holder en general afstand til hinanden, det syntes jeg ikke at pågældende umiddelbart kan siges at overholde ved at handle hver 3-4 dag og se (godt nok yngre) bedsteforældre 2 gange om ugen - men det jeg reagerede mest på er det at man kalder andre hysteriske og sige at de hamstre, når det i min optik slet ikke passer. I min optik er der stadig en del folk der tager det AL for let.

Det jeg mente med, at jeg ikke ville blande mig, var ikke, at jeg ikke ville deltage i debatten, men at jeg ikke vil dømme, hvad der er at være mest muligt hjemme, da vi helt sikkert ikke alle bliver enige. 

Regeringen har meldt ud, at vi skal være mest muligt hjemme. For nogen er det at isolere sig hjemme i de 14 dage. For andre er det at handle et par gange om ugen og at se nogle få udvalgte mennesker i de 14 dage, og der mener jeg ikke, at jeg vil blande mig i, hvad der det rigtige, når der ikke er mere klare retningslinier end at holde sig mest muligt hjemme. 

Jeg mener ikke at det er forkert at handle to gange om ugen og se sine forældre, når de kun er 50, men jeg mener heller ikke, at det er forkert, hvis man vælger at blive hjemme og ikke gå udenfor en dør i de 14 dage.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.